Gå til innhold

Posten glemte postoppkravet

Anbefalte innlegg

Det er nå verre når feilen går andre veien. Man har henta ut en pakke, og betalt for den. 6 måneder senere får man en purring på at de ikke har mottatt beløpet, og man har kasta kvitteringa fra oppkravet. Som dere kanskje forstår hjelper det lite å si "Jammen det var jo på oppkrav, jo. Selvfølgelig har jeg betalt!" når det finnes tilfeller som det som er beskrevet her. Klarte til slutt å krangle meg frem til at jeg hadde rett, men det tok tid...

fytti grisen... jeg kaster alltid kviteringene etter et par ukers tid.... det bør jeg visst slutte med.... godt at du vant frem til slutt da..

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk 2x 150kr kontantkort til prisen for en for ca. et par år siden nede på prixen her (de var pakka inn i plast og vanskelig å skille). Men de som jobber der er så jævli frekk i kjeften mot kundene at jeg hadde ingen betenkeligheter med å beholde begge.

Lenke til kommentar

For ett par år siden kjøpte jeg en Duron 1200 hoss pcutstyr.no.. fikk 2, sa ingenting og de har heller ikke etterlyst den.. Solgte den ene ..:) så, 1 cpu gratis.. :)

hadde nettopp en sak med pcutstyr om retur av en hardisk..

fikk først en ny disk av samme modell tilbake, og til min store overraskelse kom det en pakke i går med en disk til.. Den første fikk jeg sendt av SMG, og den andre kom fra pcutstyr...

:D

Vel og merke var den bare på 40 gb da.. men det er litt..

Sendte mail til pcutstyr.no om at jeg hadde fådd en disk for mye.. har ikke hørt noe..

Lenke til kommentar

Om det skulle vise seg at du slipper unna noe jeg ikke tror, så er det ikke posten som blir skadelidende for de har tabbeforsikring. Men den som virkelig blir skadelidende er den stakkar som da utleverte pakken da han/hun må dekke en del av dette selv, resten tar forsikringen seg av og den delen kommer jo inn når det neste gang justerer prisene for oss forsikringskunder.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har mottatt en vare uten å betale, eller å ha fått for mye penger igjen etter en handel. Men jeg tror jeg har kommet til å betale/sagt ifra i en slik situasjon.

Jeg har derimot ofte oppleved at tippe-kommisjonærer "glemmer" å gi meg kvitteringene når jeg spiller uregistrert lotto. Jeg betaler og de gir meg tilbake kupongene mens de står der med et fårete glis "Ha det bra". Det høres kanskje ikke så alvorlig ut, men en slik svindel er jo tross alt en potensiell million-svindel!

Dj-jk, hvordan klarte du å gå ut av posten uten å merke at du manglet et kabinett? De er jo ganske store...

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Noen som har tenkt på at det kan faktiske være webshop'en som har gjort en feil? Nemlig å sende pakken til mottaker som servicepakke uten oppkrav? For de webshop'er som både har visa og postoppkrav, ser jeg ikke denne feilsituasjonen som utenkelig.

Ville du kalle dette en unnskyldning for å kunne unngå å informere webshopen om feilen, eller bare påpeker du at feilen ikke nødvendigvis ligger hos Posten?

Lenke til kommentar
Om det skulle vise seg at du slipper unna noe jeg ikke tror, så er det ikke posten som blir skadelidende for de har tabbeforsikring. Men den som virkelig blir skadelidende er den stakkar som da utleverte pakken da han/hun må dekke en del av dette selv, resten tar forsikringen seg av og den delen kommer jo inn når det neste gang justerer prisene for oss forsikringskunder.

Jeg har ennå til gode å se en butikk eller lignende som holder de ansatte økonomisk ansvarlige. Kassadama nede i butikken hvor jeg jobber, må jo ikke selv betale om det blir diff i kassa i kvelden. ... og ho kan heller ikke ta med seg det som evt. måtte bli til overs. Svinger begge veier.

Det er Posten AS som får dårligere overskudd når slike ting skjer. Ikke går det på noen forsikring eller noe. I butikker blir dette ført opp som "svinn"... enkelt og greit.

Min personlige mening: når du har spurt om det skal betales noe, og får svar nei; da har Posten AS driti på draget og kan bare se laaaangt etter penga. Blir jo akkurat som ting du "får med på kjøpet". Kan ikke komme i etterkant å kreve penger for det da. Hvis Posten AS vil spare inn på opplæring, så får de ta konsekvensene av det selv.

Lenke til kommentar

Har en kompis som jobber i bank (nordlandsbanken) og de er faktisk annsvarlig for feil i kassen og må erstatte en viss del av dette , tror posten har samme system for om du følger med når de bytter person i kassen må den som forlater "kvittere" seg ut og den som kommer til må kvittere seg inn, dermed kan de se nøyaktig hva som er skjedd og hvem som betjente kassen da.

Lenke til kommentar
Har en kompis som jobber i bank (nordlandsbanken) og de er faktisk annsvarlig for feil i kassen og må erstatte en viss del av dette , tror posten har samme system for om du følger med når de bytter person i kassen må den som forlater "kvittere" seg ut og den som kommer til må kvittere seg inn, dermed kan de se nøyaktig hva som er skjedd og hvem som betjente kassen da.

Dama jobbet med Post-i-butikk, og der var det aldri snakk om at de var økonomisk ansvarlig for tap i kassa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes det er en del moralister her :roll:

Jeg veit at mange av dere laster ned film, mp3 og programmer fra nettet.

Bare innrøm det, jeg veit dere gjør det ;)

Og det er ikke noe anderledes det enn å ikke betale for en postoppkrav pakke.

En person hos Posten har ikke gjort jobben sin og får ta konsekvensen av det, slik som alle oss andre.

Lenke til kommentar
Moralen til nordmenn er skremmende lav. Så nylig en undersøkelse av unge menneskers moral der hele 70% sa de ikke ville gjort kassadama oppmerksom på at hun ga igjen for mye! Skjønner ikke at folk vil gjøre seg selv til kjeltring for småpenger, og som ikke tenker på den stakkars butikkansatte som må gjennomgå for manglende balanse i oppgjøret.

Stemmer ikke helt, så lenge det ikke er snakk om store beløp over lengre tid så går det jo greit. Men vis det skjer over lenge tid med store beløp vil jeg heller si at det er kassadama si sin feil. Selv har jeg jobbet i kasser i ca 2 år der jeg har merket at folk har levert penger tilbake når jeg gidde for mye(100kr) men vel og merke så var det en yrkessjåfør. Men etter å ha gjort opp regnetskapet er det ikke store avviket(somregel 20kr + -). Men jeg selv mener at ærlighet kommer tilbake til en selv så vis jeg får mye tilbake gir jeg beskjed om det.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå til gode å se en butikk eller lignende som holder de ansatte økonomisk ansvarlige. Kassadama nede i butikken hvor jeg jobber, må jo ikke selv betale om det blir diff i kassa i kvelden. ... og ho kan heller ikke ta med seg det som evt. måtte bli til overs. Svinger begge veier.

Ikke helt korrekt. HAr en fortid som ansatt på en Esso i bergensdistriktet. Når vi fikk for mye eller for lite penger igjen på kassen ble ikke vi stilt ansvarlig for det, så den er grei

MEN, jeg har venner og bekjente som har arbeidet andre steder, så som burgersjapper, og de må erstatte alle pengene ifra lønnen sin. Det kan vøre noe deres egen arbeidsgiver (altså i det lokalet) har pålagt de eller ikke, det vet jeg ingenting om. Men det skjer.

Og personlig sier jeg alltid ifra når jeg ser at jeg får for mye penger igjen, så sant jeg oppdager det.

Lenke til kommentar

Ikke helt korrekt. HAr en fortid som ansatt på en Esso i bergensdistriktet. Når vi fikk for mye eller for lite penger igjen på kassen ble ikke vi stilt ansvarlig for det, så den er grei

MEN, jeg har venner og bekjente som har arbeidet andre steder, så som burgersjapper, og de må erstatte alle pengene ifra lønnen sin. Det kan vøre noe deres egen arbeidsgiver (altså i det lokalet) har pålagt de eller ikke, det vet jeg ingenting om. Men det skjer.

Og personlig sier jeg alltid ifra når jeg ser at jeg får for mye penger igjen, så sant jeg oppdager det.

Men at arbeidsloven sier noe om sånt. Det var jo på nyhetene at de som jobbet på dolly dimpel måtte ha egne vekslepenger slik at de ikke tok noe selv, det måtte de slutte med siden det ikke var lov, så jeg tviler på at vis en som sitter i kassa må betale forskjellen vis det mangler penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...