Pangaea Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Fikk plutselig store problemer med å brenne CDer. Når jeg startet opp Nero kom bare oppstarts-skjermen opp, så skjer ingenting; programmet har låst seg. Har prøvd mange versjoner av programmet nå (både 5.x og 6.x), men det samme skjer hver gang. Prøvde å installere CDRWin, og cirka det samme skjedde der også. Programmet bare låser seg, og jeg må starte maskinen på nytt. Klarte å brenne ut cue/bin fil i Alcohol 120% merkelig nok. Men jeg trenger å brenne musikkCDer siden jeg trader en del bootlegs, og det funker ikke i Alcohol. Har lagt inn Windows 2000 på nytt uten hell, akkurat samme problemet, har også oppdatert til siste firmware på min Yamaha 8424E brenner (v1.0j). Men det hjalp heller ikke. Står ganske fast her, så jeg lurer på om noen har tips som kan løse dette problemet. -AMD 1700 -768SDRAM -Abit KR7A-RAID hovedkort -Yamaha 8424E brenner Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Ingen som har noen ideer? Jeg har to 160GB Samsung disker på IDE0. Yamaha CD-brenneren som master, og en MSI DVD-spiller som slave, på IDE1. Funker å spille både CD og DVD. Men når jeg skal brenne CDer blir det trøbbel. Både Nero og CDRWin låser seg, og PCen må restartes. Klarte som sagt å brenne bin/cue i Alcohol 120% (vertfall den ene jeg prøvde før jeg la inn 2000 på nytt). Er brenneren ødelagt (delvis)? Har noe røket på hovedkortet? Hva kan være galt? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Vel, høres gaske rart ut, men jeg ville prøvd å legge inn ASPI drivere på nytt... Prøv brenneren i en annen maskin hvis du har mulighet til det... Og med en annen windows-versjon... Brenneren min nekter for eksempel å brenne i mer enn 24x i win2000 (eller den brenner greit men blir nødt til å ty til bufferunderrun beskytelsen veldig mye). Men det går helt fint i XP og 98... Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Ser nok ut some brenneren gikk til Gamle-Erik land.... Var litt redd for det, men ville vel ikke helt innse det Fikk den endelig til å brenne wavs i CDRWin 4, det gikk bra til CD #6. Kom 4 coasters på rad, så fant ikke windows igjen brenneren. Skuffa låste seg og kom ikke ut før jeg åpnet den manuelt (selv etter restarts). Jeg må ha brenneutstyr, så da kan jeg like godt gå for en DVD brenner... Valget står vel mellom NEC-2500, MSI-something og Plextor 708. Er Plextor'n verdt de ekstra 5-600 kr ? Fins det tester der ute som sammenligner Plextor'n og NEC'en ? Noen som har anbefalinger/tips/erfaringer...? Og ja, jeg skal sjekke litt her og der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå