Gå til innhold

AbsentVoid.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tekstlinker.. eller tar eg feil når eg seier det? :p

Lek litt med display:block i css og legg bildene som bakgrunnsbilder i <a>-elementene. Vagt eksempel:

a:link.swap{

display:block;

height:50;

width:50;

background-image:url(bilde1.jpg);

}

a:hover.swap{

display:block;

height:50;

width:50;

background-image:url(bilde2.jpg);

}

 

Så kan linken se slik ut: <a href="side.html" class="swap"></a>, altså uten noe mellom <a> og </a>.

Jeg mener at dette skal funke, men gadd ikke teste først.

 

Edit: Seff kom FuLu meg i forkjøpet, og listemetoden hans er bedre :)

Endret av dms
Lenke til kommentar
FuLu: Supert!

Men i Opera visast berre 3/4 menyelementer.. Og om du gjør det samme med shoutbox greia (sånn at eg kan copy'n'paste heile greia ;) ), så er eg deg evig takknemlig ;) Så slipper /me unna en del javascript tull :p

Hmm ja, la merke til noe buggete opplegg her ja :shrug: får se hva jeg finner ut av, hvis ikke noen andre ser hva feil jeg har gjort :D

 

Edit: fixet litt mer på koden, virker litt bedre, men not perfect, siden linkene vil wrappe til neste linje hvis vinduet er for liten ;)

Endret av FuLu
Lenke til kommentar
hihihi, "teh upper" blir nok ikkje ferdig på ei stund. meeen, etter kvert kanskje... kanskje.. tehupper.absentvoid.com kanskje? :p

"Tah uppa is everywhere. It is always. Even now in this room. You see feel it when you log on to the internet or visit the forum. You can feel it when you go to work or when you go to chuch. It is the design that has been drawn over your eyes to blind you from the thruth. Unfortunately, nobody can be told what "tah uppa" is, you'll have to see it."

Lenke til kommentar
Høet enig med satyrium. Mulig det er _litt_ jobb, men resultatet er ti ganger bedre!

 

Glemte forresten å si at siden er lækker i den forrige posten min :)

Faktisk er det ikkje enorm forskjell på resultatet heller, med tanke på at

1. Alle bilda blir preloada

2. Et stort bilde vil ta nesten like masse plass som to små, og når det berre er snakk om et par kb har det ingenting å sei.

 

sådesså... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...