Gå til innhold

Noen Gorgoroth fans her ?

mars001

Anbefalte innlegg

Satanisme er jo å stikke kjepper for gude sine planer! Og unngå alt som har med å leve godt og gjøre!! Er du satanist så velger du en vond og ond veg istedenfor en god vei... Det skjønner du og?

Som nevnt ovenfor - gå inn på http://www-lu.hive.no/krl/ og velg "Moderne religiøsitet" (UFO'n), og så velg temaet vi snakker om her, og les det som står der, så kanskje du får et litt annet syn på hva det dreier seg om. Men klart - om man ikke har noe interesse i å vite hva man snakker om, så er det jo forsåvidt ikke så viktig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke på Gud og ######, og jeg er ikke kristen, så jeg skjønner ikke hva som er så gale. BTW, har du lest noe fra den linken jeg pastet?

PS: Les bibelen, hvem gjør mest slemt? Gud eller ######?

Leste litt nå og ganske sjokkerende. For meg så virker det som om en såkalt "fjortissatanist" og "satanist" er nogenlunde det samme! Satanist er satanist, uansett klesplagg eller musikksmak. Satanister kan like gjerne høre på klassisk musikk! Spørsmålet er hva satanisten tror på, og de som løper rundt og brenner ned kirker tror på det samme som de som sitter bak og har "svarte messer" ol.! George W. Bush er er påstått frimurer, virker han som en satanist? Vel, poenget mitt her er at såkalte "fjortis satanister" er og tror akkurat det samme som en "ikke-fjortis satanist"!! De bare praktiser på en annen måte, men en "ikke-fjortis satanist" har like syke ritualer tydeligvis! Han bare gjør det på en annen mere smart, og skjult måte... Noe som gjør det hele skumlere!

Lenke til kommentar

etter jeg leste den listen hva satanisme står for, så har jeg fått et nytt syn på dette.

det er lissom ikke ille som du har alltid trodd. Jeg ser satanisme som et godt alternativ relgion.

men sånn gravstøtte velting, kirkebrenning, ritualmord og bloddrikking er jo 14tis satanisme eller nærmere sagt, det har ikke noe med satanisme å gjøre imo.

Lenke til kommentar
All religion er crappy.

Kan du begrunne hvorfor all relgion er teit? Eller er det bare noe du slenger ut uten å ha noen som helst begrunnelse.

De "onkelige" satanistene dere snakker om. Alistair Crowley feks. Det er jo grunnleggerne bak "The Church of ######". Det er de som har laget og skrevet "######'s Bibel" og laget alle de sataniske verdier og livssyn. Jeg tror at de virkelig ille satanistene, de kler seg ikke gotisk og løper rundt og brenner kirker. Men de sitter ett eller annet sted, kledd i dress og har en høy stilling i samfunnet og kontrollerer noen småbarn til å gå brenne kirker og slakte sauer osv.

Det er når man ikke ser de eller vet hvem de er det virkelig blir skummelt.

Ja, jeg har lest i bibelen. Og hva galt mener du gud har gjort? Skapt jorden? Hjelpe mennesker med tonnevis av mirakler? Død for oss på et kors? Hva galt har han gjort? Snakker du om alle de stedene i gamle testamentet hvor han fører Israels folk i krig mot en del folkeslag?

Lenke til kommentar
men sånn gravstøtte velting, kirkebrenning, ritualmord og bloddrikking er jo 14tis satanisme eller nærmere sagt, det har ikke noe med satanisme å gjøre imo.

Selvfølgelig har det med satanisme å gjøre! Det er en annen mer tydelig form for satanisme... Du kan ikke mene at det ikke har noe med ###### å gjøre? De gjør det bare for pur faenskap? :laugh:

Lenke til kommentar

Alle religioner tolkes jo på mange forskjellige måter, blir for dumt å si noe er teit fordi noen ekstremister drar det for langt.

Ta f.eks det som skjedde i Knutby, det er kristne folk.

1 Ikke si hva du mener eller gi råd hvis du ikke er spurt

2 Ikke del dine problemer med andre hvis du ikke er sikker på at de vil høre om dem

3 Når du er i en annens hi skal du vise ham respekt. Hvis ikke, skal du ikke besøke ham

4 Hvis en gjest i ditt hi plager deg skal du behandle ham ondt og uten nåde

5 Ikke gjør seksuelle tilnærmelser hvis du ikke blir invitert til det [direkte oversatt: ...hvis du ikke får "parringssignalet"]

6 Ikke ta noe som ikke tilhører deg, unntatt hvis det er en byrde som den andre ber deg om å bli befridd fra

7 Anerkjenn magiens kraft hvis den har hjulpet deg til å innfri dine ønsker. Hvis du fornekter magiens kraft etter å ha brukt den på en vellykket måte, vil du miste alt du har vunnet

8 Ikke klag på noe du ikke behøver å lide under

9 Ikke skad små barn

10 Ikke drep ikke-menneskelige dyr, untatt hvis du angripes eller trenger mat

11 Ikke bry andre når du beveger deg i åpent terreng. Hvis noen plager deg, så be ham om å stoppe. Hvis han ikke stopper, så ødelegg ham

Prinsipper av Anton LaVey , syntes ikke dette er så forferdelig jeg.

Lenke til kommentar
All religion er crappy.

Kan du begrunne hvorfor all relgion er teit? Eller er det bare noe du slenger ut uten å ha noen som helst begrunnelse.

De "onkelige" satanistene dere snakker om. Alistair Crowley feks. Det er jo grunnleggerne bak "The Church of ######". Det er de som har laget og skrevet "######'s Bibel" og laget alle de sataniske verdier og livssyn. Jeg tror at de virkelig ille satanistene, de kler seg ikke gotisk og løper rundt og brenner kirker. Men de sitter ett eller annet sted, kledd i dress og har en høy stilling i samfunnet og kontrollerer noen småbarn til å gå brenne kirker og slakte sauer osv.

Det er når man ikke ser de eller vet hvem de er det virkelig blir skummelt.

Ja, jeg har lest i bibelen. Og hva galt mener du gud har gjort? Skapt jorden? Hjelpe mennesker med tonnevis av mirakler? Død for oss på et kors? Hva galt har han gjort? Snakker du om alle de stedene i gamle testamentet hvor han fører Israels folk i krig mot en del folkeslag?

Jeg kan begrunne hvorfor all religion er "teit" ja. Her følger noen punkter:

1. Religion vil si at man underkaster seg høyere makter.

2. Religion er skapt for å fungere som en kontrollmekanisme. Makta kan bruke religion til å kontrollere massene. Dette ser man idag tydligst i islamistiske land.

3. Religion setter en bråte med normer for deg, som igrunn er helt unaturlig, men som religiøse mennesker følger slavisk, om de bryter en norm får de enten ett dårligere neste liv eller som i kristendommen, som har løst dette problemet ganske enkelt ved å la de kristne få tilgivelse for sine synder.

4. Religion kan brukes av enkeltmennesker til å forgripe seg på andre mennesker.

Satanister gjør mye mindre ut av seg enn kristne og andre religiøse, og de har mer naturlige normer enn andre religiøse.

"Jeg tror at de virkelig ille satanistene, de kler seg ikke gotisk og løper rundt og brenner kirker. Men de sitter ett eller annet sted, kledd i dress og har en høy stilling i samfunnet og kontrollerer noen småbarn til å gå brenne kirker og slakte sauer osv. "

Her snakker du om Jehovas vitner, mormonerne, pinsemenigheten osv, ikke satanister. Bortsett fra at kristne skrullete menigheter ikke brenner kirker og slakter dyr så stemmer dette godt overens med diverse kristne menigheter. Pluss det at kristne menigheter ikke bare kontrollerer små barn og ungdommer, men godt voksne mennesker som igjen kontrollerer små barn.

EDIT: Hva galt gjør Gud i Bibelen? Ærlig talt, om du har lest bibelen så må du være blind om du ikke klarer å se det. Gud bedriver psykisk terror mot en bråte enkeltindivider, han lager syndeflod, gresshoppesvermer osv. Mens det eneste ###### gjør er å være litt ekkel mot Job, men da bedrev også Gud psykisk terror på høyt plan mot Job.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
EDIT: Hva galt gjør Gud i Bibelen? Ærlig talt, om du har lest bibelen så må du være blind om du ikke klarer å se det. Gud bedriver psykisk terror mot en bråte enkeltindivider, han lager syndeflod, gresshoppesvermer osv. Mens det eneste ###### gjør er å være litt ekkel mot Job, men da bedrev også Gud psykisk terror på høyt plan mot Job.

Ok... Det kan virke som ganske kollektiv straff og sende gresshoppesvermer osv over hele Egypt. Syndefloden lige så, men vis du leser skikkelig nøye i bibelen så ser du med en gang at Noa flere ganger ber folk om og være med. Folk fikk så mange skjangser de bare ville. Det er ikke like lett og forsvare hendelsen i Egypt, men jeg tror ikke alle ble plagget av gresshoppesvermen. Et annet sted i bibelen står det at gud utslettet to byer (Sodoma og Gomora tror jeg byene het). Grunnen til at han utslettet byene var pga at de var forkastelige. De gjorde ting de ikke burde. (Les og lær. Det står i bibelen.) Men Gud sier her at han ville spart byene hvis bare EN av innbyggerne angret det de hadde gjort. Det er kanskje ikke noe mer konkret om hva Sata|\| gjrde galt, men nå er BIbelen tros alt ikke noen anti-###### bok heller da!!!

Lenke til kommentar

Ville du entret en ark ilag med en tulling som påstår at han har fått beskjed av Gud om at syndefloden vil komme å oversvømme alt land? jeg ville ikke.

Er det riktig å utslette to byer fordi man ikke liker moralen og handlingene til innbyggerne?

Lenke til kommentar

Jeg mener ikke det er riktig. Det er akkuratt som med America/iraq. Men jeg tror ikke Gud bare gjorde det fordi han ikke likte moralen til inbyggerne. Hvis Gud virkelig er så fantastisk som alle skal ha det til må han jo kunne se konsekvensene av hva denne moralen kunne føre til. Mange kan si at Gud gjorde mye galt. Og jeg er veldig enig i mye av det, men hvis jeg tror ikke vi egentlig har det rette bilde av Gud. Mange ser på han som en dommer som sitter i skyene og lager livene være til noe vi ikke vil de skal være. Han fraråderes oss ting vi vil gjøre (som f.eks. sex før ekteskapet) men jeg tror det er en mening bak det hele. Som sagt: Hvis Gud virkelig er så fantastisk så tror jeg han ser konsekvensen av ting vi gjør før vi ser dem selv. Han er der ikke for og straffe oss, men for og hjelpe...

Lenke til kommentar
Hvis Gud virkelig hadde vært "fantastisk", så hadde det vel ikke vært lidelser i verden, hadde det?

Det var ingen lidelser i verden, før Eva tok en bit av eplet. Da slapp hun synden til verden! Nå har vi fri vilje... Velge hele tiden... Rett vs. Galt

Ditt valg...!

Gud rocker :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...