Gå til innhold

Nexus PHT-3600 - erfaringer?

QuinCunx

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt meg "ferdigpc" (unnskyld banningen :-) fra Medion. Var selvsagt redd for at den skulle bråke som et jet-fly, men den overrasket positivt. Både NB og GPU var vifteløse, og den originale PSUen var en Delta Electronics med 120mm vifte. Disken som satt i var en Seagate Barracuda 7200.7, så det eneste som lager bråk er CPU-kjølern.

Har lusket litt rundt på nettet og sett etter noe som passer min noe nå noe slanke studentlommebok, samt at jeg ville ha noe under de anbefalte vektgrensene til Intel (pga flytting av maskinen). Kom over denne, Nexus PHT-3600, fra Nexus Technology. Har sett av testene at den ikke er den som kjøler aller best, men at den derimot er bortimot helt stille (<19dB(A)). Prosessoren min er en P4 3,0GHz, og jeg har ingen planer om å overklokke med det første, så ekstrem kjøleeffekt er ikke så viktig.

Så det jeg lurer på er:

- er det noen av dere som har prøvd denne kjøleren? Og viktigere;

- vet noen om forhandlere / importører av slike i Norge? (Jeg har heller ikke funnet utenlandske shop'er som har denne og sender til Norge.)

Hvis noen har alternativer å anbefale, tar jeg gjerne imot det, men helst i samme prisklasse (>300,- NOK) og under Intels vektanbefalinger (450 g.). Og som sagt; lydnivå er for tiden viktigere enn kjøleeffekt.

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh

Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...