ParaNode Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Lurer som topcien sier hvor i all verden jeg kan få kjøpt en øltønne.. Den skal kjøpes inn i forbindelse med russetiden som er forestående, og er derfor interresert i å vite om noen vet hvor det er mulig å anskaffe en øltønne. og ikke minst pris på en STOR øltønne. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Kontakt et bryggeri. De skaffer deg både tønne og mobilt tappemakineri. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Du har vel ikke tenkt å helle øl fra boks/flaske rett ned i den? Mulig jeg som er litt paranoid eller noe, men jeg antar at du da vil få svært tam øl. BRYGG DIN EGEN ØL! (eller mjød, alt ettersom) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Lite vits å kjøpe tønne rett fra bryggeri. Den vil da være helt uten kullsyre, og smaker sannsynligvis møkk. Da må du isåfall få tilsatt kullsyra etter at du får tønna hjem. Aner ikke hvordan. De kjører ikke ut tønner med kullsyre, du kan jo tenke deg hvordan det går baki en lastebil når de begynner å riste og hoppe litt. Du kan sikkert få tak i ei sånn tappekran som barene bruker da, der kullsyra tilsettes mens ølet tappes i glasset. Får kjøpt 5L-tønner drikkeferdig øl m/tappekran på Ultra hvertfall. Tror det er et tysk merke. Og sikkert andre butikkjeder som har utvalg av utenlandsk øl. Endret 4. februar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 I USA kontaktet vi et lokalt bryggeri og fikk en tank(oikke tønne, men en slags tank i stål) med ti liter øl. Foreslår du kontakter Ringnes, det burde være mulig å få tak i her også. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Har kjøpt øl på tønne fra bryggeri til div fester mange ganger. No problem. Bryggeriene har egne salgskontorer som fikser dette. Du kjøper tønne og låner/leier tappeutstyr. Ølprisen blir omtrent som i butikk - kanskje litt billigere hvis du bestiller store kvanta. Øl på fat er forøvrig ikke kullsyrefritt, men tappeanlegg bruker kullsyrepatron som drivkraft. Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Takker for alle flotte svar. skal prøve å kontakte Ringnes iløpet av dagen... Lenke til kommentar
EirikBe Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Meny her i Bergen har ihvertfall 5l "tønner" (stål) med Kulmbacher. Koster 255. Polet har også noe lignende, men det er sterkøl. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 jeg har 2 5liters CB tanker her hjemme. Og de er helt ubrukelige det tar en halvtime å fylle opp et glass og øla smaker piss :\ Så mine blir bare brukt til pynt her er et bilde Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 å ja, det var ikke slike jeg tenkte på men... Lykke til i hvertfall! Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) jokkeR: du tenkt på sånne fat? eller? det tenkte vertfall jeg på, like som olje fat, noen som vet hvor mange liter det er i de? hadde vert knall å kjøpt inn en sånn til en fest, men koster vel en del vil jeg tro... Endret 6. februar 2004 av Raggi Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Må men bestille god tid i forveien, eller kan de omtrent levere på dagen? Og noen som vet hvor mange liter det er i en tønne, og hva en slik vil koste? Tenker mest på å kjøpe av Hansa (lokalkultur er viktig ) Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 Snakket med gutta på Mack her om dagen, og de mente at de ikke kunne selge meg et ølfat fordi jeg ikke har skjenkebevilling. Kan det stemme? Etter hva jeg har skjønt på lovgivning om skjenkebevilling er det ikke nødvendig med skjenkebevilling før du skal selge øl over disk, og dette spurte jeg om når jeg snakket med Mack. Det eneste de ville si var at de kunne ikke selge meg et ølfat fordi jeg ikke har skjenkebevilling... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 jokkeR: du tenkt på sånne fat? eller? det tenkte vertfall jeg på, like som olje fat, noen som vet hvor mange liter det er i de? hadde vert knall å kjøpt inn en sånn til en fest, men koster vel en del vil jeg tro... ikke et direkte fat, men en slags "tank" med innebygget pumpe, som f.eks. kan drages opp til en eventuell bardisk. Vi har ikke hatt slike i Norge, men jeg kan ikke tro at det krever sjenkebevillning. Vi måtte ha sjenkebevillning når vi leide et lokale for et selskap. Dette var intet problem. I såfall får du søke om en liten sjenkebevillning for dine venner. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 7. februar 2004 Del Skrevet 7. februar 2004 (endret) Fant denne, men det er kansje metall ddu ser etter? (så desutten litt vel lys ut men det er min mening ) http://www.svegourmet.no/v1.1/vare.php?id=803 edit: kosta litt og ja... Endret 7. februar 2004 av b_cybe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå