Gå til innhold

hakking i spill


fwestbye

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg og har endel problemer med hakking:(

spesielt på battlefield. Hakker liksom av og til. Altså flyter fint, også kommer det et hakk, med sånn circa faste intervaller:(

 

spec:

Xp2000

768Mb ddr pc2700

Fx5700Ultra

160Gb 8mb ata133

 

edit: glemte å si at det er ikke noe merkbar forskjell om jeg kjører 1024 eller 1200 oppløsning  :ermm:

Ha sittet noen timer og flyttet skjermkortet over til min shuttle som kjører 2.8, 1024 RAM,WD HD.

 

I BF krever enormt, og ved å bruke kirurgiske innstillinger i AA og redusere texture quality blir mye av hakket borte. Så kommer spørsmålet: hvor kresen skal man egentlig være. Har man høy følsomhet på musa så skal det bare et lite ubevisst nøkk til før man tror det er hakking. Vi vil vel alle ha det så smooth så mulig, men er det i det hele tatt mulig å få det 100% smooth på høy kvalitet? Jeg gikk tilbake til mitt gamle ti4200 og det er akkurat det samme der, på lavere innstillinger på begge pcene mine. Bevegelsene ser hakkete ut, men er det ikke bare spillet som er sånn?

 

I den nye BFpatchen 1.6 introduserte DICE punkbuster. Denne scanner regelmessig. Jeg tok tiden på hver gang det kom et lag/hikking i mulitplayer. Det tok mellom 28 og 30 sekunder intervaller og det kan vel ikke være i tvil at dette har med PB å gjøre? Jeg har vært innom mange forum den siste uken for å se om andre har dette problemet og det viser seg at det er mange som klager på lag, en lag de aldri har hatt før når de spiller online.

 

Mulig jeg begynner å bli mindre kresen, men allikevel bør en forvente man et godt resultat når en betaler dyre dommer for en god pc og skjermkort.

Endret av Koma
Lenke til kommentar
LITE vits med AA og AF på det kortet.... funker nok fint på CounterStrike og den slags(gamle) spill, men glem det på call of duty. har selv et FX5900 non ultra kort, og det funker også dårlig med AA og AF

Holder man seg til 1024x768 er selv 4xFSAA og 8xAF brukbart i veldig mange spill, inkludert CoD.

 

Kun de råeste korta klarer det, og da bør du også ha 256 MB minne på kortet, for AA og AF trenger masse plass!

AF bruker ikke ekstra minne. Jeg kjører med 4xFSAA i 1280x1024 med mitt 128MB R9700Pro kort helt greit i de aller fleste spillene.

Lenke til kommentar

Jeg gir også en stemme til at HD kan ha innvirkning på periodisk hakking i spill. Jeg hadde tuklet rundt med swap-filer på de ulike partisjonene, og fikk slik hakking (egentlig små "pauser" på et brøkdels sekund) med helt jevne mellomrom.

 

Etter at jeg ordnet opp i dette, forsvant det igjen, og det glir like glatt den dag i dag. (jevnt på ca 100fps @1024*768 4AA 16Aniso)

Lenke til kommentar
[quote]har forresten kun en 18Gb ibm hd.  [/quote] :scared:

Er GARANTERT HDen som gjør det, hvis du har det oppsettet så burde du ikke ha noe problem med å kjøre hvilket som helst spilla på full mokke. :)

Kan muligens også være overklokkingen :roll:

Konklusjon: Kjøp ny HD!!! :cool:

Eventuelt du kan stille alt tilbake til det originale (overklokkingen) også prøve.
Lenke til kommentar

Battlefield er ekstremt cpu og minne krevende, når det i tillegg er en liten feil i spillet som spiser minne gjør det bare vondt verre. For å kjøre Battlefield 100% smooth med alt på max bør du ha minst 768 mb ram. Det du kan gjøre for å få litt bedre ytelse i BF på ditt nåverende system er å defragmenetere.

Lenke til kommentar

Jeg pleier bestandig å starte oppgavebehandling før hjeg sterter BF.

 

Da ser jeg at cpu har stått på 100% under hele spillingen.

Og med lite ram så tar det et år å loade.

 

Alle vet jo at bf er et hakkespill og som krever extremt god hardware.

 

 

Men jeg klarer å kjøre på 1024*768 og alt på fullt inkl: Sound uten at det hakker.

 

Ligger på 60-70fps med 10boter på hvert lag. :ermm:

Lenke til kommentar

Nå hakker det bare i multiplayer. Spiller forresten bare BF på nettet. Hakkingen hos meg kom etter innstallasjon av 1.6 patchen. Den går ikke bort selv om jeg har oppgradert driveren til nettverkskortet. Har bange anelser at dette er PunkBuster sin feil. Det er mange som klager på dette (ref. eagames)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...