Gå til innhold

Kjøpe Bluetooth dongle for link PC-Bluetooth

KriB

Anbefalte innlegg

Skal kople i hop SE T610-en min og bærbar pc for surfing og evt backup. Tenkte også jeg skulle gjøre ta en backup mot den stasjonære for sikkerhets skyld. Begge maskinene kjører XP.

Er det noe jeg må passe på? Standarder? Ser at noen dongler støtter 100 meters tilkopling og noen 10? Må jeg oppgradere software på mobilen min?

Har noen noen anbefalinger av dongler som funker prikkfritt? Er seff ute etter billigst pris og best mulig kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er litt stress med min billionton usb dongle som kostett 390 på clasern, men det tror jeg mange andre også har.

Problemet er at jeg får feilmelding i xp når jeg prøver å koble til via serialport til min nokia 6600, men etterpå prøver nokian å koble til pcn, velger jeg ok i xp da så funker alt normalt så jeg vil si at den dongelen er ok, virker som om det er telefonen som sliter.

Et minus er at den ikke tåler det å bli most for mye, men det gjør ikke flashdisken heller og den har jeg gått med i to år (i lommeboken) så den tåler nok mer enn det virker som.

Det med 100m rekkevidde er bare tull, det er dyrt og det hjelper heller ikke at så godt som alle mobiler bare har 10m rekkevidde. Adapteret jeg har nevnt har bare 10m rekkevidde.

Hastigheten på adapteret har jeg ikke målt da jeg ikke vet om mobilen eller adapteret er flaskehalsen

Lenke til kommentar

Jeg har nokia 6600 og jeg har kjøpt en billionton usb dongle som kostett ca 398 på clasolson (dn samme som ble nevt ovenfor)

Jeg sleit litt først for å få dem til å samarbeide, men etter et par timer me slit så fikk jeg alt til å fungere...

Nå virker alt perfekt! Anbefales å kjøpe! (har du spm om denne bluetooth dongle, så e d bare å spørre)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tja, nå fant jeg ut at jeg sparer et par hundre på å kjøpe kortleser og bluetooth dongle på psdata i stedet for komplett...

Er fælt å si det, men jeg lurer på denne Trust-dongelen:

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=107...lAction=details

Er det slik at alle dongler som støtter BT-180 har SPP ?

De reklamerer med 723Kbps overføringshastighet, men det vil vel i så fall bare være mot en tilsvarende Trust-enhet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...