_Amund_ Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hei, noen ganger når XP (home) booter sjekker den oppstartsdisken for konsistens. Hva er det ? Hvis jeg hopper over kontrollen forsvinner litt oppsett her og der, f.eks. at Opera er registrert. Tidligere har også ZoneAlarm sine oppsett av tilgang for programmer forsvunnet. Hva skjer ? Disken er er Maxtor S-ATA 80 GB. Lenke til kommentar
WildOne Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Etter hva jeg har merket før, så er dette ikke så veldig bra. Harddisken kan ha begynt å bli utslitt og begynt å miste sektorer... Hva slags filsystem har du på disken. Standard NTFS eller FAT32? Ikke for å skremme deg, men ta iallfall backup av dine viktigste data. Noen som er 100% uenige med meg? (Er ingen ekspert) Lenke til kommentar
_Amund_ Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Disken har NTFS og er for øvrig nesten helt ny ... Den er "bare" systemdisken min, alle filer ligger på en annen disk. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Sikker på at du ikke har lest feil? Det skal vel være konsekvens? Har selv opplevd det for lenge siden og alt virker supert fortsatt. ca. 6-8 mnd. senere. Edit: dersom XP sjekker konsistensen på HD er det fare på fære. Endret 5. februar 2004 av XenZor Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 på engelsk står det Consistence.. men på norsk er det Konsekvens.. er nok snakk om de samma tinga.. bare windows sin rare oversettelse? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Disken har NTFS og er for øvrig nesten helt ny ... Den er "bare" systemdisken min, alle filer ligger på en annen disk. Ehh, hvis ikke jeg husker helt feil, så skal ikke windows trenge å kjøre checkdisk, når man har NTFS som filsystem. Eller husker jeg feil? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 på engelsk står det Consistence.. men på norsk er det Konsekvens.. er nok snakk om de samma tinga.. bare windows sin rare oversettelse? Ikke det at konsekvens virker fornuftig heller Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Disken har NTFS og er for øvrig nesten helt ny ... Den er "bare" systemdisken min, alle filer ligger på en annen disk. Ehh, hvis ikke jeg husker helt feil, så skal ikke windows trenge å kjøre checkdisk, når man har NTFS som filsystem. Eller husker jeg feil? Det er feil tror jeg. det er og egne parametere for NTFS til chkdsk. Lenke til kommentar
WildOne Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Det er konsistens folkens Meget sikker på det. Konsekvens har ingenting med dette å gjøre, sjekk en synonymordbok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå