Gå til innhold

Problemer med asus/geforce4og epox/geforce4


hjalle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et Asus A7N-c (Nforce 415 chipsettet) og Abit Gf4 MX. Funker som en drøm!

 

Noe som jeg merker godt er at TV-out delen er mye bedre, du slipper den berømte rammen som har vært på Nvidia kort hittil.

 

Får ca 5000 poeng i 3Dmarks 2001se

 

 

Hvilker Asus kort har problemer med Gf4? Er Asus 'venn' så jeg vil vite! :eek:)

Lenke til kommentar

åååh, det er så typisk, endelig har jeg fått skiftet ati r8500 kortet til et asus g4 ti4400, fordi epox kha8+ hovedkortet ikke var kompatibel med hverandre, og nå dette!!! har ikke fått det nye kortet enda, men man kan jo alltids håpe.

 

blir sprøø av data inne i mellom!

 

noen som vet hva problemene var?

 

[ Denne Melding var redigert av: Kakemonsteret på 2002-03-15 01:05 ]

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det hovedsakli Visiontek sitt G4 ti4600 som har problemer med bl.a epox-hovedkort! Problemet er at epox(og noen få andre) har gått utenfor atx/agp2.0 spesifikasjonene når de har lagd hovedkortene sine! De har puttet noen motstander rundt agp-sokkelen som er for høye, og disse kommer i konflikt med noen motstander på Visiontek sitt kort(har ikke sett noe om andre merker, men med stor sannsynlighet stemmer det for andre siden de fleste bruker nvidia sitt referanse design=)! G4 ti4600 er nemli STORE;-(

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-16 03:07, -JKJ- skrev:

Det er tilfeldigvis ikke noen modifikasjonsmuligheter som gjør at man kan bryte kortet på plass?


EPoX har overdimensjonert kondensatorene til RAMet, så man kan faktisk fjerne den som er i veien på hovedkortet og ikke miste noe stabilitet så lenge man ikke overklokker RAMet ekstremt. Det er visst heller ikke alle 8KHA+ korta som har problemer, noen har litt lavere kondensatorer enn andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...