Gå til innhold

HD under 20 db?

Anbefalte innlegg

Har også en Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA. Byttet fra Western digital caviar 80 GB. Kan love deg at det er stor forskjell på støy mellom de to. Eneste med Seagate disken, er at den lager litt "knatring" når den jobber. Ikke noe plagsomt, men hørbart. Men uansett mye bedre i forhold til WD diskene jeg hadde, som lagde en konstant susing/støy.

Hørt om lyd-demping? har min barracuda i den vanlige ramma, med et lag gummi mellom hardisk og ramme! :yes:

Har også en 60 gb ibm, som er den eneste du hører!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror jeg skal kjøpe meg en 200 gb seagate barracuda nå...

noen som har denne - Seagate Barracuda 7200.7 200 GB 8 mb cache....

og viktigst : er den STILLE??

jeg driter i knatring når den loader :)

IKKE KJØP! Disken lager en slags knitrelyd når den idler, ikke hele tida men av og til. Høres nesten ut som om den skriver/leser men maskinen min er ikke i bruk og HD LEDene lyser ikke. Hverken jeg eller kameraten min (som har samme disk) skjønner noe av det, men vi er begge 100% sikre på at disken ikke jobber i det hele tatt. Iom. at lyden dukker opp periodisk trodde vi at det var feil på den, men det var det altså ikke (@#!¤$£%& Seagate!). Når disken leser/skriver så bråker den også en god del.

Lenke til kommentar

Er den virkelig det? Har nå en nermest øydløs maskin (vannkjøling, ingen vifter i maskinen unntagen en 120mm i Mist psu som går på laveste), men er på utkikk etter en lydløs stor hardisk (helskt 200 gig). Har en Seagate Barracuda IV 80 gig fra før av, og dette er den mest bråkete delen i min maskin. Har hørt at Maxtor hardiskene bråker fælt jeg?

Lenke til kommentar
IKKE KJØP! Disken lager en slags knitrelyd når den idler, ikke hele tida men av og til. Høres nesten ut som om den skriver/leser men maskinen min er ikke i bruk og HD LEDene lyser ikke. Hverken jeg eller kameraten min (som har samme disk) skjønner noe av det, men vi er begge 100% sikre på at disken ikke jobber i det hele tatt. Iom. at lyden dukker opp periodisk trodde vi at det var feil på den, men det var det altså ikke (@#!¤$£%& Seagate!). Når disken leser/skriver så bråker den også en god del.

takker!

var ganske nyttig å vite, da bestiller jeg heller en 160 gigger den 10. som kommer (lønna kjem da :D)

blir vel en 160 gigge fra seagate, har lest en review her :das-link

på den sida som kommer opp nå er den ca midt inne i reviewen der det står om temperatur og støy... dette er egentlig en review for samsumg p80 spinpoint men de har tatt med seagate barracuda 160 7200.7 160 gb til å sammenligne med og seagaten ligger bedre ann en de andre på støy :) temperaturen er heller ikke så værst....

disken er vel kanskje ikke den raskeste men jeg bryr meg pent lite om det egentlig.... den er vel ikke tregere en wd 80 gb min + IBM 30 gb som jeg kjøpte for x antall år siden...

så jeg tror nok at jeg kjøper 160 gb seagate :-)

noen som har noe å si på det?

og nei. jeg kjøper IKKE maxtor harddisker....

det er bare sånn det er......

Lenke til kommentar

Altså, Xedge, du må ha en ting klart for deg. Om du ikke hører hardisken din så betyr ikke det av oss andre ikke gjør det! Jeg kan love deg at 43-45 db høres SVÆRT godt i mine ørere, og det har vist seg å være tilfellet med mange andre. Hvis klikko har en pc hvor en Seagate 7200.7 utgjør den kraftigste støykilden, så bør han så absolutt IKKE kjøpe en Maxtor disk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Altså, Xedge, du må ha en ting klart for deg. Om du ikke hører hardisken din så betyr ikke det av oss andre ikke gjør det! Jeg kan love deg at 43-45 db høres SVÆRT godt i mine ørere, og det har vist seg å være tilfellet med mange andre. Hvis klikko har en pc hvor en Seagate 7200.7 utgjør den kraftigste støykilden, så bør han så absolutt IKKE kjøpe en Maxtor disk!

Som en sa i en av de første postene bråker Seagate V 37,8 dB/A @ 18mm og det står de fleste steder <25dB på denne disken. Trur dem måler dette fra 1m (er ikke sikker) Så kanskje er de 45dB'ene til Maxtor @ 18mm = ca 35dB @ 1m.

Allikevel så er det mye mer enn Seagate

Lenke til kommentar
I tillegg så har Seagate prestert å utelate SeaShield og i idle modus så lager min 80GB Seagate Barracuda til tider en usannsynlig plagsom lyd som høres godt. Jeg er for tiden i krangel med Komplett.no om akkurat dette og de ser ut til å være ganske så vrang når det kommer til det.

Hah, jeg brukte angreretten på mine to 160GB Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA disker to dager etter jeg fikk de så jeg slapp krangel. En annen person definerte lyden så passende med denne setningen: "perlesukker i kaffikværn"

Jeg har nå 3x Hitachi 7k250 + at det er to andre slike her i huset og jeg har bare positive ting å si om disse. Nesten like lav idle lyd som 'Cuda V og lavere skrivelyd enn den. Og bedre enn 120GXP på begge måter.

Lenke til kommentar
Hah, jeg brukte angreretten på mine to 160GB Seagate Barracuda 7200.7 S-ATA disker to dager etter jeg fikk de så jeg slapp krangel. En annen person definerte lyden så passende med denne setningen: "perlesukker i kaffikværn"

Jeg har nå 3x Hitachi 7k250 + at det er to andre slike her i huset og jeg har bare positive ting å si om disse. Nesten like lav idle lyd som 'Cuda V og lavere skrivelyd enn den. Og bedre enn 120GXP på begge måter.

bråkte 160 seagate 7200.7 på idle??

høyfrekvent lyd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...