Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er det med ASUS WL produkter?

Anbefalte innlegg

Har hatt to WL-500G som oppførte seg veldig merkelig. Med merkelig mener jeg at WAN linken gikk opp og ned som det passet seg, samt at enheten rett og slett rebootet hvis jeg prøvde å aksessere web interfacet.

Jeg fikk byttet disse til 3COM gatewayer, og har ikke hatt problemer siden.

Så her en dag trengte jeg en ny enhet for å sette opp et nytt nett, og regnet med at dette var et problem med den serien. Bestilte derfor et WL-300G for å bruke muligheten dette har til å booste signalstyrken.

Får pakken, setter opp APet, og merker med en gang at det er noe rart.

I det jeg prøver å få tak i web interfacet, dør ethernet porten. Den kommer raskt tilbake, men nå er det ikke mulig å komme inn på interfacet i det heletatt. Boksen svarer rett og slett ikke. Etter å ha bootet den en tre fire ganger kommer den omsider igjen. Sjekker firmware, og finner ut at den har versjon 1.3.3.6. Sjekker sidene til Asus, og der er det en 1.6.4.7. Laster ned og etter mye om og men kommer jeg inn på web interfacet og får startet oppgraderingen. Etter ca. tre sekunder dør ethernet igjen, og hele dingsen rebooter.

Når den nå booter, så går ethernet og WLAN litt opp og ned ser det ut til. Lampene som indikerer disse blinker fra og til. Etter en stund slår de seg til ro, men jeg når ikke noe web interface. Etter noen reboots begynner plutselig power lyset å blinke. Leser i manualen, og får beskjed om at dette er recovery modus. Javel tenker jeg og bruker recovery flash for å legge inn programvare på nytt.

Så nå har jeg da altså nyeste firmware, får ikke aksessert web interface skikkelig, og trådløslinken er like stabil som Win95 RC1. Fy ****** så irriterende.

Noen som har ideer/råd, eller er det bare å RMAe skiten?

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei !

Jeg har også en WL-500G, alt fungerer perfekt, transferhastighet mellom 2 Pc er bra, trådløst fungere bra fra rom til rom i huset, til og med kjelleren med døren lukket. Har aldri problem med oppkopling opp/ned. Den står 24/24

Jeg har kun et problem : få ikke build inn ftp-server til å fungere fra utsiden. Inn i lokal nett er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Jeg har vel vært uheldig, da... :( Synes allikevel at det er litt for påfallende at tre av tre enheter har noenlunde de samme symptomene. Har du din i nærheten av andre trådløse nett? Jeg har tre naboer som har trådløst, og dette kan vel spille inn.

-KJ

Lenke til kommentar
Hei !

Jeg har også en WL-500G, alt fungerer perfekt, transferhastighet mellom 2 Pc er bra, trådløst fungere bra fra rom til rom i huset, til og med kjelleren med døren lukket. Har aldri problem med oppkopling opp/ned. Den står 24/24

Jeg har kun et problem : få ikke build inn ftp-server til å fungere fra utsiden. Inn i lokal nett er ikke noe problem.

Hej thaoluan

Hvilke kort bruger du i PC'erne?

Anders :dribble:

Lenke til kommentar

Takker.

Kikket gjennom den, og har allerede postet et spm. der. Ser at en annen har nesten samme problem som meg, og at dette skyldes autosensingen på ethernetporten på enheten.

Kan vel anta at det er det som er problemet mitt også. Eneste aberet er da at jeg ikke får brukt boksen lenge nok til å sette opp den telnetdaemonen, logge inn og sette interfacet til fast hastighet. Hadde jeg fått til dette hadde alt vært løst.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Hei !

Hva er den koblet opp mot? Kun ADSL modemet? Hvilket modem er det i såfall?

-KJ

Lenke til kommentar

Hei igjen !

Den er Speedtouch modem 510 !

Jeg tror jeg er utrolig hellig med denne Asus-router, det er mange som har problem som jeg ikke har , jeg er ikke flink med netverk generell, konfigurasjon av router velger jeg mest default + flaks, og modem får jeg ikke tilgang å gå inn i konfig side. Før hadde jeg problem med USB-ftp-server, men den er opp og går nå (byttet til en annen usb-disk).

Du kan stille ditt spørsmål til :

http://www.broadbandreports.com/forum/othermfg

http://www.chupa.nl/ (bra forum, flink folk)

Lykke til !

Lenke til kommentar

Takk for forslagene! Jeg har faktisk allerede prøvd begge forumene, og det ser ikke ut til at noen kan hjelpe :(

Jeg er ikke sikker på modellnummer på SpeedTouchene. Skal lete litt, men hadde forenklet ting litt om jeg visste om det var lys frempå eller oppå modemet ditt :)

-KJ

EDIT: Fant det modemet du snakker om! Det er den versjonen med tre lys oppå. :) Det er akkurat et slikt jeg hadde problemer opp mot her. :(

Da må det være noe feil i ASUSen...

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Problemet ditt er kortet Asus 100g, eller rettere sagt programvaren. Forsøk å la winXP styre kortet i stedet, eller en annen programvare. Da ble det i allefall dønn stbilt for meg. Jeg bruker Asus 500-wl ruter/AP og et Asus 100g kort. Er ellers knaffornøyd.

--Arvid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...