klikko Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 bare lurer på om det finnes!? noen som vet... har bare hørt om 25 db sålangt.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Seagate Barracuda V har Idle Noise 37,8 dB/A @ 18mm, så det hele kommer an på avstand man måler fra. Mest stillegående 7,2K rpm er Barracuda IV, mer om dette her. Endret 4. februar 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
klikko Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 ok takk vet du hvor jeg får kjøpt seagate barracuda IV nå til dags? kan liksom ikke finne de... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 To år siden jeg kjøpte min. Gikk vel ut da Barracuda V kom, og nå får du heller ikke tak i den serien. Det er mulig å få disker fra SeaGate som bare heter Barracuda, men disse bråker mer. De leveres forresten også uten SeaShield. Har virkelig ikke skjønt hva Seagate har tenkt på. Komplett neket meg forresten å ta diskene i retur pga. dette. Vurderer å bli vanskelig hvis de ikke vil gjøre noe med saken. De nyere Seagate diskene har forresten blitt svært støyende under bruk men er like stille som før når de idler. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Kjøp Samsung P80 hvis du vil ha en stille, relativt kjapp disk. Vil du ha det stilleste som finnes, bør du kikke på en 5400 RPM 2,5" disk. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det er vel mer snakk om en stille disk som yter nogenlunde ok. Da er vel ikke akkurat en 5400rpm disk noe en ønsker. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det var ikke nevnt noe om RPM eller ytelse, så... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det var ikke nevnt noe om RPM eller ytelse, så... Det kommer tydelig frem ut i fra hvilket støynivå som er oppgitt, og hvordan raksjonen på Nisje Ols'm post var at det er de vanligste diskene, altså 7200rpm det er snakk om. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 hysj! ikke krangle ! :-) er egentlig ute etter det som er stillest mulig, men det må nok blir nok en 7200 rpm disk... foreløpig så tror jeg nok det blir en Seagate Barracuda 7200.7 160 GB Ultra IDE, 160 GB, 8 MB, 7200 rpm den jeg har nå er en western digital caviar 80 gb... høyfrekvent lyd ALLTID.. noen som har denne seagaten?? det som er viktigst er at den er STILLE på idle (vet at disse kan bråke litt når du arbeider) takk for svar! Lenke til kommentar
koks Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Samsung p80 anbefales. Stillere enn 7200.7 disken fra Seagate (det er vel igrunn en myte at Seagate er det stilleste som finnes, det henger igjen fra Barracuda IV som fortsatt går for å være den mest stillegående). Se forøvrig silentpcreview Endret 6. februar 2004 av koks Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Jeg har en 160 GB Seagate Barracuda 7200.7. Men den er S-ATA. Men jeg tror nok støynivået er ganske likt. Den bråker lite/ingenting på idle men litt på load. Så jeg kan trygt annbefale denne disken Endret 6. februar 2004 av Explorer Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Har også en Seagate Barracuda 7200.7 160 GB S-ATA. Byttet fra Western digital caviar 80 GB. Kan love deg at det er stor forskjell på støy mellom de to. Eneste med Seagate disken, er at den lager litt "knatring" når den jobber. Ikke noe plagsomt, men hørbart. Men uansett mye bedre i forhold til WD diskene jeg hadde, som lagde en konstant susing/støy. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 jeg har 1x 80 1x200 begge er wd, jeg har 3vifter fra mp som bråker, så jeg hører ikke hdene, men mamma klager på at pcn min bråker for mye og at hon hører det på soverommet! jeg hører alltid på musikk så lyden er ikke noe problem for meg, men hvorfor ikke samsung? de skal jo være rask og stille... høyfrekvent hvining fra wd diskene?? det hører ikke jeg om jeg kjører pcn uten vifter, enten så har jeg rare ører som ikke hører dette eller så er jeg grise heldig som har 2 wd uten hvining.. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 foreløpig så tror jeg nok det blir en Seagate Barracuda 7200.7 160 GB Ultra IDE, 160 GB, 8 MB, 7200 rpm Vil du ha noe stille så ikke gå for den Seagate Barracuda serien som selges nå for tiden! Som 'koks' sa så ble Seagate anerkjent for Barracuda IV modellen. De som ble utviklet etter det ble en del mer støyende, noe som dessverre for tiden er en bieffekt av bedre ytelse. I tillegg så har Seagate prestert å utelate SeaShield og i idle modus så lager min 80GB Seagate Barracuda til tider en usannsynlig plagsom lyd som høres godt. Jeg er for tiden i krangel med Komplett.no om akkurat dette og de ser ut til å være ganske så vrang når det kommer til det. Samsung har nylig gitt ut en diskserie som etter sigende skal være relativt stille i forhold til ytelsen, og jeg tror gjerne at den ikke støyer noe særlig mer enn den nåværende Barracuda serien samt at de yter bedre. Du bør vissnok være obs på at dette er basert på andre utsagn og snakk her på forumet, og bør undersøkes nærmere ved hjelp av å lese en del tester og sammenligne selv. Jeg tror i alle fall at din neste disk vil være fra Seagate eller samsung. jeg har... bla bla bla ...eller så er jeg grise heldig som har 2 wd uten hvining.. Jeg tror nok gjerne at du hører dårlig eller at harddiskene dine overdøves av CPU, NB og/eller GPU kjølerne. Den lyden du bør høre etter er ganske så høypitchet, og hører du dårlig så klarer du ikke å høre de høyere frekvensene ( selvsagt alt etter hvor dårlig du hører). Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Samsung-disker avgir mindre varme enn Seagate harddisker, og har 3 års garanti, mot 1 år hos de fleste andre. p80-diskene på 80 gb har bare ei plate, og avgir derfor mindre varme og lyd enn diskene som er større. Jeg tror disse diskene er de beste dersom minimering av lyd og varme er målsetningen. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Samsung-disker... ...har 3 års garanti, mot 1 år hos de fleste andre. Garanti har egentlig ikke så mye å si her i landet der lovene beskytter oss mot lav garantitid. Vi har 5 års reklamasjonsrett på bla. dataprodukter. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 jeg har 3 wd discer, og de høres _godt_. jeg vil ikke anbefale de, men jeg legger merke til at 20 giggern støyer mest, og 160'n minst av de så wd blir bedre med tiden de og.. kjøp samsung. det enesate som holder mål i mine øyne.(ører) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har hørt at den nye serien til Hitachi skal ha det beste støy/ytelse forholdet nåtildags. De er vist veldig stille! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 15. februar 2004 Del Skrevet 15. februar 2004 Har hørt at den nye serien til Hitachi skal ha det beste støy/ytelse forholdet nåtildags. De er vist veldig stille! Link til test og specs? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 hmm, det husker jeg egentlig ikke... skal poste når/hvis jeg husker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå