Gå til innhold

Råeste bærbar!


kholand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er nesten klar for å bestille fra voodoo pc.. men er redd for hvor mye det blir i toll osv.

Noen som veit? er det "bare" 24% mva.?

Ja den er på 24%

Har selv en Sager 8890V samme som Voodoo envy M600. Den samme maskinen men et par tusen rimligere bestilt fra PC Torque. Bestiller du gjennom firma får du igjen momsen. Abselutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Har hatt flere Dell-bærbare de siste årene og er ikke fornøyd med kvaliteten på maskinene - tastaturer som ødelegges (blir "utbrukt"), batterier som mister kraften fort selv om jeg forholder meg til anbefalinger om lading og bruk, feil på "museknapp", skjermkontakt-problemer etc.

 

Håper 8600'en er bedre.

Lenke til kommentar
Hva er den RÅESTE bærbare som finnes kjøp for penger.

(25000,-)

 

Den BØR ha :DVD-brenner

128 mb grafikk

512 mb RAM

60++ GB harddisk

Helst Centrino 1,7++

ikke mindre enn 15" skjerm. widescreen går bra

 

:dribble:

du trenger en ibm, ingen over , ingen ved siden.. hva het den t40p? r40p? noen på forumet kan mye om den hvertfall!...

Lenke til kommentar
Hva er den RÅESTE bærbare som finnes kjøp for penger.

(25000,-)

 

Den BØR ha :DVD-brenner

                  128 mb grafikk

                  512 mb RAM

                  60++ GB harddisk

                  Helst Centrino 1,7++

                  ikke mindre enn 15" skjerm. widescreen går bra

 

:dribble:

du trenger en ibm, ingen over , ingen ved siden.. hva het den t40p? r40p? noen på forumet kan mye om den hvertfall!...

IBM T40p er en helt rå maskin, men mangler muligens litt kraft. om de ikke akkurat har oppgradert, ligger de litt etter på blant annet grafikkortsiden. men det er helt supre maskiner! skikkelig skrudd sammen og Kvalitet med stor K.

 

edit: utdype litt mer tenkte jeg: liten, lett, bra tastatur, touchpad OG sånn styrepinne, meget god skjerm, så og si lydløs, over 6 timer batterilevetid (med det litt større en normalt batteriet (stikker litt ut bak, ikke plagsomt)), vunnet en rekke tester osv osv.

 

bør absolutt vurdere en slik en. rett og slett helt supre maskiner. eneste minus er en litt stiv pris, men her får du det du betaler for.

Endret av darkfish
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva er den RÅESTE bærbare som finnes kjøp for penger.

(25000,-)

 

Den BØR ha :DVD-brenner

                  128 mb grafikk

                  512 mb RAM

                  60++ GB harddisk

                  Helst Centrino 1,7++

                  ikke mindre enn 15" skjerm. widescreen går bra

 

:dribble:

du trenger en ibm, ingen over , ingen ved siden.. hva het den t40p? r40p? noen på forumet kan mye om den hvertfall!...

IBM T40p er en helt rå maskin, men mangler muligens litt kraft. om de ikke akkurat har oppgradert, ligger de litt etter på blant annet grafikkortsiden. men det er helt supre maskiner! skikkelig skrudd sammen og Kvalitet med stor K.

Agree!

Lenke til kommentar

Jeg mottok en IBM T41p for litt over 1 uke siden. Jeg er storfornøyd. Maskinen er dekket av titaniumkompositt. Har et rått skjermkort (Fire GL T2 128mb). 60gig HD 7200 rpm 8mb cache. Dvd\cdrw combodrive. 14,1" sxga+ (1400\1050). Wireless LAN a\b\g. 2,3kg tung bare. Tastaturet er bare digg å bruke. Touchpad og IBM Ultranav styrepinne.

 

Kjøpte det hos datateam for 26k beint.

 

Kunne ikke vert mer fornøyd. Anbefales!

Lenke til kommentar
Hva er den RÅESTE bærbare som finnes kjøp for penger.

(25000,-)

 

Den BØR ha :DVD-brenner

                  128 mb grafikk

                  512 mb RAM

                  60++ GB harddisk

                  Helst Centrino 1,7++

                  ikke mindre enn 15" skjerm. widescreen går bra

 

:dribble:

Den råeste bærbare må jo være Sager 8790

 

(P4, Radeon 9700, 2 Gb ram, RAID 0)

 

 

Processor:

Intel® Pentium® 3.2/3.4/3.6GHz (Prescott) (800FSB) w/HT

 

Core Logic:

Intel® 865PE chipset + ICH5

 

Memory:

Dual Channel DDR 266/333/400 (2 DIMM required for Dual channel mode)

2048MB 400MHz DDR SDRAM

 

Graphic:

512KB / 1024KB On-die L2 Cache

256MB DDR Video Memory

AGP 8X

ATi Mobility™ Radeon™ 9700 (M11)

Dual-View Display Capability

 

Disk Storage:

- Hard Disk Drive

PCI Local Bus Interface

2 Detachable 2.5” 9.5mm Hard Disk Drive

Supports Ultra DMA HDD for High Speed Access

- Hardware Raid-0 or Raid-1 with Primary-HDD + 2nd-HDD bay

- Built-in 7-in-1 Card Reader

Lenke til kommentar
Denne her er vel den råeste centrino maskinen man får kjøpt seg.  Kan konfigureres slik du vil. har 7200 rpms disk også. er bare 1.1" tykk (2.8cm) :D

Bare synd at denne maskinen ikke har norskt tastatur, og koster MYE ferdig importert. Den eneste Envy modellen som kan leverest med overkommeligt tastatur er den med AMD 64 prosessor. Jeg vil ivertfall ha en maskin jeg kan skrive navnet mitt riktig på.

Endret av tvaksvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-66d37
Denne her er vel den råeste centrino maskinen man får kjøpt seg.  Kan konfigureres slik du vil. har 7200 rpms disk også. er bare 1.1" tykk (2.8cm) :D

Bare synd at denne maskinen ikke har norskt tastatur, og koster MYE ferdigimportert.

Uff, ja, var det jeg frykta! Får vel ta en tur til USA og kjøpe der da..

Lenke til kommentar
[Den råeste bærbare må jo være Sager 8790

:wow: Råskinn javel, men veier jo nesten 4 Kg. uten batteri!

Jaja, bare sunt med litt trening om man tenker å bære den :green: . Men utover det... Jeg blir nesten dårlig. Bærbar med raid-funksjon? Steike heller, kan de ikke snart lage en med dual Opteron også? Apple prøver jo ofte litt nye ting, hva med Powerbook Dual G5? Men jeg må si om denne maskinen: :dribble:

 

...og til dere som ønsker å kjøpe fra USA: Vær obs på at de forbrukerrettighetene du har i Norge ikke gjelder der. Så det kan være verdt å sjekke muligheten for å en maskin derfra gjennom en leverandør i Norge selv om det vil koste litt ekstra.

Lenke til kommentar

For meg virker dette som den beste maskinen nå for tiden:

 

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=105...lAction=details

 

HVIS du får endret harddisk til en mindre og raskere og raskere minne mm. men det virker som det lar seg gjøre.

 

 

Jeg fikk min Asus i går og er kjempefornøyd med den:

 

http://www.quad.no/shop/htmlDetaljer/M6800N-DVDRW1660.asp

 

Bra design og ganske ok specs. (men litt dyr i forhold til Tundra og Whitebox)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...