Gå til innhold

Gjennoppretting av data


bjaa

Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har klart å driti på drage nå. Gjorde noe feil i diskmanager istad, så nå er fil disken min med "186GB unallocated" :(

 

Noen som vet om et program som jeg kan gjennopp rette data på lik linje med hurtig format osv? Har ikke brukt disken siden dette skjedde...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner en del på www.windows.no under gratisprogrammer - feilretting.

 

Jeg har selv testet ut PC inspector file recovery, den funker greit til å hente opp igjen slettede enkeltfiler. Den skal også kunne hente opp en slettet partisjon, men har aldri prøvd det selv. Gi tilbakemelding om du får til noe!

Lenke til kommentar

Som nevnt er Getdataback bra, men her om dagen fikk jeg en situasjon som gjorde at jeg måtte gjenopprette etter en formatering, jeg hadde innstallert alt på nytt før jeg oppdaget fadesen.Getdataback greide det ikke. Jeg testet er program som heter Easyrecovery, og fikk tilbake ALT, koopierte det til en annen disk. Du må sette den aktuelle disken som slave i en annen maskin, scanne derfra. Fikk gjenopprettet hele partisjonen 5.7 gb, og fikk fram de dataene jeg hadde slettet. Yppelig program.

Lenke til kommentar
Du finner en del på www.windows.no under gratisprogrammer - feilretting.

 

Jeg har selv testet ut PC inspector file recovery, den funker greit til å hente opp igjen slettede enkeltfiler. Den skal også kunne hente opp en slettet partisjon, men har aldri prøvd det selv. Gi tilbakemelding om du får til noe!

Det pc inspector programmet er jo genialt. Min eksterne maxtor 250 giger klikka i går. Fil systemet forsvant, og der holdt 180 gig med backup av dvdfilmer spill osv på å forsvinne. Takk gud for alle datanerder som lager geniale programmer :green:

Lenke til kommentar

jeg begynner virkelig å lure :roll:

jeg har _ALDRI_ blitt angrepet av virus(har hatt, men ble fjernet raskt av anti-virus program) og heller aldri opplevd diskkrasj av noe slag? Ee jeg veldig heldig eller er dere flinke til å få virus og diskkrasj og slikt. Føler meg nærmest misunnelig over å ha lest alle her på forumet som har fått stygge virus og alvorlige diskkrasj, men aldri å ha opplevd noe slikt selv.

 

De nevnte programmene skal vist fungere ganske bra i følge reviews og tester.

Lenke til kommentar
Det pc inspector programmet er jo genialt. Min eksterne maxtor 250 giger klikka i går. Fil systemet forsvant, og der holdt 180 gig med backup av dvdfilmer spill osv på å forsvinne. Takk gud for alle datanerder som lager geniale programmer :green:

Nå sitter jeg her med PC Inspector File Recovery og scanner mellom i håp av at den finner partisjonen min. Er kjedlig å miste alt jeg har lasta ned med den kjipe 10GB download limit i måneden linja mi. Og i tillegg til backup for firmaet til faren til en kamerat av meg. I værste fall får jeg stikke bort til Green Tek, en IBAS sertifisert data "senter". For den backupen for faren til kameraten min er_veldig_viktig :roll:

Lenke til kommentar
Som nevnt er Getdataback bra, men her om dagen fikk jeg en situasjon som gjorde at jeg måtte gjenopprette etter en formatering, jeg hadde innstallert alt på nytt før jeg oppdaget fadesen.Getdataback greide det ikke. Jeg testet er program som heter Easyrecovery, og fikk tilbake ALT, koopierte det til en annen disk. Du må sette den aktuelle disken som slave i en annen maskin, scanne derfra. Fikk gjenopprettet hele partisjonen 5.7 gb, og fikk fram de dataene jeg hadde slettet. Yppelig program.

Jepp.. Dette er programmet som vi bruker på jobben. Et meget bra program. Hvis jeg ikke husker galt så er det Ontrack som har laget det?

 

Skulle nesten til og skrive dette før jeg fant ut at jeg blander litt: Liker egentlig ikke ontrack siden jeg har dårlig erfaring ifra noen tapestreamers som de har laget.

 

Onstream og Ontrack er nok ikke det samme.

Lenke til kommentar
jeg begynner virkelig å lure :roll:

jeg har _ALDRI_ blitt angrepet av virus(har hatt, men ble fjernet raskt av anti-virus program) og heller aldri opplevd diskkrasj av noe slag? Ee jeg veldig heldig eller er dere flinke til å få virus og diskkrasj og slikt. Føler meg nærmest misunnelig over å ha lest alle her på forumet som har fått stygge virus og alvorlige diskkrasj, men aldri å ha opplevd noe slikt selv.

 

De nevnte programmene skal vist fungere ganske bra i følge reviews og tester.

Ikke for å være spydig, men en gang må jo være den første... :thumbup:

Neida, spøk til alvor: Hvis du ikke har opplevd sånne ting, har du grunn til å være fornøyd. Men opplever man ikke noe skummelt, lærer man heller ikke noe av det.

Lenke til kommentar

Har vel kanskje mest med typebruk og flaks og gjøre. Mine pcer står på 24/7 og laster ned. Derfor blir utstyret varmt. Over tid blir det slitt. Vet ikke hva som skjedde med den eksterne disken, bortsett fra at den påsto at den mangla filsystem. Den ville formatere seg selv. Men nå får jeg ut alt via et recovery program. Tar eneste litt lang tid å kopiere ut 180 gig:( Virus har jeg bare hatt et par ganger. Men det var før jeg var aktivt på internett. Dette er vel 6-7 år siden. Etter Dette har jeg aldri blitt infisert, men jeg har sett at norton har avist filer som hadde virus. Har alltid kjørt norton antivirus etter at jeg fikk virus selv og oppdatert programvare ofte og hatt firewall. Uhell er sånn som skjer plutselig. Kom ingen forvarsel om at filsystemet skulle føkke. Men det gjorde det. Ser heldigvis ut som jeg får alt ut;) så ingen skade skjedd. Irrirternde er det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...