Gå til innhold

oddsen for en mirakuløs gjenoppliving

Anbefalte innlegg

På tide å kanskje innse at å ha 100 liter vann INNI maskinen ikke er blant de lureste påfunnene som er påtenkt?

Å fortsette nå er jo som å hoppe i fallskjerm, og fallskjermen ikke åpner seg.

Du overlever, og er dum nok til å si "bare vent, når beina heales skal jeg opp og hoppe igjen!!!!"

Tenk deg litt om, 100liter= 10 dm3, så man må ha en kasse på 1m3 (1 meter hver vei) for å få plass til 100 liter. Så vis man skal ha vannkjølings system med 100 liter, vil det bli ett VELDIG stort kabinett.

Selv bruker jeg under en liter i vannkjølinga mi.

1m3 inneholder 1000 liter da ;)

100 dm3 inneholder 100 liter ;)

Altså: 1dm3 = 1liter ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, OK, jeg ser det potensielle faremomentet med å putte en liter VANN eller så inni en samling sensitive elektyroniske komponenter - men hva med den 3M-væsken (Fluorinert?) eller noe slikt? Ett eller annet som har stor evne til å lede/ta opp varme, og ikke leder strøm, kan da ikke være så vanskelig å få fatt i? Spesielt når man tenker på at det er kun ca en liter som trengs.

Lenke til kommentar
På tide å kanskje innse at å ha 100 liter vann INNI maskinen ikke er blant de lureste påfunnene som er påtenkt?

Du overlever, og er dum nok til å si "bare vent, når beina heales skal jeg opp og hoppe igjen!!!!"

Tenk deg litt om, 100liter= 10 dm3, så man må ha en kasse på 1m3 (1 meter hver vei) for å få plass til 100 liter. Så vis man skal ha vannkjølings system med 100 liter, vil det bli ett VELDIG stort kabinett.

1m3 inneholder 1000 liter da ;)

100 dm3 inneholder 100 liter ;)

Altså: 1dm3 = 1liter ;)

Oops, ser de store feilene mine nå :blush:

Lenke til kommentar

Veskebasert kjøling er så vidt jeg mener framtida for systemer som gir mer og mer varme, for folk som vil ha en annen opplevelse av å bruke datamaskina enn en som minner mest med å sitte med hodet inni en hårføner.

Så se på oss heldige og uheldige brukere som martyrer!

Lenke til kommentar

Hadde et uhell for en tid tilbake da det dryppa den på skjermkortet.Fikk masse artifacts...

Men klarte å reddde det med å spyle det med isopropanol...

Fungerer godt som gull nå.

Brukte og vann med litt kjøleveske i.

TaZ

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

En kasse som er 1x1 meter rommer faktisk 1000 liter, og ville veid 999,7 kg dersom den var fylt med vann.

Lenke til kommentar

Innvendig volum blir da (404*474*494)mm = 94599024mm3 ~ 94,6dm3

= 94,6 liter. Vekta på vannet blir da ca 94,57kg.

Hele sullamitten skulle da veie 94,57kg + vekt av kasse (som jeg ikke gidder å spekulere i vekten av).

Så det :yes:

Endret av tomcse
Lenke til kommentar
Innvendig volum blir da (404*474*494)mm = 94599024mm3 ~ 94,6dm3

= 94,6 liter. Vekta på vannet blir da ca 94,57kg.

Hele sullamitten skulle da veie 94,57kg + vekt av kasse (som jeg ikke gidder å spekulere i vekten av).

Så det :yes:

Resultat av for mye fritid? :p

Gå en tur i skogen eller noe. :!:

Lenke til kommentar

Så det  :yes:

Vekta av kabinettet blir ved 18mm platetykkelse:

Stål - 187 kg

Granitt - 66,5 kg

Papir/papp - 16-28 kg

Finerplater -21 kg

Tre - 9,5 kg

Plexi - 27,5 kg

Silke - 1,43 kg

Aluminium - 64 kg

Titan - 107 kg

Gull - 459 kg