zehn Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hei Har et volum problem Har en film i to varianter: 1. i Divx 2 i Xvid ac3 1. Får jeg vanlig full lydstyrke med. 2. Får bare ca halvparten så høy lyd. Noen tips? Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 hmmm, snålt problem har du et ac3 lyd codec da? kan hende det er at du ikke har det installert Lenke til kommentar
mrOwnage Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Grunnen er sannsynligvis så enkel at xvid utgaven er kodet med lavere lydnivå enn divx utgaven. Sånn er det med mange av filmene mine. Du kan fikse det ved å gå inn på ac3 config, (C:\WINDOWS\system32\ac3filter.cpl) og justere opp gain nivået. Det bør funke. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 HeiHar et volum problem Har en film i to varianter: 1. i Divx 2 i Xvid ac3 1. Får jeg vanlig full lydstyrke med. 2. Får bare ca halvparten så høy lyd. Noen tips? AC3 er litt snål, Du må liksom går in til oppsetten og tweake litt på lyden, du må velge balansen om du har lyst til å øke surround lyden, eller direkt lyd (lyden som du høre 2d). selvfølgelig må også kortet ditt støtte 5.1 Lenke til kommentar
zehn Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Fikk det til nå! Har hatt dette problemet siden første xvid film jeg så. Har prøvd denne her før:C:\WINDOWS\system32\ac3filter.cpl, men uten at det skjedde noe..men denne gangen velgte jeg en preset "loud" da ble det høy lyd Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå