Gå til innhold

Får ikke kjøre FSB over 196Mhz

xlpuma

Anbefalte innlegg

Jeg har NF7-S og kommer ikke høyere enn 194 mhz på fsb...da kjører den stabilt som ******, men på 200 så kommer jeg ikke inn i windows en gang. har xp 3000+ og den kjører som sagt stabilt på 2536 mhz, men nekter å starte på 2600. er det da nforce2 kortet? Har standard kjølinga der, går det bra og sette opp Voltage litt? :)

På standard hastighet ligger jeg på 30 grader idle på chipsettet. Kan jeg da sette opp den? Eller er det skadelig? :p

eller er det noe annet som stopper meg i å komme høyere? CPU temp ligger på 55 full load @ 2536 mhz og vcore på 2,0.

Endret av Andeplane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres definitivt ut som at det er FSB som stopper deg. Finn en guide på hvordan man voltmodder northbridge så kan jeg nesten love både trådstarter og Andeplane at de oppnår bedre FSB-hastighet.

PS. Om dere ikke finner noen guide så går det an å finne specs på spenningsregulatorene og sette inn en variabel motstand selv for å justere spenningen manuelt og måle med voltmeter og finne ut hvilken motstand som passer. (litt småvanskelig pionerarbeid, men fullt overkommelig + at mange vil sikkert bli glad om du legger ut en liten guide)

Lenke til kommentar
Jeg har NF7-S og kommer ikke høyere enn 194 mhz på fsb...da kjører den stabilt som ******, men på 200 så kommer jeg ikke inn i windows en gang. har xp 3000+ og den kjører som sagt stabilt på 2536 mhz, men nekter å starte på 2600. er det da nforce2 kortet? Har standard kjølinga der, går det bra og sette opp Voltage litt? :)

På standard hastighet ligger jeg på 30 grader idle på chipsettet. Kan jeg da sette opp den? Eller er det skadelig? :p

eller er det noe annet som stopper meg i å komme høyere? CPU temp ligger på 55 full load @ 2536 mhz og vcore på 2,0.

synes du klokket bra med den cpu"en(xp 3000+)

har samme cpu og hk som deg,men kom bare på 2300mhz

kjører twinmos winbond pc 3200 ram

men satte opp mp til 12 1/2 og fsb opp til 169(kom ikke lengere opp)

v-core 1.8..

virker som ramen stopper meg,kunne seff ha satt ned mp til 11 og prøvd fsb

opp mot 200(men kommer ikke langt iallefall)

hva har du mp på..?

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Finnes det en guide for overklokking , en som er lett å forstå og slik at man slipper å lese alle forum opp og ned?

Sitter med nesten samme oppsett som xlpuma, men med et Abit KT600 HK.

Vil ikke maskinen bli bedre hvis jeg setter opp FSB til 200 , siden jeg har Ram som kjører på 400.

Eller er jeg helt på jorde nå

Lenke til kommentar

v-core 1.8..

hva har du mp på..?

Jeg har låst MP og den er da på 13. Vcore hadde jeg på 2 blank fordi jeg prøvde å få den stabil på 2600 Mhz. Det gikk ikke, men når jeg satt fsb ned til 194 (2536 Mhz) så kjørte den stabilt, men da fortsatt med vcore på 2.

Har Twinmos 3200 ram jeg og, men den kjører nå bra på 232 mhz ihvertfall. Kjørte da rammen på 5/6 og fsb 194. Da var maskinen helt stabil (Ihvertfall 2 timer med Prime95).

Jeg får se om jeg kan få voltmodda Northbridge å presse fsb enda mer (Kanskje legge ut en guide også?) :)

Tror kanskje jeg skal låse opp MP på CPUen min også.

Hva ligger tempen din på full load?

Lenke til kommentar

v-core 1.8..

hva har du mp på..?

