Painb Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg har en p4 2.6 800 cpu på et ic7-max3 hk. Da jeg kom hjem fra skolen i dag, hadde maskinen hengt seg. Jeg rebootet og trodde det skulle fungere bra, men den tanken stoppet da jeg ventet på "oppstarts pipet". et langt pip etterfulgt av liten pause før neste lange pip er hva jeg fikk. Jeg prøvde cpu i et annet hovedkort, og dette fungerte bra. Deretter tok jeg av ALT så kun cpu satt igjen i HK, og samme problemet oppstod. I tillegg virker det som om isdn kortet "drepte" isdn linjen i huset da dette sjedde (sendte spenning som hindret andre enheter å koble seg til internett/ringe). Betyr dette at hovedkortet er ødelagt? og er det muligens noe jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Tror du skall sjekke minnet, når jeg satte inn minne i asus k8v som det ikke likte så fikk jeg også et langt pip med en liten pause før det staret å pipe igjen. Lenke til kommentar
Painb Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Sikker på at det er det som er feil? jeg tok ut minnet, og fikk samme problem. Lenke til kommentar
Painb Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Og denne maskinen har vært stabil siden jul. Kun hovedkortet var nytt til jul og btw. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Nei sikker er jeg ikke , men det er absolutt noe som bør sjekkes og ja du får den lyden om du starter uten minne, prøv å få lånt deg en brikke og teste med. Lenke til kommentar
Painb Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 ok, så den lyden kommer uansett uten minne ja. da skal jeg få lånt meg en brikke etterpå, så får vi se utover kvelden om det fungerer. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Painb Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Ok, da har jeg forsøkt med annen ram, men det hjalp ikke det heller. Noen med tips da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå