Stette Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg har lenge gått og tenkt på å kjøpe meg en ny prosessor, men jeg går og lurer på om jeg skal kjøpe denne Intel Pentium 4 2.4 GHz 800 FSB eller denne Intel Pentium 4 2.6 GHz 800 FSB ? Har tenkt å overklokke, og ifølge ryktene er Intel Pentium 4 2.4 GHz 800 FSB veldig god til dette. Nå har jeg Intel Pentium 4, 1.8Ghz. Har overklokka den til 2.34Ghz med den innebygde funksjonen i Asus P4P800 hovedkortet. CPU'n virker helt fint, men vil gjerne oppgradere litt. Håper på svar Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 2.4ghz'en er ikke i salg lengre. Så da går du for 2.6 eller muligens 2.8 med SL6Z5 stepping. Lenke til kommentar
Stette Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg er ny når det gjelder hardware, så hva er SL6Z5 stepping?? Kanskje du kan lære meg litt om de tingene der? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg er ny når det gjelder hardware, så hva er SL6Z5 stepping?? Kanskje du kan lære meg litt om de tingene der? SL6Z5 steppinga er vel den beste stepping til 2.8ghz'en(den som klokker best), ser folk her som kjører 3.6ghz med en god luftkjøler med denne. Steppinga på prosessoren har jo en del å si, men flaksen + kjøling har mest å si. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 2.4ghz'en er ikke i salg lengre. Så da går du for 2.6 eller muligens 2.8 med SL6Z5 stepping. Kommer ivertfall opp i 3.3GHz med en slik en! Mange kjører den på rundt 3.4-3.6GHz Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvis du absolutt skal ha intel er P4 2,8 det beste kjøpet. Få med en fin vifte til den og du har en rå overklokker... Lenke til kommentar
rlz Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvis du ikke skal ekstremklokke så er boxedviften mer enn bra nok. Med mitt ABiT BH7 har jeg klokka min P4B 2.4 til 3.3GHz med standard volt og uten ekstra tweaking eller modifikasjoner, så boxedvifta holder i lange baner. Støynivået er ikke så værst heller Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvis du ikke skal ekstremklokke så er boxedviften mer enn bra nok. Med mitt ABiT BH7 har jeg klokka min P4B 2.4 til 3.3GHz med standard volt og uten ekstra tweaking eller modifikasjoner, så boxedvifta holder i lange baner. Støynivået er ikke så værst heller Jo da, holder den. Men vil han ta ut det ekstra som en bedre kjøler gjør, så ville jeg investert i f.eks denne http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet614.htm Lenke til kommentar
Stette Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Takk for hjelpa karer! Nå føler jeg meg klar til å kaste meg ut i webshopen Lenke til kommentar
tbend Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Kan jo prøve P4e "prescott" også... Det ser ut til at den blir en skjelden cpu med socket 473... så den kan bli antikk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå