Gå til innhold

abit nf-7 v2.0 med fsb trøbbel

zexs

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene forsøkt å klokke min xp2500 barton. Dette får jeg ikke til å virke uansett. Har prøvd alt av instillings og forskjellige bioser. Får bare piping i oppstart om jeg går over 169Mhz på fsb. Kom over hw.no sin test av kortet og oppdaget at de hadde akkurat samme problemet på sitt testkort.Midt på sida her Mener at jeg prøvde litt på fsb med en gang jeg fikk kortet men ga mg på rundt 185Mhz for da ville den ikke mer. Har kjørt originalt siden. Er det noen som har en forklaring på problemet?? Evt løsning.. :)

Springer snart på veggen med hodet først! Dette er frustrerende kort sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd masse forskj. instillings som sagt, også på rammen. Fenomenet er eksakt som i testen. Har seff resat cmos når jeg oppdaterte biosen. Plagsomt siden dette skal være ganske klokkbart.

Har 2 stk rambrikker, 1 * 256 og 1 * 512 i dimm 3 og 2. Begge er twinmos pc2700.

Har aldri sett tempen over 45 grader..

Og lydene er piiip -2sek- piiip -2sek- piiip -2sek- piiip osv.... Ingen boot

Endret av zexs
Lenke til kommentar
Har ikke annet minne, men har lest at dette bør gå.. Ihvertfall over 169fsb :angry:

Skru på slakke timinger. 3-3-4-11 og få opp spenninga på minnet og chipset.

pc2700 twinmos er ikke garantert noe overklokk.

DrErling (som har loada winxp på 242mhz fsb, dog ustabilt)

Lenke til kommentar
Testa nå og d funka ikke, det må være hk som kødder. Og problemet var der før bios oppdatering.

Prøv først å benytte ramslot 1 og 3.

Prøv så å kun benytte ramslot 1 og test begge brikkene.

Det er ikke 100% sikkert en 256 og en 512 jobber perfekt sammen når de blir utsatt for press (overvolt og overklokk).

DrErling

Lenke til kommentar

Aha! Prøvde ramen nå og fant ut at 256 brikka + dimm1 klarte 184fsb i en kjapp aquamark test. Nå må det handles ram! Spørsmålet nå er hvilken med et budsjett på max 1000 inkl frakt...

Takker og bukker Dr. Erling :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...