hysing Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 har tenkt til å kjøpe vannkjørling. Ikke fordi jeg skal overklokke så jævelig, men fordi den gamle vifta ikke er strk nok. Og fordi ekstraviftene bråker så mye at maskinen "tar av" hvis du setter hjul på den og setter den på rullebanen. Så jeg har kommet til at jeg skal kjøpe dette settet fra 3dfxcool.no. Jeg er meget begeistret for dette settet hovedsaklig fordi det er billig for en fattig fant som meg. Dessverr ser jeg og de litt spinkle delene i dette settet. Jeg lurer derfor på: 1.Hvis jeg kjøper meg 1 chipsetblokk og 1 vgablokk til, vil systemet kjøre dette da? 2. Ja det e rikke et supersett, men hva kan man si om ytelsen? er det trolig at jeg vil kunne få systemtempen på min Athlon XP 2800+ under 37 grader idle? 3. Er det noen tester av denne vannblokken online? 4. Tidligere var det et lignende sett med noe bedre vannblokk til litt høyere pris på 3dfxcool.no. Dette settet ble fjernet/utsolgt og erstattet med et mye dyrere sett fra revoltec. For meg virket dette settet sterkt overpriset når man fikk ca det samme før til meget lavere pris. Hva mener dere om denne saken? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 ville ikke satset på å kjøpe flere blokker på det settet der nei, men det kan jo gå hvis du setter på en til pumpe og en til radiator Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 ville ikke satset på å kjøpe flere blokker på det settet der nei, men det kan jo gå hvis du setter på en til pumpe og en til radiator Javel? Det er nå en Hydor L20 pumpe da, samme som er i waterchill settene, og der kjører de jo 3 vannblokker. Så fortell meg hvorfor det ikke skulle kunne gå. For jeg tror det at det vil funke fett, selv med ekstra blokker til skjermkort og hovedkort. Og waterchill har jo bare en stk 120mm radiator, og tviler på at den radiatoren som følger med settet der er noe dårligere enn den. Så til trådstarter: Gå for det settet, og utvid senere med blokker til skjermkort og hovedkort. De 2 siste blokkene vil øke tempen marginalt lite i forhold til støy fra masse vifter. Lenke til kommentar
hysing Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 takk for hjelpa. tror jeg går for det settet Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 ville ikke satset på å kjøpe flere blokker på det settet der nei, men det kan jo gå hvis du setter på en til pumpe og en til radiator Javel? Det er nå en Hydor L20 pumpe da, samme som er i waterchill settene, og der kjører de jo 3 vannblokker. Så fortell meg hvorfor det ikke skulle kunne gå. For jeg tror det at det vil funke fett, selv med ekstra blokker til skjermkort og hovedkort. Og waterchill har jo bare en stk 120mm radiator, og tviler på at den radiatoren som følger med settet der er noe dårligere enn den. Så til trådstarter: Gå for det settet, og utvid senere med blokker til skjermkort og hovedkort. De 2 siste blokkene vil øke tempen marginalt lite i forhold til støy fra masse vifter. fordi jeg har spurt om akkurat det samme. Hadde lyst på det settet der jeg også. Men jeg fikk anbefalninger om å bruke en pumpe og en radiator til... (hvis jeg skulle ha 3 blokker) Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Og da stoler du blindt på det ene mennesket som sier det? Jeg har vannkjøling, dog med en annen pumpe og blokker, men jeg har bare 8mm slanger jeg og, og eheim 1046 og Hydor L20 skiller seg ikke mye ut i ytelse. Jeg klarer fint å ha tre blokker i mitt system, så hvorfor skal ikke han klare det? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) Hydor Seltz L20 holder i massevis til 3 blokker eller mer.. Ulempen er at den bråker en god del mer en eheim. Endret 6. februar 2004 av FrenChie Lenke til kommentar
mobil_brukeren Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Jeg har Hydor L20 og den radiatoren NISO Radiator jeg kjører xp2500@2400 mhz da ligger tempen på 44 grader og 50 på full load Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 Hydor Seltz L20 holder i massevis til 3 blokker eller mer.. Ulempen er at den bråker en god del mer en eheim. Uten å ha prøvet den pumpa sjøl, vil jeg si: Støy fra en vannpumpe vil svært ofte være relatert til montasjen. Absolutt alle pumper vi bruker vil støye, medmindre man sørger for å isolere disse riktig. Støyen i dette tilfellet, vil jeg tro har sammenheng med at vibrasjoner fra pumpa forplanter seg til omgivelsene, enten fordi pumpa ikke er isolert godt nok fra underlaget, eller slangeforbindelsene er for stive. Luft i systemet kan også være en årsak, og pumpa kan også lide av "Eheimsyndromet", dvs en altfor "løs" forbindelse mellom impeller og rotor. Sjekk i alle fall disse tingene! Sist men ikke minst; Den pumpa vil være mer enn god nok for greie temperaturer, med både to og tre blokker i systemet. Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hydor Seltz L20 holder i massevis til 3 blokker eller mer.. Ulempen er at den bråker en god del mer en eheim. monterer du pumpa på tøyeller no vil dette gi deg 2 store fordeler.. lekker pumpene dine en gang vil tøyet suge opp vannet.. tøyet vil fjerne alt av vibrasjonsstøy fra denne. Har selv 2 stk hydor L20 i seriell kobbling og det går så det griner etter ½ slanger kjøper du på biltema.. det koster deg en halvtime med avisruta Lenke til kommentar
hysing Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 får man bedre ytelse med 1/2 slanger? må jeg ikke kjøpe nye festenippler for å kunne bruke det? er det murlig å bytte hele systemet om til 1/2 slanger? Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 eg har nå selv skiftet over alle slanger til ½" langer selv om radiator foreks bruker 3/8". 2 stk hydorpumper, som er laga for ½" slangesystem, er sterke nok til å opprettholde trykket selv om du bruker deler med mindre slangedimmensjon som vil fungere som motstander i vannkretsen din. bruker selv bare slangeklemmere til å feste ½" slanger på 3/8" hull. kjukkere slanger vil si større vannmengde.. og ingenting er kjekkere i et vannkjølingssett enn kjukke slanger om du er istand til å holde trykket oppe i et slikt slangesystem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå