Gå til innhold

problem med 3D-grafikk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har problemer med å kjøre spill på pc’en min. Det så først ut som et klassisk ”feil-driver” problem, men jeg mener å kunne utelukke det problemet. Det hele startet når jeg rebootet pc’en. Jeg har lest noe om at det integrerte skjermkortet kan komme i konflikt med det som står i AGP-porten. Jeg har et starforce ti4400 med 128 MB ram Jeg kan, så vidt jeg vet, ikke avinstallere det integrerte skjermkortet i BIOS.. Jeg installerte ikke 4-in-1 driver når jeg rebootet maskinen, men har gjort det i ettertid. Maskinen fungerer helt greit når jeg spiller av video og lyd, men 3D-spill oppfører seg slik at jeg kan se gjennom vegger, etc.

 

Har dere et tips? Er litt usikker på dette med 4-in-1-driver og hva den har å si.

 

Maskinen min består av:

 

Aopen ak77-333 hovedkort

 

AMD XP1800 prosessor

 

512 MB DDR RAM

 

Starforce ti4400 128 MB RAM

 

80 GB Harddisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

via's chipset drivere (4-in-1) er veldig viktig å installere. Dette øker ytelsen på maskinen din drastisk.

 

Hvis du ikke kan disablere onboard skjermkortet i BIOS, se etter en jumper på hovedkortet som kanskje kan ha noe med saken å gjøre.

 

Last også ned de nyeste driverene fra nvidia.com for skjermkortet.ditt.

Prøv også å oppdatere direct x til versjon 9.0b

 

hadde vært nytting om du kunne tatt en screenshot av problemene og posta.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Vet ikke hva eller hvor en jumper på hovedkortet er... Nå er det faktisk slik at maskinen fryser helt når jeg f.eks prøver å se web-tv på nrk og tv2. Selv om brannmuren er disabled. Kan dette skyldes samme feilen? hvis skjermkortet kan avinstalleres i BIOS: hvilken meny skal jeg evt. gå inn på?

Tusen takk for svar så langt;)

Endret av strangecolorblue
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...