Gå til innhold

Ping: Psilosajb

fy_pokkers

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Psilocybin Cubensis <-- Er det jeg som tar feil eller er ikke det den ene soppen som skaper hallusinasjoner og samtidig er lovlig? Eller er det fler? *tenke hardt, nekter å google*

Det er et stoff i *****-sopp, ja. Det hallusinogene, sådan.

Lenke til kommentar

Nei mente det ikke slik, jeg bare lurte.. Så han i en tråd og kom plutselig på at nicket var tatt fra denne soppens flotte latinske navn..=) Leste litt før denne hendelsen at det var eneste soppen som ga hallusinasjoner og i tillegg var lovlig, men kilden var så absolutt ikke 100% reliable, ergo jeg spurte =)

(Bjaa, jeg klarer meg med en feed en ved gode anledninger ;) )

Lenke til kommentar
spiste ikke vikingene bittelitt fluesopp før dem skulle krige? det skulle visstnok gjøre dem halvgale og villere i krig.. litt kjett om en bomma på dosa å sturta og da men

Bare et rykte..

Eller en usann myte om du vil... Man ville ha blitt veldig syke, på den måten at man hadde fått oppkastsyken og diare, om jeg ikke husker helt feil...

Endret av tadcomp
Lenke til kommentar
spiste ikke vikingene bittelitt fluesopp før dem skulle krige? det skulle visstnok gjøre dem halvgale og villere i krig.. litt kjett om en bomma på dosa å sturta og da men

Bare et rykte..

Eller en usann myte om du vil... Man ville ha blitt veldig syke, på den måten at man hadde fått oppkastsyken og diare, om jeg ikke husker helt feil...

Gime all your money, or i'll poop you to death!!! RAAGGHH!

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet var det kun spesiellt sterke og gale krigere som brukte dette. De spiste vel litt fluesopp og drakk store mengder mjød før ett slag. Dette gjorde at de ikke reagerte på smerte og gikk berserkergang. I berserkergang inngår det å bite skjoldet, utøve stort mot, rive opp trær og slåss mot alle som rører på seg. Spesiellt effektive stormtropper med andre ord. :D

Lenke til kommentar

Fleinsopp = Psilocybe Semilanceata.

Cubensis vokser ikke i norge.

Psilocybin er det aktive virkestoffet i flein, og mange andre arter av hallusinogene sopper, som vokser rundtomkring i verden.

Det er ikke Psilocybin i fluesopp, btw.

Endret av DeltaVifte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...