Bogge Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jeg har kjøpt meg nytt sourround anlegg med 7 sattelitter og en sub. Men når jeg skal spille av musikk filer kommer det lyd ut av bare to av sattelittene. men derimot når jeg ser på film fungerer alle sattelittene. skal anlegget være sånn. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Når du spiller musikk på pc'en (mp3 +++) er signalet kun stereo, når du ser på film så får du signalet i surround. De fleste lydkort kommer med software som gjør at stereosignalet blir delt i høyre og venstre, men spilles på alle høyttalerne. Du vil ikke få musikk i surround, men stereo fra fler høyttalere. Så får du selv velge hva du liker. Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 dette velger du også i innstillinger for winamp.. på outout! Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Har du mulighet for å bruke dolby pro logic II? Mener nemmlig at DPL2 kan simulere et surround signal ved å sende lydinformasjon som er identisk i både venstre og høyre(altså midtstilt) og på en viss frekvens(vet ikke hvilket frekvensområde heller desverre) til de bakre høytalerne, og dermed vil du få en lissom surround effekt. Synes dette fungere bra på mitt 5.1 anlegg, men kan ikke sammenlignes med lydspor som er delt inn i de forskjellige lydsporerene selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå