Gå til innhold

Hvorfor er tråden stengt?

Anbefalte innlegg

I denne kategorien er det svært mye feilposting. Stenges tråder uten begrunnelse, er det nettopp pga. dette. Fordi det er så mye feilposting, har vi ikke tid til å fortelle hvor alle trådene egentlig skulle postes. Vi råder våre medlemmer til å se etter riktig kategori, også i andre deler av forumet (overklokking, programmer, spill osv.) før dere poster en tråd her. Da unngår vi så mange feilposter, og forumet blir MYE ryddigere. :thumbup:

Typiske feilpostinger i denne kategorien er:

- lagringsmedie -relatert (Harddisk, CD/DVD).

- programvare -relatert (se under programvare)

- lydproblemer

- kabinett -spørsmål (se under overklokking, der er det 2 kategorier for dette)

- kjøling / vifter (se under overklokking)

Dersom du er i tvil hva problemet består i, poster du i den kategorien som er relatert til det mest sannsynlige problemet. Har du problemer med lyden på den innebyggede lydkontrolleren på hovedkortet, er hovedkort-kategorien et godt valg. Har du problemer med at en driver ikke funker, poster du under passende kategori i "programvare".

Hjelp deg selv og andre ved å poste i korrekt kategori, det tjener vi alle på. Forumet blir ryddig, du får kjappere (og ofte bedre) svar, og vi slipper å stenge posten din.

TAKK FOR HJELPEN! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- kabinett -spørsmål (se under overklokking, der er det 2 kategorier for dette)

- kjøling / vifter (se under overklokking)

Det hadde kanskje vært litt bedre hvis (iallefall) kabinett-greier ble flyttet til det "vanlige" hw.no-forumet. Selv klarer jeg ikke helt å se hva et kabinett har med overklokking å gjøre, og vifter er det særdeles mange som bruker, uten nødvendigvis å overklokke.

Sånn som det er nå, befinner "overklokking", "programmer" og denslags seg på en liten, anonym linje under hovedkategoriene. For det utrente øyet kan forumet se ut som om det er begrenset til de kategoriene som er ramset opp i url'en over, og da er 'annet om hardware' en helt grei kategori å velge.

Lenke til kommentar
... Har du problemer med lyden på den innebyggede lydkontrolleren på hovedkortet, er hovedkort-kategorien et godt valg. ...

Er uenig i dette. Problemer med lyd bør postes i lyd og lydkort -kategorien. Er jo det den er til, ikke sant?

Husker ikke det eksakte navnet på kategorien, men regner med at de fleste forstår.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vis jeg har problemer med programvare så poster jeg der først, men får aldri svar der.. Så da er "Annet om hardware" en fin kategori. Det er veldig mye mindre aktivitet i de andre forumene..

vel hvis du poster programvare spørsmål i annet om hardware så bryter du retningslinjene. nå er du klar over DET ihvertfall.

Lenke til kommentar

Bra tiltak denne posten, bedre å angripe et problem med "det gode".

Jeg er imidlertid delvis uenig i at man ikke skal opplyse hvor et en stengt tråd burde vært startet, ikke i de mest opplagte tilfeller, men i grensetilfeller.

Jeg har selv opplevt å få en slik tråd stengt, og deretter gjenåpnet etter påklaging. Tråden ble gjenåpnet med begrunnelse at moderator trodde det fantes en egen kategori for emnet, men at det ikke gjorde likevel det ved nærmere undersøkelse. Så ble posten "lurestengt" igjen, men jeg kan egentlig ikke se at innlegget mitt ville passe bedre i en annen kategori. Offtopic eller søppel, kanskje, men dette innlegget ville vel neppe fått lesere som kunne hjelpe i disse kategoriene. Ikke det at jeg har den store kunnskapen om disse, jeg frekventerer stort sett kategorier som interesserer meg mer.

Derfor kunne det vært greit å få en tilbakemelding på hvor den godeste moderator ville plassert innlegget mitt.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Har du problemer med at en driver ikke funker, poster du under passende kategori i "programvare".

Burde ikke driverproblemer postes under en underkategori under "hardware" som passer med den hardwaren som driveren er for? Jeg ville gjort det slikt, og er ikke interessert i at en slik tråd stenges.

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lurer egentlig på hva som SKAL postes her...

Føler at en del av det som blir stengt gjerne kunne ligge her, mens mye av det som ligger her ikke har noe her å gjøre...

Føler en litt mer grundig oversikt over hva som SKAL ligge her, og hva som IKKE skal ligge her hadde vært OK...

Ellers støtter jeg "sadolf":

Hvis moderator føler at en tråd passer et annet sted og er uenig med den som startet topicen i hvor den bør plasseres, burde den i utgangspunktet heller flyttes enn å stenges!

Selv fikk jeg stengt min topic "Hvorfor går klokken på mine PC'er så unøyaktig?" .

Mest var det nok fordi jeg refererte til en annen topic som hadde blit stengt.

Dette var muligens litt dumt av meg, men ingen grunn til å bli stengt av den grunn.

Føler at temaet jeg tok opp passet under her og at det var et annet enn den topicen som ble stengt.

Synes det er litt teit at den stenges uten noen videre diskusjon....

Jeg kan leve med dette, men synes helt uavhengig av dette, at man bør være forsiktig så man ikke får Nazi-tilstander her....

På en sånn generell topic bør man ha ganske stor takhøyde synes nå jeg!

(Og heller flytte de topciene som hører hjemme andre steder..)

Venlig hilsen

Kalle Kanin

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...