Gå til innhold

Abit KT7A-RAID og Thermaltake Silent Viking

Daffe

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forsøkt kombinasjonen nevnt over? Jeg får ikke dette til å virke. Når jeg kobler på Silent Viking på kortet starter maskinen med et 10 sekunders pip før den skrur seg av. Viften er koblet på Fan1. Når jeg setter på min gamle Coolermaster går alt greit.

I følge sidene til Microplex er det noen hovedkort som ikke vil starte hvis ikke viftehastigheten er på et visst antal rpm, og at man derfor må disable dette i bios. Jeg har ikke sett at det står noe i biosen om at det eksisterer en slik sperre eller noen mulighet til å disable det.

Prosessor: AMD 1100mhz

HK: Abit KT7A-RAID

Kabinett: Chieftech servertower

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for alle gode råd. Har funnet ut at jeg må oppgradere bios, slik at jeg kan disable det med viftehastigheten. Å sette viften på en annen fan virker ikke. Problemet jeg har nå er at maskinen ikke vil boote riktig. Har vært på faq'en til abit (Pauls) og lastet ned det som trengs, men maskinen vil ikke boote opp med disketten i. Kommer opp at det er en I/O error. Regner med å prøve igjen til uken. Bruker forøvrig win2000 og win98.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Daffe på 2002-03-18 00:07 ]</font>

Fikk omsider flashet bios til siste versjon, og da virket viften som en drøm. Måtte boote med win98 oppstartsdiskett. Takk for all hjelp.

[ Denne Melding var redigert av: Daffe på 2002-03-20 00:46 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...