Gå til innhold

Ødelagt skjermkort?

OCSpro

Anbefalte innlegg

Hei

Har et gf3 ti-500, husker ikke om ti-500 er riktig, var det heiteste gf3 kortet....

Driver og modder mitt kabinett, og er i den uheldige posisjonen at skjermkortet ikke er festet til noe kabinett med skrue, og står fritt på hk. En gang har kortet kommet ut av porten med maskina i gang, veldig uheldig :(

Jobbet litt med kortet, med tanke på modding, men bare brukt den til å ta mål med. er forsiktig med bruken. holder den på metall festet og nede ved pin'ene. Legger den på eller inne i en antistatisk pose når jeg ikke holder den.

Problemet: Når jeg prøver å åpne DivX Player eller starte et game i cs skjer det noe galt. litt forskjellig for programmene:

CS: Kommer inn i spillet, før man får opp vindu at man den starter med sine vanlige instruksjoner. Maskinen henger seg(mus står stille midt i skjermen), klassisk "dyp pip" fra maskina (noe-er-galt-pipet) og får "dos vindu i fullscreen" med tekstmarkør blinkende oppe i venstre hjørne. Restart, alt er normalt.

DivX: Maskinen henger seg i 3-4 sek(kan ikke røre mus, men har skjermbilde). Blir sort, og kommer tilbake igjen. Den er nå i 640x320 med 4-biuts farger. Melding fra windows: "Microsoft Windows has detected and recovered from a device failure. Please save work and reboot to restore full functionality". Restart og alt går tilbake til normalt igjen, Prøve å sette andre skjermoppløsninger eller farger, skjer samme som ved CS

Bare prøvd med disse to progammer, men siden handlingen er så lik ville jeg tro at andre programmer ville vise samme resultat.

Med nyeste nvidia-drivere starter ikke maskina i windows engang. Ved å avinnstallere driverne og la windows innstallere sine drivere starter win i hvertfall.

Har reinnstallert drivere og directX. ingenting nytt skjedde.

Det er kun med "grafikk-krevende" applikasjoner dette skjer, lurte på om software er ødelagt. Siden jeg sitter her nå og det funker. Ville tro det var vanskelig å ødelegge(fysisk) en så spesifikk del av kortet. Dx delen e.l.

Noen som skjønner noenting? :shrug:

edit: Prøvde nå med Windows Media Player: etter windows recovered feilen, spilte filmen av i 4-bits farger. Kan windows simulere et skjermkort slik at GPU er uten arbeid i det hele tatt?

Vil helst slippe reinstall av windows, begynner å bli lei av det :thumbdown:

Endret av LeChef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok begynt med å feste skjermkortet skikkelig i maskinen..

Hvis skjermkortet har falt ut fra maskinen mens maskinen var igang kan det ha mye med feilen å gjøre.. Iallefall hvis du var inne i windows da dette skjedde..

Du kan jo prøve å ta ut alle komponenter, og sette de inn en etter en..

Skjermkortet settes inn sist..

Håper dette fungerer

Lenke til kommentar
Ville nok begynt med å feste skjermkortet skikkelig i maskinen..

Hvis skjermkortet har falt ut fra maskinen mens maskinen var igang kan det ha mye med feilen å gjøre.. Iallefall hvis du var inne i windows da dette skjedde..

Du kan jo prøve å ta ut alle komponenter, og sette de inn en etter en..

Skjermkortet settes inn sist..

Håper dette fungerer

1. maskinen er ikke ferdig enda, litt vanskelig ;)

2. Slenger du det bare ut fordi det høres farlig ut eller vet du konsekvensen av dette? noen som har prøvd med vilje? :p

3. skal prøve...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...