Gå til innhold

AbsentVoid.com

Anbefalte innlegg

kan jo bruke meta-refresh da...

<meta http-equiv="refresh" content="10; url=index.cfm">

sender brukeren videre om 10 sekunder, til index.cfm (man kan også sløyfe adressen, for å få den til å oppdatere seg selv..)

men.. ja.. må jo i <head> delen den der da.. så.. da gikk vel ikke DET heller..

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, får ikkje til dette heilt. I oppløsninger i 1024x768 og under blir "about me" seksjonen litt føkka pga masse innhold, og når en må scrolle nedover så stopper menyen til høgre heilt plutselig pga height: 100% (altså 100% av skjermhøgden).

satyrium: lest en del på det du gav meg, men forstår likevel ikkje heilt åssn eg kan få den til å strekke seg nedover som den må liksom... kunne du (eller FuLu, eller enden, eller en eller anna anna kodeguru) ta en titt på det, og prøve å få utarbeida ei løysing?

Vil vere evig takknemlig, og du vil få credits på sida ;)

Lenke til kommentar
Hmm, får ikkje til dette heilt. I oppløsninger i 1024x768 og under blir "about me" seksjonen litt føkka pga masse innhold, og når en må scrolle nedover så stopper menyen til høgre heilt plutselig pga height: 100% (altså 100% av skjermhøgden).

satyrium: lest en del på det du gav meg, men forstår likevel ikkje heilt åssn eg kan få den til å strekke seg nedover som den må liksom... kunne du (eller FuLu, eller enden, eller en eller anna anna kodeguru) ta en titt på det, og prøve å få utarbeida ei løysing?

Vil vere evig takknemlig, og du vil få credits på sida ;)

Jeg har ikke tid til å se på det nå (prøve i morgen), men et problemene er at du setter position absolute i forhold til skjermen på <p id="copyright... Hvis da da får innhold helt til bunnen av skjermen blir dette lagt oppå.... I Opera burde du også gi den 2 px fra bunnen , for det ser litt fucka ut på skjermen min....

Lenke til kommentar
/me vurderer rett og slett å lage den nederste delen (alt under meny/header) i tabeller, slik at alt funker skikkelig uansett oppløsning...

Veit at det er stikk i strid med meininga til HTML og tabeller, men, samma kan det vere :p

Tja, se på den løsninga jeg ga deg på msn i går heller ;)

Lenke til kommentar
Hva er det du sliter med nå da FuLu?

Var bare noe galleri "generator" kode jeg begynte å skrive på som ble litt mer innviklet enn jeg hadde regnet med :blush:

arve87: ikke rukket å skrive noe ny kode til siden din, prøvde litt men ble bare tullball :)

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
Hva slags løsning??? /me er interessert!!

Den går blant annet ut på å ha en position: fixed, height: 100% på høyrekanten, med grå bakgrunnsfarge, mens innholdet som skal være over der, har position: absolute. På den måten blir det ikke problemer med bakgrunnen når bredden er dynamisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...