Gå til innhold

Drastiske fps loss på lcd skjerm


bamsefar

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nettopp gått til innkjøp av Samsung 173T lcd skjerm og er knallfornøyd så langt. Det er bare et lite problem. Og det er med spill.

Merker lite til ghosting, men jeg har en tearing som irriterer vettet av en stakkar så for å løse det så skrudde jeg på Vsync.

 

Skjermen kjører på 60Hz, ergo 60Fps.

Problemet er at i absolutt ALLE spill får Fps loss, dog bare fra 60 til 58. Problemet er at dette merkes som om jeg går ned til 1 fps, og derfor som om bildet stopper opp. Dette er utrolig irriterende, og jeg skulle gjerne ha fått gjort noe med det.

La oss ta Battlefield som eksempel. Med vsync av så er fps stabil på rundt 110-120 i 1248x1024. Absolutt ingen hakking, eller fps loss. Men skjermen viser en del tearing som ikke er så utrolig irriterende i dette spillet, men i Trackmania f.eks er det uholdbart.

 

Maskinen klarer med andre ord jobben og leverer mye mer enn 60fps, men jeg får loss likevell.

 

Jeg har prøvd å:

 

Bytte drivere (3.8-4.1 og Omegaversjonene av nevnte drivere)

Skru av og på fast write

Skru av og på vpu recover

Skru oppløsningen ned til 640x480

 

En stund trodde jeg at det var skjermen som ikke taklet dette heller, så jeg koblet på min gamle crt skjerm, og det samme skjedde der.

 

Så nå vet jeg ikke mine arme råd. Derfor spør jeg dere om råd.

Håper noen kan hjelpe meg ellers så må jeg nok bytte skjermen.

(Og det vil jeg ikke. Utrolig bra skjerm :cry:)

 

Hardware:

 

Pentium 4A 2GHz @ 3,1GHz

Abit IC7

1GB Twinmos w/winbond 3200 @ 193MHz

Sapphire Radeon 9800pro@XT 455/400

 

Mvh,

Bamsefar

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så nå vet jeg ikke mine arme råd. Derfor spør jeg dere om råd.

Håper noen kan hjelpe meg ellers så må jeg nok bytte skjermen.

(Og det vil jeg ikke. Utrolig bra skjerm :cry:)

Hvorfor skulle du ville bytte den ut hvis det skjer på den gamle skjermen din også?

Fordi om jeg ikke får lossen til å forsvinne så må jeg spille uten vsync. Altså med tearing. Og det er heeeelt sykt irriterende. Værre en lossen.

Lenke til kommentar

Har selv en 172T og eg kan ikke si at eg merker noe av di problemene du nevner, men.....

 

Prøv å kjøre et program som heter Reforce (vis du ikke vet hva det er så låser det MHz opp mot FPS, slik du nevnte i posten din 60MHz/60FPS)

 

Eg kjører med min skjerm på 1024 og på 75MHZ med V-Sync på..

mulig du og bør prøve å skru ned OC litt.

 

(Har Radeon 9700Pro)

 

Håper di finner ut av det !!!

 

mvh

FirstC

Lenke til kommentar

Vang1: Aldri ;)

 

Firstc: Har kjørt med reforce en stund nå, og det hjelpe meg ikke. Dessverre. Er kanskje litt forskjell mellom 172T og 173T også da ;)

Har prøvd og klokke ned, og har prøvd og flashe tilbake til pro.

Absolutt ingen forskjell. Skjønner dette ikke.

 

@Lee: Takk for informasjonen, men det fikser kanskje Trackmania, men fps lossen gjelder i ALLE spill jeg har.

 

Hmm, får prøve skjermen på et par andre maskiner å sjekke om det ikke er min maskin det er noe problem med.

 

Takk for tipsene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...