deaktivert443556 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Siden jeg har P4 anbefaler Thermaltake at jeg plasserer temperatursensoren på siden av kjøleribben i stedet for å brette den under CPUen. Men det er en ting som bekymrer meg... Dersom ribben får dårlig kontakt med CPU'en så mener jeg at dette kan medføre to konsekvenser; Mindre varme blir overført til ribben, og temperaturen vil derfor virke for lav. - og - Dårligere kjøling fører til at forskjellen mellom reell og målt temperatur blir enda større. Er jeg inne på noe her? Jeg blir ikke akkurat mindre bekymret over at onboard-sensoren er helt tullete... Lenke til kommentar
klikko Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 hmm er enig med deg der... en sensor på kjøleribben vil nok ikke gi riktig temp tror jeg.... onboard sensorer pleier å gi riktig temp siden de ligger inne i komponenten... prøv å flashe biosen og se om du får riktig temp... Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Det vil jo ikke hjelpe og opdatere bios når han har en "ekstern"! temperatur sensor hvis du skjønner hva jeg mener.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 de sier det vel for å være sikker på at sensoren ikke havnet mellom kjernen og ribben for så å gjøre at prosessoren blir overopphetet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) han mener sikkert den innebygde sensoren da... altså hvis han flasher biosen så blir den innebygde mer nøyaktig edit: skrivefeil Endret 4. februar 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg har allerede flashed bios'en, men onboard-sensoren viser fortsatt en usannsylig lav temperatur. P4 3.0 @ 3.6, boxed kjøler med standard-goop som er halvveis smurt utover siden på cpu'en, full load, 43-44°c. I morgen får jeg ny kjøler, AS5 og diverse mikk-makk. Jeg satser på at det fungerer bra. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 han mener sikkert den innebygde sensoren da... altså hvis han flasher biosen så blir den innebygde mer nøyaktig det jeg mente ja Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Nå har jeg fått Zalman-kjøleren min, og jeg klistret sensorene på siden av ribben. Etter tre kjappe 3dmark01-tester er høyeste målte temperatur 34,9°c (uklokket). Dette er også tilnærmet likt med hva onboard-sensoren viser. Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Kanskje Thermaltake-sensoren viste feil resultat da den var krøllet under CPUen, eller kanskje begge sensorene viser for lav temp. Eh, jeg gir f! Om 2-3 dager skal jeg se hva denne kjøleren er god for! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå