Daffe Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Er det noen som har forsøkt kombinasjonen nevnt over? Jeg får ikke dette til å virke. Når jeg kobler på Silent Viking på kortet starter maskinen med et 10 sekunders pip før den skrur seg av. Viften er koblet på Fan1. Når jeg setter på min gamle Coolermaster går alt greit. I følge sidene til Microplex er det noen hovedkort som ikke vil starte hvis ikke viftehastigheten er på et visst antal rpm, og at man derfor må disable dette i bios. Jeg har ikke sett at det står noe i biosen om at det eksisterer en slik sperre eller noen mulighet til å disable det. Prosessor: AMD 1100mhz HK: Abit KT7A-RAID Kabinett: Chieftech servertower Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Viftehastigheten er for lav på Silent Viking. Deaktiver RPM sensor i BIOS. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Veldig gamle Bios-versjoner inneholder ikke valget "disable fan-rpm protection" eller hva det nå het. Oppdater til en nyere bios, så får du det valget. Gå til: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm og velg "Bios" på menyen til venstre. Lenke til kommentar
msh Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Jeg har Abit KG7-raid,og det funker uten noen problem. Har du prøvd disable-rmp i biosen,du skal gjøre det der du kan sjekke temp på cpuen. Har du prøvd andre fan port ? Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 15. mars 2002 Del Skrevet 15. mars 2002 Har selv hatt akkurat samme problemet, men med en Zalman 80mm vifte på 1739 rpm i stille modus. Her er link til det du trenger: http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-...s-kt7a-raid.htm Lenke til kommentar
Daffe Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Takker for alle gode råd. Har funnet ut at jeg må oppgradere bios, slik at jeg kan disable det med viftehastigheten. Å sette viften på en annen fan virker ikke. Problemet jeg har nå er at maskinen ikke vil boote riktig. Har vært på faq'en til abit (Pauls) og lastet ned det som trengs, men maskinen vil ikke boote opp med disketten i. Kommer opp at det er en I/O error. Regner med å prøve igjen til uken. Bruker forøvrig win2000 og win98. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Daffe på 2002-03-18 00:07 ]</font> Fikk omsider flashet bios til siste versjon, og da virket viften som en drøm. Måtte boote med win98 oppstartsdiskett. Takk for all hjelp. [ Denne Melding var redigert av: Daffe på 2002-03-20 00:46 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå