Fragletrollet Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Vannkjlingen ligger nå på gulvet og testes for lekkasjer osv. Har fått ut all luften ut av systemet, men pumpen bråker fremdeles, med en sånn slags sprakende lyd. Noen som vet noen tips? Og hvor får jeg kjøpt o-ringer i størrelse til evo 360 niplene (er vel 3/8 bsp tror jeg) Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Mange eheim pumper bråker endel pga en del inni som liksom er litt løs(viss jeg har fårstått det riktig). Dette kan da ordnes rimlig enkel via en såkalt eheim mod. Denne finner du mer om her på forumet bare du søker litt. Lykke til ! Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) gone Endret 4. februar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Raklinga / sprakinga har sammenheng med at skovlehjulet (impelleren) er montert med en "løs" innfesting på rotoren. Uten å gå i detalj, er dette gjort av hensyn til motorens lave startmoment. Den såkalte "Eheim-mod´en" går kort sagt ut på å lage et tightere feste mellom skovlehjulet og rotoren, gjerne vha gjengetape, silikon eller lignende. Et søk på Google eller her på forumet, vil helt sikkert gi deg svaret i detalj. Her: http://www.stud.uni-hannover.de/~angho/com...c_wak_eheim.htm På tysk riktignok, men bildene taler for seg.... Lenke til kommentar
Coolman Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Ja det stemmer det med impelleren.. Jeg har selv en slik pumpe, har også moddet den, og pumpa skal ikke kunne høres i et still rom, du må ta i pumpa for å kjenne at den går! Lykke til!! Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg har gjort akkurat samme modden med stort hell. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 takk for raske svar, hvor får jeg kjøpt gjengetape? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Funke med vanlig teip har jeg hørt. Og mye annet. Brukte lim selv :o Gjengeteip får du hos rørleggeren. Endret 4. februar 2004 av Veritas_ Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg brukte epoxy-lim, fungerer utmerket Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 kan jeg bare lime fast den ene delen til den andre? Eller er det bedre å bruke teip? Lenke til kommentar
LL Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 takk for raske svar, hvor får jeg kjøpt gjengetape? Biltema, Clas Ohlson, enhver rørlegger/baderoms-butikk vil jeg tro. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Bruk silikon. så jeg skal altså bare ta silikon utenpå den ene delen som skal inn i den andre? vil ikke den delen feste seg til den andre da? (Kanskje er akkkurat det som er meningen, vet ikke jeg ) Noen som vet om en step by step guide, engelsk eller norsk? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Tok litt elektrikertape inni der som på bildet, pumpen lager ikke en lyd. Enkleste mod ever! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå