game_master Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 jeg skal kjøpe en ny hd til min ganske gamle pc. Jeg ska bruke den i tillegg til den eksisterende hd'n som inneholder os osv. Hva bør jeg velge? Og hvordan setter jeg opp en hd nr. 2? Hadde tenkt rundt 120-160GB Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Er den gammel er det ikke sikkert den støtter så stor hdd... Vil anbefale samsung eller seagate 160gb hdd vis du skal ha så stor. Koster rundt tusenlappen. Du setter opp hdd nr.2 som slave eller cable select. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 visst ikke maskinen støtter store disker så har du to valg, enten å oppdatere bios, er ikke bestandig det hjelper.. Eller å kjøpe ett hd kontroller kort.. det er helt uavhengig av alderen på maskinen.. de koster som regel 200-300 kr Lenke til kommentar
game_master Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 hvordan vet jeg hvor store disker jeg kan bruke? Lenke til kommentar
TommyM Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Du må vel sjekke opp på produsenten til hovedkortet ditt sin side, hvilket hovedkort har du da? Det er heller ikke sikkert at det støtter ATA 133, da kan du jo spare litt penger ved å kjøpe deg en ATA 100 harddisk. Men som sagt, dette skal kunne sjekkes opp på hjemmesida til produsenten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå