strangecolorblue Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hei! Jeg har problemer med å kjøre spill på pc’en min. Det så først ut som et klassisk ”feil-driver” problem, men jeg mener å kunne utelukke det problemet. Det hele startet når jeg rebootet pc’en. Jeg har lest noe om at det integrerte skjermkortet kan komme i konflikt med det som står i AGP-porten. Jeg har et starforce ti4400 med 128 MB ram Jeg kan, så vidt jeg vet, ikke avinstallere det integrerte skjermkortet i BIOS.. Jeg installerte ikke 4-in-1 driver når jeg rebootet maskinen, men har gjort det i ettertid. Maskinen fungerer helt greit når jeg spiller av video og lyd, men 3D-spill oppfører seg slik at jeg kan se gjennom vegger, etc. Har dere et tips? Er litt usikker på dette med 4-in-1-driver og hva den har å si. Maskinen min består av: Aopen ak77-333 hovedkort AMD XP1800 prosessor 512 MB DDR RAM Starforce ti4400 128 MB RAM 80 GB Harddisk Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) via's chipset drivere (4-in-1) er veldig viktig å installere. Dette øker ytelsen på maskinen din drastisk. Hvis du ikke kan disablere onboard skjermkortet i BIOS, se etter en jumper på hovedkortet som kanskje kan ha noe med saken å gjøre. Last også ned de nyeste driverene fra nvidia.com for skjermkortet.ditt. Prøv også å oppdatere direct x til versjon 9.0b hadde vært nytting om du kunne tatt en screenshot av problemene og posta. Endret 4. februar 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
strangecolorblue Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 (endret) Vet ikke hva eller hvor en jumper på hovedkortet er... Nå er det faktisk slik at maskinen fryser helt når jeg f.eks prøver å se web-tv på nrk og tv2. Selv om brannmuren er disabled. Kan dette skyldes samme feilen? hvis skjermkortet kan avinstalleres i BIOS: hvilken meny skal jeg evt. gå inn på? Tusen takk for svar så langt;) Endret 5. februar 2004 av strangecolorblue Lenke til kommentar
strangecolorblue Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 For å avslutte denne tråden så kan jeg fortelle at det var skjermkortet som var defekt. Rett og slett Lenke til kommentar
DaWeed Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Å kunne se igjennom vegger er jo en fordel, hvorfor kvittet du deg med dette? Neida, bare kødder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå