Gå til innhold

Hvilken prosessor?

Myggie

Anbefalte innlegg

En kamerat skal kjøpe seg ny bærbar pc...

Han lurer på om han skal kjøpe Intel Celeron eller Amd Athlon XP..

Mener P4 blir litt dyrt.

Hvilken er best av disse?

Han vil ha 2,5 Ghz, rundt det.

Hvilken anbefaler dere?

Endret av Myggie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer ann på hva han skal bruke pc'en til. Til spille er en xp bedre, til å lese mail og surfe på internet er de bra begge.

Min mening er at det blir feil å anbefale celeron uansett, uansett, uansett.... Argumentet med "celeron er bra nok til web og nettbank" holder ikke mål. Ikke når du får samme ytelse for mindre penger med duron/nforce2.

Dersom Athlon XP blir for dyr så har du jo duron... Til og med duron gruser Celeron.

Det er lenge siden C300A, C466.

DrE

Lenke til kommentar

Takk for mange bra svar. Han ble ikke overbevist at jeg fortalte han det, så jeg spurde her.

Nå er han heldigvis overbevist. :thumbs:.

Pentium 4 er bedre enn Athlon igjen sant?

Fant et tilbud på Elkjøp til den prisen han tenkte, ca. 10000,-

Er denne bra?

Har dere noen bedre pc'er å komme med til den prisen, nytt altså?

Endret av Myggie
Lenke til kommentar

Den så rimelig grei ut den der :)

Bortsett fra at jeg aldri har så mye som hørt om den slags skjermkort som er nevnt der.

Og til flesteparten av folkene ovenfor; dette skulle jo være en _bærbar_ maskin.

en xp2500+ bør ikke klokke ræva av alt på en _bærbar_ maskin.

At celeron ikke duger til spill er også helt sant, men så kan man nevne at en bærbar maskin svært sjeldent duger til spill den heller ;)

btw, trådstarter: skulle jeg valgt en pentium 4 maskin så hadde det blitt en P4 Centrino 1.4Ghz og oppover. yter omtrent som en 2.2Ghz "vanlig" P4 :)

Lenke til kommentar

Sorry, jeg skrev feil første gang, har nettopp endra innlegget, sorry for det.

Og til flesteparten av folkene ovenfor; dette skulle jo være en _bærbar_ maskin.

Men er P4 bedre?

Og er den pc'en bra?

Skal ikke spilles så veldig mye på den.

Lenke til kommentar
Sorry, jeg skrev feil første gang, har nettopp endra innlegget, sorry for det.

Men er P4 bedre?

Og er den pc'en bra?

Skal ikke spilles så veldig mye på den.

vil bare anbefale å gå for en pentium-m prosessor. er bare et helt utrolig mye bedre valg i bærbare mtp støy, størrlese, batterilevetid og viftestøy.

Endret av darkfish
Lenke til kommentar

Er nok enig med det resten av folka her sier, men det spørs jo litt hva han kameraten din skal bruke den til da. En AMD Athlon er vel bedre, ikke ikke spesiellt dyrer enn Celeron, også hvis du ser på ytelsen du får for pengene ved å velge en AMD Athlon i stede for Celeron så ser du at en AMD Athlon yter bedre. Dette var bare mitt syn på saken, og jeg har desverre ingen tester jeg kan vise til, men av erfaring så ville jeg ha gått for den AMDen.

Lenke til kommentar
Og så tilbudet bra ut?

Dette tilbudet på MPX på en Fujitsu Siemens Amilio A7600 er mye bedre:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=3...08&l=2&lantall=

Desktop P4-prosessor (som den bærbare på Elkjøp hadde) egner seg dårlig i en bærbar PC da det gir dårlig batteritid og mye støy som følge av at de trenger en kraftig kjølevifte.

P.S. Jeg trodde vi snakket om prosessorer her, denne diskusjonen passer vel bedre i forumet 'Bærbare datamaskiner' ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...