Jeg har låst MP og den er da på 13. Vcore hadde jeg på 2 blank fordi jeg prøvde å få den stabil på 2600 Mhz. Det gikk ikke, men når jeg satt fsb ned til 194 (2536 Mhz) så kjørte den stabilt, men da fortsatt med vcore på 2.

Har Twinmos 3200 ram jeg og, men den kjører nå bra på 232 mhz ihvertfall. Kjørte da rammen på 5/6 og fsb 194. Da var maskinen helt stabil (Ihvertfall 2 timer med Prime95).

Jeg får se om jeg kan få voltmodda Northbridge å presse fsb enda mer (Kanskje legge ut en guide også?) :)

Tror kanskje jeg skal låse opp MP på CPUen min også.

Hva ligger tempen din på full load?

jeg skrev seff feil(mp 12 1/2)mente 13 1/2

men er din mp låst på cpu"en (det var ikke min)

men kom bare på 172 fsb&mp 13(ram"en på 415 mhz)forstår ikke hvorfor ramen

stopper meg så tidlig(den skal jo lett klare 400mhz)

temp full load ca 50-55

Lenke til kommentar

fikk 2378mhz nå,men måtte sette mp på 12..

hadde fsp på 197,ser ut som ok ram iallefall

prøvde 200 fsb,man fikk blåskjerm(error)

vel,sorry dette var jo ikke min post...

ble litt skrivefil her(litt stressa) :D

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Fikk da tips om å legge en lask over to pinner på cpu (i socket) for å låse den opp. Kom da videre opp til 195 Mhz, og da nektet windows å starte..?

Vil det si at du har en låst Barton, og ved hjelp av å koble to pinner i socket sammen klarte du å låse den opp?

Er du sikker på at det funker? Har du prøvd å sette opp og ned multiplier og sett at maskinen vil boote?

Hvis det virker, hvordan i all verden gjorde du det? Har lyst til å låse opp min Barton 2800+ :)

Lenke til kommentar

Berrern:

Jeg vet ikke om det funker på låste barton'er men her er i hvertfall en guide til de som er ulåste. PS. du må velge multiplier med sammenkoblingene og ikke via bios (den må stå på auto). Måten man fysisk gjør det på er å bruke hårtynne kobberledninger, lage en 1cm kort bit og sette de to endene ned i to av hullene i socket'en. Jeg låste opp min Tbred-B på denne måten og fikk alle valg fra 6x til 24x.

Her er linken:

http://www.ocinside.de/go_e.html?/html/wor...amd_pinmod.html

Lenke til kommentar
Fikk da tips om å legge en lask over to pinner på cpu (i socket) for å låse den opp. Kom da videre opp til 195 Mhz, og da nektet windows å starte..?

Vil det si at du har en låst Barton, og ved hjelp av å koble to pinner i socket sammen klarte du å låse den opp?

Er du sikker på at det funker? Har du prøvd å sette opp og ned multiplier og sett at maskinen vil boote?

Hvis det virker, hvordan i all verden gjorde du det? Har lyst til å låse opp min Barton 2800+ :)

wire-trikset..

bruker tynne kobbertråder til og sette ned i hullene i socket

slik at mp blir forandret..

prøvde selv med litt hjelp fra en forum-medlem i denne tråden..

men har ingen link til "dette"

Lenke til kommentar

Har samme asus hk som trådstarter. Kjører bussen på 220ddr synkront med cpu(100%) uten voltmodd.... Jeg har ddr 500 ram så det er tydeligvis chipsettet som stopper meg fra å komme høyere på fsb. Dette er med litt slakke ramtimings, 2.5-3-3-6 men det er rammen som er vanskelig. Den liker ikke så godt lave timings.

Men klarer ikke å få cpuen særlig stabil over 2.3 gig. Men da står vcore på default. Orker ikke å presse for hardt siden jeg bare har luftkjøling og jeg bruker å stille cpu og kabinettvifter ned om natta. Nå har den iallefall vært stabil sålangt det siste halve året. :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...