Programvare Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Vokalisten til Dimmu Borgir kaller seg jo Shagrath som er en orkedemon fra boka Ringenes Herre. Han valgte navnet for 13 år siden, så han synes det er litt kjipt at LOTR har blitt så stort nå. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Gorgoroth er kos det. Skal se de live nå til sommeren på Slottsfjellfestivalen. Lenke til kommentar
DeadEmotion Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Får meg til å tenke tilbake på blackmetalbandet som for noen år tilbake brøt seg inn på et likhus, kutta av et hode for så å bruke det som trofe på scenen... I tillegg vandaliserte de flere andre lik ved å hoppe på eller kutte i dem med kniv... Ganske grotesk! Vet ikke om noen husker? Sauehoder er tross alt bedre, men jeg synes ikke dette var spesielt festlig skal jeg være ærlig... Så var det satanisme ja... Svært mange vil nok automatisk forbinde begrepet med kirkebrenning, ofring av dyr og tilbedelse av Satan. At det finnes folk som praktiserer på denne måten er jo heller ingen hemmelighet... Alikevel er det denne formen for satanisme jeg ser på som den egentlige... Jeg skal innrømme at jeg faktisk er enig i flere av de ni satanistiske erklæringene, uten at jeg vil kalle meg satanist av den grunn... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det her du tenker på? Var da en kar som hadde blitt kastet ut av ett møkkdårlig black metalband fra før, som var en av de der... det var ikke noe black metalband som brukte ett menneskehode på scenen... bare en person av de 4 mistenkte som hadde en fortid innen black metal... Lenke til kommentar
DeadEmotion Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det her du tenker på? Var da en kar som hadde blitt kastet ut av ett møkkdårlig black metalband fra før, som var en av de der... det var ikke noe black metalband som brukte ett menneskehode på scenen... bare en person av de 4 mistenkte som hadde en fortid innen black metal... 8540313[/snapback] Sikkert det ja. Godt mulig jeg husker feil... Er jo noen år siden nå... Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Gorgoroth blir fantastisk på røverspråket! Gogororgogororotothoh! Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 vel...muligens helt grei musikk...ghaal kan det med å grimme/growle....men de er så "true" at de faktisk ikke er spessielt true på en måte. Det handler liksom ikke om musikken til disse gutta. Det er mer en "ekstrem" livstil de er ute etter virker det som... Lenke til kommentar
ponnikos Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det er mer en "ekstrem" livstil de er ute etter virker det som... 8540857[/snapback] Hvorfor kan ikke musikken være et resultat av livsstilen deres? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det er mer en "ekstrem" livstil de er ute etter virker det som... 8540857[/snapback] Hvorfor kan ikke musikken være et resultat av livsstilen deres? 8540869[/snapback] jojo...såklart. men det virker på en måte som om den er mye viktigere enn musikken i seg selv hvis du skjønner. De er tross alt et band og da mener jeg de bør sette musikken litt høyere liksom. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det handler liksom ikke om musikken til disse gutta. Det er mer en "ekstrem" livstil de er ute etter virker det som... 8540857[/snapback] Det handler om å spre det satanistiske budskap i følge bandet selv. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Gorgoroth sier jo faktisk at budskapet/ideologien deres er viktigere enn musikken sånn i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Hakoon Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Ville du entret en ark ilag med en tulling som påstår at han har fått beskjed av Gud om at syndefloden vil komme å oversvømme alt land? jeg ville ikke. Er det riktig å utslette to byer fordi man ikke liker moralen og handlingene til innbyggerne? Poenget med Noah's ark er at gud tester folkets tro på han. Og han gir de beskjeden via en helt normal mann...! 8 personer valgte riktig... De andre døde...! Synd for de... De hadde valget, men jaja.. 1736041[/snapback] Fantastisk hvor mye barmhjertighet og tilgivelse det ligger til grunn i kristendommen du... Du tror ikke på meg, da må du dø. Ta en bit av et eple og bli kastet på ræven ut av paradiset. Kristendommen er full av motsigelser og totalt følelsesløs. Lenke til kommentar
Ilythiir Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg er absolutt ingen fan av Gorgoroth, men jeg liker å høre på noen av sangene deres fra tid til annen. Men imaget deres er jo helt ræva, IMO. Jeg synes dem prøver så altfor hardt, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Tja, nå er det vel ikke sånn at de prøver så utrolig hardt. De står 100% inne for det de gjør, og imaget deres er bare for å formidle budskapet deres på en mest mulig riktig måte. Meningen er ikke at de skal være pene å se på... Anyways, for å gå litt tilbake til musikken - musikkvideo til Carving a Giant vises på Headbangers Ball på søndag. For de som gidder. Lenke til kommentar
nocturno_culto Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Tror nok det bare er du som har en syk form for humor! Jeg syns dette er seriøst LANGT over grensen, og det er direkte ekkelt og skemmende! Hvordan syns du det er morsomt med sauehoder og mennesker som korsfestet på kors og dyppes i saueblod! Det gir jo tross alt ikke noen mening! Skikkelig ekkelt!! 1726312[/snapback] selvfølgelig har det mening. Det er en grunn får at Gorgoroth har plassert sauehodene der. Endret 18. mai 2007 av nocturno_culto Lenke til kommentar
magnlun Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Tror nok det bare er du som har en syk form for humor! Jeg syns dette er seriøst LANGT over grensen, og det er direkte ekkelt og skemmende! Hvordan syns du det er morsomt med sauehoder og mennesker som korsfestet på kors og dyppes i saueblod! Det gir jo tross alt ikke noen mening! Skikkelig ekkelt!! 1726312[/snapback] selvfølgelig har det mening. Det er en grunn får at Gorgoroth har plassert sauehodene der. 8624402[/snapback] men.... satanisme har ingenting med å skremme, ofre, henge opp sauehoder, drepe og kle seg svart å gjøre. De fleste black metal band har medlemmer som på en eller annen måte vil sjokkere. de har et image som de selv synes er kult, og vet at de kommer til å selge plater til folk som identifiserer seg med deres image. musikken er ment å skape en anti kristen, litt skummel stemning slik at lytteren føler seg hevet over alle andre. satanisme i seg selv kommer at av vitenskapsmenn begynte å forske på døde menneskekropper ol. dette mente det katolske kirke var feil og stemplet en gruppe vitenskapsmenn for antikristne og kallte dem satanister. derfra har "satanismen" utviklet seg til å bli mer personlig. dette kalles "moderne satanisme". moderne satanisme minner faktisk mer om humanisme enn det de gutta i gorgoroth driver med. mennesket er i sentrum, de tilber ingen gud, men de mener at satan er egoismen i mennesket og at egoismen må settes i sentrum. derfor er satanister ofte meget vellykkede forretningsmenn. de setter seg selv først, uansett hva, de driter i andre og gidder ikke bry seg om sauehoder, kirker og ofringssermonier. dette er en myte. så... hvis du hører om en såkalt satanist som brenner kirker og dreper, mens de går i svarte klær m/piggtråd rundt håndleddene, så er det nok bare en litt smågal pyroman med sans for det okkulte ute etter oppmerksomhet. jeg er ateist, men interesserer meg litt for religion. lurer litt på hva som får folk til å tro. jeg har kommet frem til at det som oftest har med arv eller frykt for hva som skjer hvis ikke man tror å gjøre.... men... tilbake til moderne satanisme som er en nyreligiøs bevegelse. det har hendt at en og annen ordentlig, troende satanist har drept eller brukt vold mot andre mennesker, men det er utelukkende når satanisten føler at hans posisjon i samfunnet er truet eller hvis en står i veien for satanistens videre framskritt mot suksess... så... sorry... gorgoroth har ikke noe med den nyreligiøse bevegelsen satanisme å gjøre. de synes satan virker mektig og skummel og liker å skremme. det at musikken og livsstilen får dem til å føle seg som overmennesker er kanskje det eneste gorgoroth og satanismen har til felles. sjekk ut en dokumentar fra musikkverket fra svensk tv4. dimmu, satyricon og noen andre band blir spurt og de innrømmer å ikke være satanister i det hele tatt. de har et image som lokker, og som selger plater for dem. det er alt. mayhem var faktisk det eneste troende kjennte black metal bandet de visste om. de sa også en gang i tiden at "imaget hører til musikken, ikke religionen vår" satanisme er forresten den eneste religionen som lar den troende være seg selv, uten forutsetninger. den fokuserer på at mennesket skal leve godt. de setter egoismen litt vel høyt for min del... blir litt for kynisk for meg, men et bedre alternativ enn de fleste andre religioner mener nå jeg... Lenke til kommentar
