Gå til innhold

outlook og express på samme maskin.

Anbefalte innlegg

Har et lite problem her som jeg håper noen kan hjelpe med. Saken er at jeg har to brukere på maskinen min, meg selv og min samboer. Jeg bruker MS outlook som mail program, mens min samboer bruker outlook express. Det som da skjer er at hver gang jeg logger på så fr jeg spørsmål om ms outlook skal være standar mail klient, og jeg svarer da ja siden det er det programmet jeg bruker. Så logger min samboer på maskinen, og hun få de samme spørsmålene. Er der ikke en måte som lar oss kunne bruke hver våre programmer uten å måtte svare på dette hver eneste gang?

Det samme gjelder forøvrig for musikk osv også, da jeg bruker winamp, mens hun bruker musicmatch.

Fint om der er noe jeg kan gjøre her så jeg slipper disse spørsmålene hver eneste gang og at feile programmer åpner seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

opprett to ulike brukere, så går det fint. En bruker kan kun ha ett default program innen en kategori (mail, musikk, etc).

Alternativet er at en av dere ikke setter sitt program som default, og nekter programmet å sjekke ved hver oppstart. Problemet da er at musikkfiler som dobbeltklikkes ikke vil åpnes i det programmet lenger, men det andre. Med mail finner jeg ingen problemer ved å bruke noe som ikke er default

Lenke til kommentar
opprett to ulike brukere, så går det fint. En bruker kan kun ha ett default program innen en kategori (mail, musikk, etc).

Alternativet er at en av dere ikke setter sitt program som default, og nekter programmet å sjekke ved hver oppstart. Problemet da er at musikkfiler som dobbeltklikkes ikke vil åpnes i det programmet lenger, men det andre. Med mail finner jeg ingen problemer ved å bruke noe som ikke er default

Vi har jo så klart hver vår bruker. Når det gjelder mail så vil jo feil program åpnes hver gang en trykker på en mailadresse, så da blir der samme problemet som med musikk filer.

Synes det er latterlig at der er støtte for flere brukere i win xp når alle brukerne må ha samme oppsett.

Så det jeg vil er å ha et default oppsett pr bruker, noe jeg mener burde være mulig siden der er støtte for flere brukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...