Gå til innhold

Varm Xp2500+ på Coolermaster Aero 7+

NilsJohan

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg har tatt på for lite kjølepasta, men jeg kan jo alltids prøve å ta på litt mer.. skader vel ikke..

Har det ikke unormalt varmt på rommet mitt, men tror kabinettet mitt har ganske dårlig airflow, har AOpen kabinett, innmari trang åpning opp til der 2 av kabinettviftene sitter...

sier du det. jeg har også Apoen kabinett! og syns også at det er elendig airflow i dette kabinettet. men når har jeg fillet og saget litt i det så det har blitt bedre... med kabinettvifter hjelper det også fort noen grader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er jo en sperre fra hovedkort til power supply... Går nesten ikke an å få ledninger opp der heller..

ja det er var det hoss meg og. men har saget og fillet bort dette endel nå. slik at jeg har bra "airflow" nå. så det er ikke nødvendig og bytte hvis du er flink men hendene.

Lenke til kommentar
eg har ein sånn cpu-vifte sjølv

eg hadde amdxp2400+ og den låg på 49grader

kjøp volcano extreme?

det skal i hvertfall eg

tror ikke det har så mye for seg du. Fordi coolermaster Aero 7+ skal etter det jeg vet. være en av de beste kjøler'ne til socket A. den slo bla annet thermaltake volcano 11 (+) med alt fra 1-3 C grader stort sett. jeg er stort fornøyd med denne. cpu'en ligger nå på Kun 30-35C grader før lå den på rundt 50C grader, den gammle viften og gamle hovedkortet.

Lenke til kommentar
satt på den vifta sjøl, men så kom en kompis og sa jeg hadde såtte den feil vei, men den kjøler fortsatt veldig bra, har det noe og si om jeg snur den 180grader??

Det blir vel at den "facer" opp mot psu'en og suger luft der.. :dontgetit:

det kan jo ha noe og si ja. på sockelen er det jo en kant på den enne siden så om du snur den 180c vil den gå oppå kanten og sansynligvis også da kjøle dårligere. kansje tilog med bli ødlagt.

Lenke til kommentar
satt på den vifta sjøl, men så kom en kompis og sa jeg hadde såtte den feil vei, men den kjøler fortsatt veldig bra, har det noe og si om jeg snur den 180grader??

Det blir vel at den "facer" opp mot psu'en og suger luft der..  :dontgetit:

det kan jo ha noe og si ja. på sockelen er det jo en kant på den enne siden så om du snur den 180c vil den gå oppå kanten og sansynligvis også da kjøle dårligere. kansje tilog med bli ødlagt.

Hvilken vei skal den "face" da?

Lenke til kommentar

Klipsen (altså den greia du setter på sist) på kjøleren skal være opp der hvor forhøyningen på sokkelen er. Viften skal såvidt jeg vet ha hullene sine i samme retning som klipsen. Jeg orker ikke rote så mye med kjøleren og slikt nå, fungerer jo fortsatt fett med prossessoren på spill og sånt så jeg orker ikke mase så mye med det. Mulig jeg komer til å file og rote litt med den kanten etter hvert.

Det kuleste på dette kabinettet hadde vært å ha en enermax/PSU med vifte nedover, også bore hull der slik at den suger luft vekk fra der prossessoren/kjøler er. Hvert fall på mitt hovedkort er sokkelen rett under PSU :p

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg har tatt på for lite kjølepasta, men jeg kan jo alltids prøve å ta på litt mer.. skader vel ikke..

Har det ikke unormalt varmt på rommet mitt, men tror kabinettet mitt har ganske dårlig airflow, har AOpen kabinett, innmari trang åpning opp til der 2 av kabinettviftene sitter...

Det skader faktisk å ta på mer, det optimale er å ha på et veldig tynt lag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...