magnlun Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 (endret) hei igjen.. her er noen setninger jeg kom over som betegner hva satanisme egentlig er. De ni sataniske erklæringer: "The Nine Satanic Statements" av Anton Szandor Lavey, oversatt av lederen for DNSS. 1. Satan representerer nytelse fremfor avhold! 2. Satan representerer vital eksistens fremfor tåkefylte drømmer! 3. Satan representerer ubesmittet visdom fremfor hyklerisk selvbedrag! 4. Satan representerer godhet mot dem som fortjener det, fremfor spilt kjærlighet til de uverdige! 5. Satan representerer hevn fremfor å snu det andre kinnet til! 6. Satan representerer ansvarlighet for den ansvarlige fremfor omtanke for psykiske vampyrer! 7. Satan representerer mennesket likt et annet dyr, noen ganger bedre, men ofte verre enn de som går på alle fire, et dyr som på grunn av sin "guddommelige åndelige og intellektuelle utvikling" er blitt det grusomste av alle dyr! 8. Satan representerer alle de såkalte synder, ettersom de alle fører til fysisk, mental eller følelsesmessig tilfredsstillelse! 9. Satan er den beste venn kirken noensinne har hatt, da han har holdt dem travelt opptatt i alle disse årene! Jordens elleve sataniske regler: Lex Satanicus "The Eleven Satanic Rules of the Earth" av Anton Szandor Lavey, oversatt av lederen for DNSS. 1. Ikke gi dine meninger eller råd med mindre du blir spurt. 2. Ikke del dine bekymringer med andre med mindre du er helt sikker på at de vil høre det. 3. Når du er på en annens område, opptre med respekt eller la vær å dra dit. 4. Hvis en gjest på ditt område irriterer deg, skal du behandle han ondskapsfullt og nådeløst. 5. Ikke gjør seksuelle fremskritt uten å få klarsignal fra partneren. 6. Du skal ikke ta det som ikke tilhører deg, med mindre det er en byrde for eieren og han ber om å få det av sine skuldre. 7. Anerkjenn magiens kraft hvis du med hell har anvendt den for å oppnå hva du begjærer. Dersom du benekter magiens kraft etter å ha påkalt den med suksess, vil du miste alt du har oppnådd. 8. Ikke klag på ting det ikke er nødvendig å utsette deg selv for. 9. Ikke skad små barn. 10. Ikke drep ikke-menneskelige dyr med mindre du blir angrepet eller for å skaffe deg mat. 11. Når du beveger deg i åpent område skal du ikke plage noen. Dersom noen plager deg, skal du be han slutte. Dersom han ikke slutter, skal du ødelegge han. er dette så illle? så det de gale folka driver med er bare mentalt ustabilt tullball. kan ikke kalle det noe spesielt... Endret 21. september 2012 av TSP fjernet navn Lenke til kommentar
Nekroh Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Gorgoroth er utrolig bra, et av mine favoritt band! Har sett video av den konserten, og det er ikke så brutalt som dere får det til... Tipper man får en sjukt bra stemning av å være der Skjønner ikke at folk reagerer sånn på "Satanister", det er bare et sandkorn i ørkenen av dem uansett... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg er faktisk enig i en del av de satanistiske erklæringene og reglene, selvom jeg ikke er satanist og skal konfirmere meg kristelig. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg har sett dokumentaren/intervjuene med vokalisten i Gorgoroth. Der de besøkte han hjemme hvor han vokste opp og han tok de med opp på en fjelltopp. Ergrer meg at jeg ikke husker tittelen på dokumentaren. Den var i 5 deler mener jeg å huske. Noen deler ligger på youtube. Men det jeg skulle frem til er at Gaahl er en spesiell karakter, med mange rare, noen skremmende og noen interessante meninger. Han mener bl.a. at alle som relaterer seg selv til noe religiøst bør slaktes på stedet og hans familie og art bør utryddes. Det kom ganske klart frem under intervjuet. Han ser på all form for religion som en kontrollgreie og de kristne som hjerneløse sauer uten egen bevissthet og vilje. Derfor foretrekker han den enerådende geiten, som hersker over seg selv, og ikke sauene som er flokkdyr. Derfor spidder han også sauehoder under konserter, for å illustrere hvilken skjebne han ønsker de kristne. Kan vel trygt si han bærer preg av å vokse opp i isolasjon, der han hadde god tid til å utvikle sine meninger. Han hadde én medelev på "hele" skolen (et stabbur?), og han tok selvmord dagen etter skolegangen var over. Jeg tror jeg ville gjort det samme etter over 10 år med Gaahl som eneste venn, om man kan kalle han det. Jeg respekterer meningene hans, men jeg respekterer ikke han som person og vil helst slippe å møte han på gata. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå