nikk0 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) hei å hå! jeg har fått en 15" til den ene maskinen min, som ikke har skjerm.. men, dette mangler 2 "pinner" på kontakten som skal i pc'n, di er knukket/bøyd. hva kan jeg gjøre med det? finne noe liknende å stappe i de tomme hullene, funker det? edit: nå mangler det 4 pinner.. de knakk når jeg bøyde ut.. noe idé om hva jeg kan stappe nedi som erstatning? Endret 4. februar 2004 av nikk0 Lenke til kommentar
klikko Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 hvis de er bøyd så kan du FORSIKTIG prøve å rette de ut igjen med en tynn tang av noe slag.... da skal det funke, bare pass på at du ikke knekker noen av pinnene når du skal rette de ut. Lenke til kommentar
taulen Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 men, dette mangler 2 "pinner" på kontakten som skal i pc'n, di er knukket/bøyd. Han skriver de knukker og mangler... så det er nok vanskelig å bøye pinne som er vekke. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 jepp, vanskelig det.. nå har jeg bøy til noen.. men har bare pinner til red og green, gnd, id1 og id3.. ******* plagsomt.. funker ikke helt fint da lissom =/ mendet kommer ett dårlig bilde iallfall.. http://www.networktechinc.com/technote.html der fant jeg hva som er hva i kabelen Lenke til kommentar
koff1 Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Om du kan lodde så bytt kontakten. Koster ca. 20 kr. Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 holder på med det nå.. stjål er en kabel fra skolen.. hadde 7extra skjermer i kl.rommet som ikke brukes lenger..! så jeg holder på nå.. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Gjør du deg til tyv for en skjermkabel ? Anyway... Hvis kabelen står fast i skjermen, så kan du skru opp skjermen og fjerne kabelen fra printkortet. De pleier å sitte i en plugg der. Da bare drar du ut den ødelagte kabelen og setter inn en ny... Kabler kan du finne på dynga eller kjøpe hos elektronikk verksted som fikser skjermer. Lykke til! Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Gjør du deg til tyv for en skjermkabel ? neida, jeg fikk lov til å ta den.. men, jeg prøvde meg litt i går, tror jeg domma litt på ett punkt, for skjermbildet blir ikke stort bedre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå