Bogge Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Her tenkt på å kjøpe meg mer ram, men hvor mye burde jeg betale for det. Hadde tenkt på å kjøpe 1024ram , hadde tenkt å bruke ca 1500kr Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 ehhh burde du ikke se i en butikk Feks www.komplett.no www.mpx.no www.psdata.no husk å kjøp riktig ram som passer til ditt system 1024 mb ram koster fra 1400,- for 2x512 brikker og fra 2300,- for en 1024 brikke Lenke til kommentar
granhus Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) fant et dual set fra mpx. twinmos er et stabilt merke om du ikke planlegger å overklokke no sælig TwinMOS 1024MB DDR PC3200 Dual - 512MB x 2, 184pins, 400Mhz, CL2.5 kr: 1 364.- gi oss litt info om systemet ditt så er det enklere å anbefale noe Endret 4. februar 2004 av granhus Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Bogge: Vi har en prisguide her på siden. Du finner den på menyen øverst og den har god oversikt over rambrikker. Her er direktelinken: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?kategori=ram Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 - Abit ic7 - Radeon 9800 - intel pentium 3ghz - 512ddr- ram 3200 Dette er maskinvaren min...... Lenke til kommentar
Anders81 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Hva bør jeg kjøpe hvis jeg vil ha overklokkingsvennlig ram? Holder det med "vanlig" ram (1400-1500 kr for 2x512mb) for å kjøre 166mhz fsb? Hva trenger jeg hvis jeg vil enda høyere? Endret 4. februar 2004 av Anders81 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 det er ikke bare hvor mange mb RAM du har som teller det er også hvor mange mhz de har. hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt noen gode 512 mb RAM enn noen dårlige 1024mb RAM. Dette begrunner jeg med at du ikke trenger mer enn 512 mb RAM nå. Du kan jo kjøpe en 512 mb RAM seinere når det blir nødvendig. Da er den jo i tilleg både bedre og billigere enn det som selges i dag. Den eneste grunnen til å kjøpe 1024 mb RAM i dag er briefe faktoren! Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Driver han med f.esk vidoredigering trenger han klart over 512mb ram.. Men enig det du sier burde heller kjøpe en god 512 brikke enn 1 dårlig 1024 brikke Lenke til kommentar
john_h Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 og siden han har intel burde han kjøpe to gode brikker.. Lenke til kommentar
westa Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvor lang er en strikk? Les Her først og her etterpå..... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Du kan jo kjøpe en 512 mb RAM seinere når det blir nødvendig. Da er den jo i tilleg både bedre og billigere enn det som selges i dag. Den eneste grunnen til å kjøpe 1024 mb RAM i dag er briefe faktoren! Er ikke å annbefale å gjøre som du foreslår, kjøp 2 like nå, kjøper du en 512 nå og så en senere er du ikke sikker at de er like. Brife faktoren? Fordi at eg kjøpte 2x512MB dual pack, i stede for 2x256MB. Neidu er ikke på grunn av brife faktoren at eg kjøpte 2X512MB, men på grunn av at ville prøve med 1024MB ram i pc + at eg kjører dual ddr400. Pris forskjellen var ikke så store mellom 512 kontra 1024. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 det er ikke bare hvor mange mb RAM du har som teller det er også hvor mange mhz de har. hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt noen gode 512 mb RAM enn noen dårlige 1024mb RAM. Dette begrunner jeg med at du ikke trenger mer enn 512 mb RAM nå. Du kan jo kjøpe en 512 mb RAM seinere når det blir nødvendig. Da er den jo i tilleg både bedre og billigere enn det som selges i dag. Den eneste grunnen til å kjøpe 1024 mb RAM i dag er briefe faktoren! Delvis enig. Det er bedre å ha en god 512 enn to halvgode. At det er briefefaktor er feil, for man merker ganske mye forskjell. Lenke til kommentar
JumboJet Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvis du har RD RAM må du nok investere en hel del penger, for det er veldig dyrt for 1024 MB! Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 så vidt jeg ser så skal han ha ddr pc3200 ram regner med at han bare har 1 brikke fra før ettersom han ikke sier noe annet Hk har vel 4 ramslotter og du vil da fylle opp nesten alle slottene med ram noe som gjør at du vil ha begrenset mulighet til å sette inn mere senere. 1,5 gb ram holder til det meste i en god stund fremover. Så gå for 2x512 ddr pc3200 for å få systemet til å bli bra. Husk å finn ut nøyaktig hvilken ram du bruker no med tanke på cas latency, mhz og om det er reg/ECC du bruker. Likt merke er oxo bra. Det er en stor fordel at ram er så lik som mulig med tanke på stabilitet og kompabilitet. Du må også sjekke at hk ikke skal ha spesiell type ram eller plassering av ram ved bruk av så mange slotter. Tenker da på singelside/dobbelside og dette med reg/ECC ram. Tenk oxo på dual system. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 det er ikke bare hvor mange mb RAM du har som teller det er også hvor mange mhz de har. hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt noen gode 512 mb RAM enn noen dårlige 1024mb RAM. Dette begrunner jeg med at du ikke trenger mer enn 512 mb RAM nå. Du kan jo kjøpe en 512 mb RAM seinere når det blir nødvendig. Da er den jo i tilleg både bedre og billigere enn det som selges i dag. Den eneste grunnen til å kjøpe 1024 mb RAM i dag er briefe faktoren! Når det gjelder spill-bruk så er jeg enig. Det kan se ut som om det er snakk om en spill-PC (Radeon 9800 i profilen), men det kan jo hende han bruker PC'n til ting som krever mer ram også. Kanskje du kan forklare hva du bruker PC'n din til Bogge ? Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Bruker pc'en mest til spill sånn som cs og black hawk down, bruker den også til video redigering Lenke til kommentar
gundik Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 hehe... Spill=512. Videoredigering light/ikke busy=512 Videoredigering pro/busy=1024 Am I right? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 CS ja! Hardware-killer det... Hehe... Hva er spec-requirement - 32MB RAM? Fra spøk til halvor, du har vel neppe bruk for mer enn 1GB RAM tilsammen, gå for hastighet på RAM - kvalitet kontra kvantitet. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Blir så jævli overgitt over slike poster som dette Hvor mye koster ditt eller datt? SJEKK PRISGUIDEN !!!!!!! Hvor mye kan jeg klokke ditt eller datt? INGEN OPPSKRIFT FOR HVOR LANGT MAN KAN KLOKKE NOE !!!!!!! Å til alle som har slike dumme spr.mål. Hvorfor ikke søke litt på forumet før man poster selv ????? Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Blir så jævli overgitt over slike poster som dette Hvor mye koster ditt eller datt? SJEKK PRISGUIDEN !!!!!!! Hvor mye kan jeg klokke ditt eller datt? INGEN OPPSKRIFT FOR HVOR LANGT MAN KAN KLOKKE NOE !!!!!!! Å til alle som har slike dumme spr.mål. Hvorfor ikke søke litt på forumet før man poster selv ????? Likevel bruker du din din på å svare på slike poster, istedenfor å overse dem. Smart du :r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå