Myggie Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) En kamerat skal kjøpe seg ny bærbar pc... Han lurer på om han skal kjøpe Intel Celeron eller Amd Athlon XP.. Mener P4 blir litt dyrt. Hvilken er best av disse? Han vil ha 2,5 Ghz, rundt det. Hvilken anbefaler dere? Endret 9. februar 2004 av Myggie Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 helt klart xp2500+ til 800, moooser celleron langt nedi ********, så kan man klokke den ganske høyt uten ekstra kjøling... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Heller Athlon enn Celeron, mye heller.. Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 En celeron 2,4 prosessor yter jo nesten ikke mer enn halvparten av en intel pentium prosessor=) Sånne prosessorer man finner i elkjøp pc`er.. Gå for 2500+ barton du Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Bare ikke gå for Celeron så... Enkelte går jo KUN etter antall MHZ.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Kommer ann på hva han skal bruke pc'en til. Til spille er en xp bedre, til å lese mail og surfe på internet er de bra begge. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvis det er sistnevnte Kjetil Lura som er det han driver med, da bestemmer prisen Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Kommer ann på hva han skal bruke pc'en til. Til spille er en xp bedre, til å lese mail og surfe på internet er de bra begge. Min mening er at det blir feil å anbefale celeron uansett, uansett, uansett.... Argumentet med "celeron er bra nok til web og nettbank" holder ikke mål. Ikke når du får samme ytelse for mindre penger med duron/nforce2. Dersom Athlon XP blir for dyr så har du jo duron... Til og med duron gruser Celeron. Det er lenge siden C300A, C466. DrE Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Skal han ha spill gå for xp2500, skal han surfe gå for duron. Celeron kan du bruke som nøkkelring. Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Takk for mange bra svar. Han ble ikke overbevist at jeg fortalte han det, så jeg spurde her. Nå er han heldigvis overbevist. . Pentium 4 er bedre enn Athlon igjen sant? Fant et tilbud på Elkjøp til den prisen han tenkte, ca. 10000,- Er denne bra? Har dere noen bedre pc'er å komme med til den prisen, nytt altså? Endret 18. februar 2004 av Myggie Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Den så rimelig grei ut den der Bortsett fra at jeg aldri har så mye som hørt om den slags skjermkort som er nevnt der. Og til flesteparten av folkene ovenfor; dette skulle jo være en _bærbar_ maskin. en xp2500+ bør ikke klokke ræva av alt på en _bærbar_ maskin. At celeron ikke duger til spill er også helt sant, men så kan man nevne at en bærbar maskin svært sjeldent duger til spill den heller btw, trådstarter: skulle jeg valgt en pentium 4 maskin så hadde det blitt en P4 Centrino 1.4Ghz og oppover. yter omtrent som en 2.2Ghz "vanlig" P4 Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Sorry, jeg skrev feil første gang, har nettopp endra innlegget, sorry for det. Og til flesteparten av folkene ovenfor; dette skulle jo være en _bærbar_ maskin. Men er P4 bedre? Og er den pc'en bra? Skal ikke spilles så veldig mye på den. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Går det an å få 3,4 EE på en bærbar? Lenke til kommentar
darkfish Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Sorry, jeg skrev feil første gang, har nettopp endra innlegget, sorry for det. Og til flesteparten av folkene ovenfor; dette skulle jo være en _bærbar_ maskin. Men er P4 bedre? Og er den pc'en bra? Skal ikke spilles så veldig mye på den. vil bare anbefale å gå for en pentium-m prosessor. er bare et helt utrolig mye bedre valg i bærbare mtp støy, størrlese, batterilevetid og viftestøy. Endret 9. februar 2004 av darkfish Lenke til kommentar
LiQuID Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Er nok enig med det resten av folka her sier, men det spørs jo litt hva han kameraten din skal bruke den til da. En AMD Athlon er vel bedre, ikke ikke spesiellt dyrer enn Celeron, også hvis du ser på ytelsen du får for pengene ved å velge en AMD Athlon i stede for Celeron så ser du at en AMD Athlon yter bedre. Dette var bare mitt syn på saken, og jeg har desverre ingen tester jeg kan vise til, men av erfaring så ville jeg ha gått for den AMDen. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Diskusjon kommer først om man skal velge mellom Duron og Celeron. Hvis det står mellom Celeron og Amd XP så er valget enkelt: XP 2500 Lenke til kommentar
notarget Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Amd ja. Vil ikke satse på celeron. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Diskusjon kommer først om man skal velge mellom Duron og Celeron. mja... Jeg vil nå si at det er unødvendig med en diskusjon ang duron vs celeron også. Men, nok om Celeron. For tida er den ikke verdt å diskutere. DrE Lenke til kommentar
Myggie Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Hva med P4 da? Og så tilbudet bra ut? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Og så tilbudet bra ut? Dette tilbudet på MPX på en Fujitsu Siemens Amilio A7600 er mye bedre: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...08&l=2&lantall= Desktop P4-prosessor (som den bærbare på Elkjøp hadde) egner seg dårlig i en bærbar PC da det gir dårlig batteritid og mye støy som følge av at de trenger en kraftig kjølevifte. P.S. Jeg trodde vi snakket om prosessorer her, denne diskusjonen passer vel bedre i forumet 'Bærbare datamaskiner' ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå