Geir M Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 jeg synes likestillingen er ferdig. jeg synes begge kjønn er ganske så likestilte nå. men alikevel så skal kvinnene ha mer, som for eksempel tåpelige ting som kjønnskvotering. Kvinner har lov til si hva det skal være av nedverdigende ting om men, men hvis men sier noe nedverdigende om kvinner blir de stemplett som gammeldagse. ikke det at jeg har noe behov for å si noe negativt om kvinner, jeg synes det bare er teit at kvinner kan si hva de vil til oss uten at vi kan si noe tilbake. dette er gjenomgående nå for tiden. kvinner skal ha alle privilegiene som de en gang hadde, men i tilleg skal de også ha alle de privilegiene som det før var men som hadde. det oppfattes som mye være å være uhøflig mot en kvinne enn hvis du skulle sagt akkurat det samme til en man. dette er da ikke riktig for nå som kvinnene har fått alle våre gamle privilegier burde vel de gi slipp på de gamle privilegiene som kun kvinner hadde før. vi sitter igjen med ett samfunn der kvinner får i både pose og sekk, mens mennene sitter igjen med stadig mindre og mindre. jeg velger å kalle dette den nye kjønnsdiskrimineringen. Er åpen for alle SERIØSE meninger, men jeg vil gjerne ha det sagt at selv om jeg snakker mennenes sak her så er jeg ikke for at dere kommer med dumme nedlatende påstander om kvinner. dette gjelder selvsagt også men. så hold dere i skinnet! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg eller andre kan ikke uttale seg grunnet munnkurv, politikk, religion, og filosofi er forbudt å drøfte på dette forumet. [sarkasme]mengder på fler en tre personer blir sett på som opprør og vil bli slått hardt ned på.[/sarkasme] Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 ok så det du sier er at jeg har problemer nå? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Nja, men tråden blir vel stengt. Why? Because! Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 ok, har jeg noen mulighet til å komme de i forkjøpet? kan jeg stenge den ? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 eg tror du har misforstått litt hva likestilling går ut på... først og fremst er eg enig i at den 'må gå begge veier'. en ting eg mener er at vi må fri oss fra kjønnsrollene. i vår kultur er visse ting og yrker definert som manneting eller kvinneting. Detter er noe som etter min mening rammer begge kjønn. som du sier er det litt mye fokus på kvinnen, alså de er kun de som frigjør seg fra rollene... Viss eg ikke tar feil så er det nok flere kvinner som går inn i mannyrker enn omvendt. Dere må få oppp politkk og rel. begynner å få abstinens!! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 ok, har jeg noen mulighet til å komme de i forkjøpet? kan jeg stenge den ? Ja, angi deg selv. Trykk på Report knappen og si "Jeg har syndet, tilgi meg" + 10 ave maria Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Har egentlig tenkt på det lenge. Storforlanganne er de, nesten. De vil sikkert ha igjen for den tia de var underlegende. Men går det for langt så kan vi vel bare flexe litt muskler, da blir de redde og iser at deres plass som det svake skjønn er hjemme på kjøkkene og i senga. Hvis man ser på jobb sammenheng så er det fortsat slik at menn oftest får bedre betalt en kvinner for samme jobb. I leder stillinger så er det igjen stor overflod av menn. Vi menn har altid vert fremst grunnet våres suverent overlegene fysikk Men nå så begyner utspekulerte sleipe kvinner og sakte men sikkert og få igjennom likestilling. Men de vil nokk ikke gi seg der. Kospirasjons teori: Kvinner som vil ha likestilling er lesper. Alle som aktivt kjemper for likestilling er med i en international sekt av lesper. deres mål er og få verden totalt fri for menner, uten om noen som skal brukas som slaver. De håper på og klare og formere seg selv uten menn innen den tid de har utrydda men, men om de ikke klarer det. Da vil de spare på noen perfekte menn til og være formerings maskinene deres. De mennanne blir tømt for sæd, som igjen blir inplantert i kvinnen. For kvinnene i denne sekten kan ikke tenke seg og ha sex med en mann, de vil ha lespe sex. Måten de vil få planten manne fri på er å sakte men sikkert innføre likestilling først. Men de vil fortsette videre, de vil gå for makte. De vil ettervert få så mye makt at de vil starte en heksejakt på oss menn. Noe de ikke har innset er at om de fjerne planeten for menn så vil de stoppe seg selv. De vil nemmelig ikke klare og overleve i det lange løp uten menn. Det teknologiske vil begyne og gå bakover igjen, og det fort. Om 100år vil de være til bake i steinalderen. De vil bli utsulta ganske fort også, de vil ikke klare og få deg no mat. Derfor må vi menn redde kvinnene fra denne fortapelsen. Enda de ikke fortjener det. Men siden vi er så barmhjertige så vil vi redde dem. Eneste måten vi kan gjøre det på er at vi må begyne og ta makte igjen. Kvinner er nemmelig ikke skapt til å ha makt, de vil med makt bare utrydde seg selv. Vi må få dem til å bli i hjemmet igjen. På den måten så kan vi menn redde kvinnene fra fortapelsen. Eneste vi må ha i belønning er at vi kan ha noen på si. Dama hjemme, og noen på byn. Kommigjen, la oss redde kvinnene! Masse tull her, men dog noe seriøst et sted, eller to. (seriøse var med det jobb greine, for de som ikke forsto det) Endret 5. februar 2004 av Lord-KGA Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Litt sånn som jødene i Israel nåtildags. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 eg tror du har misforstått litt hva likestilling går ut på...først og fremst er eg enig i at den 'må gå begge veier'. en ting eg mener er at vi må fri oss fra kjønnsrollene. i vår kultur er visse ting og yrker definert som manneting eller kvinneting. Detter er noe som etter min mening rammer begge kjønn. som du sier er det litt mye fokus på kvinnen, alså de er kun de som frigjør seg fra rollene... Viss eg ikke tar feil så er det nok flere kvinner som går inn i mannyrker enn omvendt. Dere må få oppp politkk og rel. begynner å få abstinens!! Sånn ca 95% enig Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 etter min mening så er det ikke likt.. jeg er ikke helt opplyst på området, men kvinner har enda ikke like mye lønn som menn i samme stillinger.. selvsagt, det bør fikses på... men så har kvinner heller ikke pliktig verne et-eller-annet... Lenke til kommentar
E1rik Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hadde du brukt litt avsnitt, ville kanskje flere lese teksten din. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 etter min mening så er det ikke likt.. jeg er ikke helt opplyst på området, men kvinner har enda ikke like mye lønn som menn i samme stillinger.. selvsagt, det bør fikses på... men så har kvinner heller ikke pliktig verne et-eller-annet... Og det finnes ekstremt få kvinner i ledende stillinger, typiske mannsdominerte yrker er høyere betalt enn typiske kvinnedominerte yrker. At kvinner ikke må gjennomføre førstegangstjeneste er synd. Ett argument for at kvinner skal slippe er jo at de føder barn, men jeg synes i det minste de burde blitt innkallt til sesjon. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 jeg lurer på hvordan de regner ut at kvinner skal ha mindre penger i lønn enn menn i samme stilling... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Ja, angi deg selv. Trykk på Report knappen og si "Jeg har syndet, tilgi meg" + 10 ave maria *knegg knegg* Legger til at så kan du jo også lage en ny tråd om akkuratt det samme noen minutter etterpå. Men ON-topic: Dette er vel mer et sosiologisk enn et politisk spørsmål, med mindre man fokuserer på det med kvotering i seg selv. Selv regner jeg det for en selvfølge at likt arbeid => lik lønn, men jeg har ikke helt sansen for mer enn det. Det er nå en gang slik at all den tid folk i vårt samfunn er "ekstra hjelpsomme" og spanderer diverse på kvinnene, så har dem allerede en god del fordeler. Det kan også argumenteres at hele barnehage- og skole-systemet på en måte er mer lagt opp for lydige og stillesittende piker, enn for aktive og utagerende gutter. EDIT: Nei se det, der fikk du deg en artig avatar óg. Endret 4. februar 2004 av DrDoogie Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Vi har ikke likestilling før kvinner går med fullskjegg og trøderbart og voldtar like mye som menn! I respekt for stengingen av P&R synes jeg "politiske" emner bør ligg. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 en ting eg mener er at vi må fri oss fra kjønnsrollene. i vår kultur er visse ting og yrker definert som manneting eller kvinneting. Detter er noe som etter min mening rammer begge kjønn. som du sier er det litt mye fokus på kvinnen, alså de er kun de som frigjør seg fra rollene... "en rolle kan avgrenses ved summen av de normer som knytter seg til en bestemt oppgave eller stilling" (fra Vilhelm Aubert, norsk sosiolog) dette kan helt klart ses gjennom samfunnsvitenskaplige briller, spesielt sosiologiens og sosialantropologiens (slik DrDoogie påpeker) hvilke kjønnsroller "bør" vi frigi oss fra og hvilke nye kjønnsroller "bør" vi konstruere? Jeg regner med at manns- og kvinnerollen er komplementære. Noe som er verdt å tenke på er at selvet og den sosiale identitet kan gå på tvers av kjønnsroller (selvet kan oppfattes som en personlig rolle sett fra individets synsvinkel, summen av forventninger man har til seg selv, G.H.Mead aktig syn); en kvinne fra drammen kan ha mer til felles med en kinesisk mann enn den kvinnlige naboen. Trådstarterens "bekymring" tror jeg ligger i det som omtales som rollekonflikt, individet står ikke i alle situasjoner ovenfor klare og samstemte krav fra andre, noe som medfører at det ikke alltid er like lett å vite hva som er sosialt akseptabel atferd. dette har norges mest kjente sosiolog, Harald Eia, gjort humor av naturligvis Hør (mp3) Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Jeg leser i trådstarters innlegg en frustrasjon over et fenomen som har vedvart siden begynnelsen av 70 tallet: å omformulere defininisjonen av menneskenaturen dithen at alt som er ondt er mannlig, og alt som er godt er kvinnelig. Til en viss grad er det historisk sett fra mannens side selvforskylt og velfortjent, men jeg kan godt forstå at unge menn i dag synes det blir urettferdig med alt dette pepperet - de har da ikke gjort noe galt? Samtidig ER menn og kvinner forskjellige - det er jo lett å se - og forskjellen er vel også psykologisk. Menn og kvinner har forskjellige beveggrunner og reell likestilling i parforhold vil derfor være avhengig av at kvinnen begynner å dele på makten i sitt tradisjonelle domene i hjemmet. Til nå har likestilling i hjemmet dreid seg om rettferdig arbeidsdeling - men det er i stor grad kvinnen som har definert hva slags arbeid som er nødvendig, når det skal skje, og i hvilken grad det kan vente til etter tippekampen. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 I det store og hele synes jeg vi i Skandinavia har fått til dette med likestilling ganske smertefritt. Til forskjell fra England/USA hadde vi ingen lett kunstige forestillinger om at kvinnen skulle sitte hjemme og tenke søte tanker i utgangspunktet, da våre kvinner måtte melke kyr, slakte sau, brygge øl og oppdra unger, mens vi var på fiske eller vedhogst seks måneder i året. Etter en liten nedtur på 70-tallet, med tildels stor forvirring, har vi nå kommet dithen at kvinner kan kle seg sexy og alikevel være politi, industriarbeider eller lege, mens vi menn hjelper til med ungene, drar på jakt/fiske for å slappe av og får lov til å ta frem stolen når vi ber dem (damene) med ut på restaurant uten å bli beskyldt for å være mannesvin. Dessuten er vi kvitt denne tåpelige ideen om at kvinner egentlig ikke skulle vite noe om sex, og som vi overtok fra amerikanerne etter krigen, og som er helt unorsk. Egentlig synes jeg vi har det ganske bra nå... Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 gidder ikke lese alt .. men jeg liker dominerende kvinner jeg (Til undertopicen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå