Gå til innhold

CPU anbefalninger?

Stette

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge gått og tenkt på å kjøpe meg en ny prosessor, men jeg går og lurer på om jeg skal kjøpe

denne Intel Pentium 4 2.4 GHz 800 FSB eller denne Intel Pentium 4 2.6 GHz 800 FSB ? Har tenkt å overklokke,

og ifølge ryktene er Intel Pentium 4 2.4 GHz 800 FSB veldig god til dette.

Nå har jeg Intel Pentium 4, 1.8Ghz. Har overklokka den til 2.34Ghz med den innebygde funksjonen i Asus P4P800 hovedkortet. CPU'n virker helt fint, men vil gjerne oppgradere litt.

Håper på svar :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ny når det gjelder hardware, så hva er SL6Z5 stepping?? :blush:

Kanskje du kan lære meg litt om de tingene der? :p

SL6Z5 steppinga er vel den beste stepping til 2.8ghz'en(den som klokker best), ser folk her som kjører 3.6ghz med en god luftkjøler med denne.

Steppinga på prosessoren har jo en del å si, men flaksen + kjøling har mest å si.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal ekstremklokke så er boxedviften mer enn bra nok. Med mitt ABiT BH7 har jeg klokka min P4B 2.4 til 3.3GHz med standard volt og uten ekstra tweaking eller modifikasjoner, så boxedvifta holder i lange baner. Støynivået er ikke så værst heller ;)

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal ekstremklokke så er boxedviften mer enn bra nok. Med mitt ABiT BH7 har jeg klokka min P4B 2.4 til 3.3GHz med standard volt og uten ekstra tweaking eller modifikasjoner, så boxedvifta holder i lange baner. Støynivået er ikke så værst heller ;)

Jo da, holder den. Men vil han ta ut det ekstra som en bedre kjøler gjør, så ville jeg investert i f.eks denne http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet614.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...