Gå til innhold

hakking i spill


fwestbye

Anbefalte innlegg

jeg sitter med:

asus p4c800 hk

p4 2.6 klokket til 3.14

sapphire radeon 9600xt 256mb også klokket litt (540)

512mb ram single channel

 

sliter med hakking i spill.call of duty og battlefield 1942 spesielt.

etter alt klokking fikk jeg mellom 4000 og 4500 i 3dmark03.(lav score for dette oppsettet klokka?)

men som sagt,det hakker i f.eks battlefield.kjører 1024 oppløsnig og high detail.

får heller ikke kjørt call of duty med 1024 og alt på full grafikk (aa,bitmap qualtity etc. i kontrollpanel for kortet) uten at det hakker.

har forresten kun en 18Gb ibm hd. (hd`n viser dårlig i sysmark)

er det harddisken som setter systemet mitt ned?håper noen har forslag.

trodde denne nye maskina mi skulle kunne kjøre høy grafikk.

 

ps.hvis jeg kjører skjermkortet på full guffe og setter på alt på max,blir grafikken veldig veldig bra.men det hakker.trodde systemet skulle takle det.

 

håper på mange hjelpende svar.da jeg ikke har allverdens peiling på dette her.

kjører forresten med nyeste omega drivere + rage3d

 

hilsen en som ikke vil at spillene skal hakke og slippe og sette ned grafikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trro ikke det kortet skal takle bf og call of duty på høy grafikk....... de spillene er extremt krevende, spesiellt bf..... mYYYYYYYYE texturing for kortet.....

Hmmmm...jeg mener det skal gå fint.

 

Selv har jeg P4 2.4, 512, Ti4200, alt på stock speeds,

både BF og CoD flyter flott med alle settings på fullt, 1280*1024, men uten AA/AF.

 

En 9600XT 256 skal da kunne spise en god del AA/AF uten for mye tull.

 

 

Kanskje noe så enkelt som en defrag vil hjelpe deg?

Lenke til kommentar
har forresten kun en 18Gb ibm hd. (hd`n viser dårlig i sysmark)

er det harddisken som setter systemet mitt ned?håper noen har forslag.

trodde denne nye maskina mi skulle kunne kjøre høy grafikk.

Ja, du har gjort samme feilen som mangen gjør her inne. Store cpu, ok grafikk kort, bra hovedkort. Men slurver med harddisken, husk at en harddisk er det tregest hardwaren du har i en pc (glem floppy,cd-rom,dvd osv) Så kjøp deg en raske disk. En 250GiB er raskere enn en 160GiB, men du skulle hatt en raptor 74/36GIB til windows og spillene dine.

Men er ikke den cpu'en din en 800MHz.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Enig med deg en rask harddisk på 7200 RPM eller noe slikt er bra! :thumbup: last nye drivere far www.ati.com! :yes: Kjørte selv Call of Duty med mitt

GeForce 4 TI 4200 8x(AGP). Kjørte dette på 1280x1024! :thumbs: Men HALO gikk dårlig og de nye spillene som kommer nå krever mye så skiftet til

Radeon 9800 Pro! :dribble: Alt flyte som konge! Men som sagt så skal du klare Cal Of Duty fint på max mens Battle filed 1942 kreve ekstremt mye så ikke forvent å kunne kjøre dette på max! :thumbdown:

Endret av drno21
Lenke til kommentar

LITE vits med AA og AF på det kortet.... funker nok fint på CounterStrike og den slags(gamle) spill, men glem det på call of duty. har selv et FX5900 non ultra kort, og det funker også dårlig med AA og AF

 

Kun de råeste korta klarer det, og da bør du også ha 256 MB minne på kortet, for AA og AF trenger masse plass!

 

Men i ditt tilfelle hjelper ikke 256MB fordi kortet i seg selv ikke er bra nok...

Salgtriks kaller jeg det :thumbdown:

 

Men det er fremdeles et godt kort, og ja...treg disk (da mener jeg TREG) eller at den er gammel, funker som et dragsug på ytelsen, fordi den ikke klarer å levere data fort nok...

 

Håper dette gjorde deg LITT klokere i allefall ;)

Lenke til kommentar

takk for svar dere :yes:

jo cpu min er 800Mhz(regner med du tenker på bus nå?)

så systemet er raskt.men er nok harddisken ja som er problemet mitt.

var det jeg håpet på også.hadde ikke penger så måtte vente litt.

den er faktisk en 7200 disk.står hverfall det..

ellers er jeg veldig fornøyd med den nye maskina mi jeg.

hvis noen kommer med fler forslag til spilloppsett med ATI så kom gjerne med det

:wow:

Lenke til kommentar

Mye godt over i svarene.

Kan snakke for meg selv litt. Kjører shuttle sn45g, barton xp2500@3000 og wd 200-8mb., P.C.R9800 pro

Merket hakking i bf1942 da jeg tok ut den ene av 2 stk.512MB rambrikker for en stund.

Hakkingen forsvant med 1024MB instalert igjen.

Har vel noe med at alle teksturene får plass i minnet, og en sparer seg turen om pagefila.

 

En nyere hdd kunne du nok ønske deg lell.

 

mh

jarnt

Lenke til kommentar

Har selv et lignende problem. Etter å ha eliminert eliminert 100 innstillingsmuligheter er det hardwaren som står igjen.

 

Hos meg hakker det i alle spill, samme hvilken oppløsning jeg har.

 

MEN jeg merker det spesielt når HD jobber og det bør det ikke gjøre når man har en S-ATA Raptor 36mb. I natt skal jeg åpne pcen og ta ut skjermkort/RAM/HD og det som er for å teste dem på en annen maskin og omvendt.

 

Jeg har forresten en sekundær ATA HD på IDE 1 kontakten.

 

Dette skal egentlig ikke skje med den pcen jeg har. Må også sjekke om det er noe drivere som trengs til Raptoren til det nye HK.

Lenke til kommentar

jeg og har endel problemer med hakking:(

spesielt på battlefield. Hakker liksom av og til. Altså flyter fint, også kommer det et hakk, med sånn circa faste intervaller:(

 

spec:

Xp2000

768Mb ddr pc2700

Fx5700Ultra

160Gb 8mb ata133

 

edit: glemte å si at det er ikke noe merkbar forskjell om jeg kjører 1024 eller 1200 oppløsning :ermm:

Endret av even_e84
Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hvorfor en 250mb disk er raskere enn en feks,120mb disk hvis de begger har 8mb cache?

Fordi det er større tetthet på platene (tror jeg).

 

Jeg har p2.4b - 1024 ram - segate 120 2mb - r9500pro.

Kjører bf og cod på 1280x1024 med alt på fullt, uten aa/af og merker ingen hakking. Nå er ikke jeg verdens beste lagg-oppdager, men det funker ihvertfall helt fint. Med aa/af på synker fps drastisk.

Lenke til kommentar

Hakker det når HD jobber? Det gjør det hos meg.

 

Har prøvd alt det med Hardware accerleration, men til ingen hjelp.

 

Jeg skal nå begynne elimineringsmetoden på hardwaren. Poster dersom det dukker opp noe interessant. :)

Endret av Koma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...