Buddah Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 ...Fri vilje til å gjøre som vi vil, helt til vi velger å gjøre noe som Gud ikke vil, og bli drept. Kan du lese alt jeg skriver? Hvis du ber om tilgivelse så blir du tilgitt...! Men du må selvfølgelig putte ditt liv i guds hender... Hvis du gjør gale ting hele tiden og ber om tilgivelse hele tiden, så blir det falskt... Du skjønner sikkert... Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Ville du entret en ark ilag med en tulling som påstår at han har fått beskjed av Gud om at syndefloden vil komme å oversvømme alt land? jeg ville ikke. Er det riktig å utslette to byer fordi man ikke liker moralen og handlingene til innbyggerne? Poenget med Noah's ark er at gud tester folkets tro på han. Og han gir de beskjeden via en helt normal mann...! 8 personer valgte riktig... De andre døde...! Synd for de... De hadde valget, men jaja.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 For meg høres det ut som om Gud er en PR-låt skrulling. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Fin historiebok Bibelen ja... Kan vel egentlig kalle det en historisk roman med innslag av eventyr. Det som gjør den nesten ubrukelig som historisk kilde er jo at det er et veldig selektivt utvalg beretninger som er tatt med i Bibelen... f.eks. så er omtrent alle historiene om Jesus som vanlig person utelatt. Og som det er nevnt tidligere i tråden, så er det forskjell på satanister. Stor forskjell på en som er satanist p.g.a. menneskesyn og tankegang og en som er satanist for å ofre geiter til noe som ikke finnes. Lenke til kommentar
_ Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Mange kan mene at gud ikke finnes, men uansett er mye av det som står i bibelen veldig riktig. Hadde alle levd etter de ti bud så hadde verden vært et supert sted. Ikke noen tvil. Mange av de verdiene bibelen bygger på er utrolig gode verdier. Nesten alle samfund i verden bygger rettsvesenet sitt ut fra bibelens verdier. Og det er ikke og sette sauehoder på spydd, grise rundt med blod og henge folk på kors så de besvimer. Musikken til blackmetalband er jo grei nok. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Alle religioner har de samme "standardverdiene" (utenom anti-religioner). Kristendommen var jo på ingen måte først ute med "de ti bud". Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 De ti bud er stort sett OK, men mye av moralen i bibelen generelt, og GT spesielt er jo svært suspekt. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 De ti bud er stort sett OK, men mye av moralen i bibelen generelt, og GT spesielt er jo svært suspekt. Det er derfor "moderne" kristne har valgt å se bort fra GT Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 heh, en glad-kristen person som kaller seg for Buddah? Litt tvilsomt spør du meg Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 heh, en glad-kristen person som kaller seg for Buddah?Litt tvilsomt spør du meg Vel, navnet er tatt fra en CD og ikke noe annet hehe, har tenkt på det hele tiden under diskusjonen..! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Poenget med Noah's ark er at gud tester folkets tro på han. Men Gud er jo allvitende og allmektig, hvorfor skal han teste noe han VET? En relativt stor sprekk det der... Dette er jo waaay offtopic, men jeg bare MÅTTE si dette... Lenke til kommentar
Paull Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Men Gud er jo allvitende og allmektig, hvorfor skal han teste noe han VET? En relativt stor sprekk det der... Er sikkert noe ala som når du går ut hjemmefra, og så vet du at du slo av kokeplata, men blir litt usikker og må stikke inn og igjen for å få roen i deg? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Men Gud er jo allvitende og allmektig, hvorfor skal han teste noe han VET? En relativt stor sprekk det der... Er sikkert noe ala som når du går ut hjemmefra, og så vet du at du slo av kokeplata, men blir litt usikker og må stikke inn og igjen for å få roen i deg? Jeg kaller ikke meg selv allvitende... Lenke til kommentar
Paull Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 @HalTan: Helt riktig, var et forsøk på en dårlig spøk, men.. Uansett, tanken (slik jeg har fått presentert den fra diverse kristenfolk) er vel noe sånt som at "det er frivillig å tro på Gud", og de som gjør det blir frelst og får leve i lykke og gode greier i all tid. De som da lar være å tro har en tendens til å bli druknet eller drept på annet vis. Tåpelig? Ja. Funker det for å få folk til å bli kristne og gå i kirka og betale kollekt? Åja. Lenke til kommentar
pebbe Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 (endret) De "onkelige" satanistene dere snakker om. Alistair Crowley feks. Det er jo grunnleggerne bak "The Church of ######". Det er de som har laget og skrevet "######'s Bibel" og laget alle de sataniske verdier og livssyn. Jeg tror at de virkelig ille satanistene, de kler seg ikke gotisk og løper rundt og brenner kirker. Men de sitter ett eller annet sted, kledd i dress og har en høy stilling i samfunnet og kontrollerer noen småbarn til å gå brenne kirker og slakte sauer osv. Det er når man ikke ser de eller vet hvem de er det virkelig blir skummelt. Kan ikke unngå å nevne at den der høres ganske likt ut som Hitlers oppfatning av jødene... Endret 6. februar 2004 av pebbe Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Til alle som ikke tror eller vil "følge" gud.. Hvilken glede gir det å ikke tro? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Til alle som ikke tror eller vil "følge" gud.. Hvilken glede gir det å ikke tro? Det gir meg heller ingen glede å tro, så enkelt er det... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 hehe, så jeg skal tro på noe vissvass for å glede meg selv? WTF? Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Til alle som ikke tror eller vil "følge" gud.. Hvilken glede gir det å ikke tro? det er en av det mest dummeste jeg har hørt Endret 11. februar 2004 av Jonki Lenke til kommentar
Buddah Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det gir meg heller ingen glede å tro, så enkelt er det... Har du prøvd? det er en av det mest dummeste jeg har hørt Javel, kan du forklare hvorfor? For meg, og sikkert en go del andre kristne også så gir troen på gud en så stor glede ingen av dere kan skjønne. Han fyller deg opp med en sånn glede og "flyvende-følelse" at det er helt fantastisk. Ingen regler for å tro på gud. Reglene lager du selv, men hvis du først tror på Gud så er det logisk å følge hans bok også. I bibelen står det ting du skal gjøre, og ikke kan gjøre, og samfunnet nå så er reglene bygd opp på Bibelen's verdigrunnlag. Si meg, hva galt ser dere egentlig i kristendommen? hehe, så jeg skal tro på noe vissvass for å glede meg selv? WTF? Vel, kall det vissvass hvis du vil! Gjorde jeg også for inntil 6 måneder siden. Da var jeg som "dere". Kjempet så hardt imot alt som har med kristendom å gud og gjøre, men så litt senere merket jeg, og begynte å se meningen med alt sammen. Kanskje ikke verden var til av ett smell.. Det må være noen bak!! Gud kalte på meg og jeg føler han jobbe i meg nå, og føle han jobber i meg når jeg snakker med de fleste! Hvorfor tror alle at man må vende om livet sitt totalt for å bli kristen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå