Thomas Hansen Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hei hei Jeg har et spørsmål ang. widescreen skjermer på laptop'er. Vil bildet bli strukket ut og gjøre alt "bredere" på sånne skjermer ? (ikoner, bilder osv) Lenke til kommentar
Rymored Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Oppløsningen som kjøres på disse skjermene gjør at bilde ikke blir strukket, men det vil være plass til mer i bredden. Hvis du kjører en oppløsning tilpasset vanlige skjermer vil tekst, ikoner o.l. bli strukket. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Men hva skjer i spill? Må spillene støtte en slags widescreen oppløsning, blir bildene strukket ut til å dekke hele skjermen eller lager den svarte rander på sidene slik at 4:3 forholdet beholdes? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Men hva skjer i spill? Må spillene støtte en slags widescreen oppløsning, blir bildene strukket ut til å dekke hele skjermen eller lager den svarte rander på sidene slik at 4:3 forholdet beholdes? Om spillet støtter bredskjermformatet godt nok så er saken biff, men ellers så er de mulighetene du nevnte begge mulige gjennom driverne (du velger hvilken løsning, sorte rander eller strekt bilde). Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 10. februar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Takker, kjello2! Da er jeg plutselig mye mer positivt innstilt til widescreen. Lenke til kommentar
Thomas Hansen Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2004 Takker, kjello2! Da er jeg plutselig mye mer positivt innstilt til widescreen. Jeg og! Har aldri sett en før nemlig, men da vet jeg litt mer om det Lenke til kommentar
ponke Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Bare hyggelig Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå