Gå til innhold

Noen Gorgoroth fans her ?

mars001

Anbefalte innlegg

synes ikke at black metal er ille, det jeg går mest på er stilen av musikken. Jeg hadde sinnsykt med fordommer mot blackmetal før, men nå synes jeg at black metal(for den saks skyld metal generelt) er skikkelig bra musikk, masse trøkk! Men det Gorgoroth gjør er litt for overdrevent, det er greit at de er satanister og står for det, men jeg skjønner ikke helt poenget med alle de suehodene og "liksom" korsfestede damer :dontgetit:

My thoughts exatly..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har mere respekt for satanister enn kristne, muslimer, jøder osv

Hva er forskjellen på en satanist og en kristen, om jeg tør spørre?

Kristne tror på djevelen også. Det er ikke en gud, i motsetning til Gud. Satanister går som oftest under samme religion, men de tilber ######, som fremdeles bare er en fallen engel.

Det vil si at satanister som oftest er kristne, tror på trosbekjennelsen, og, som alle andre glad-kristne, skal komme til Himmelen iflg. Bibelen.

Edit: Satan ble sensurert til masse firkanter

Endret av Toolshed
Lenke til kommentar
Har mere respekt for satanister enn kristne, muslimer, jøder osv

Ok... Hvorfor?

Forskjellen på en Satanist og en Kristen er vel det at satanistene ser på Sata|\| som sin gud og ikke Jesus! Kristne ber til Jesus satanister ber til Sata|\|, og de tror at en gang overtar sata|\| all makt! De ser på bibelen (Hvor det faktisk står at ###### taper) som propaganda fra Jesus..!

Kristne tror og på djevelen, men de holder seg unna og tilber han ikke...!

Endret av Buddah
Lenke til kommentar

http://www-lu.hive.no/krl/######.html#msk

I satanistisk sammenheng finner vi ulike menneskesyn. Den offisielle Satankirken opererer med et naturalistisk eller kvasinaturalistisk menneskesyn basert på en spesiell forståelse av blant andre Freud, Darwin og Nietzche. Livet må forstås som dennesidig, og hensikten med livet er å nyte det før en dør. For at dette skal være mulig må en gjennom et "frigjøringsprogram" der hemningene påført av den kristne kuturarven kan ristes av. Sann innsikt i menneskenaturen er ideelt sett en tilkjempet forståelse av "mennesket som et avansert dyr", og dette bør være styrende for livsførselen.

Det finnes flere forskjelige typer satanister, man har fjortis satanister som tenner på kirker, offrer geiter etc, og man har mer oppegående satanister.

Lenke til kommentar
http://www-lu.hive.no/krl/######.html#msk

I satanistisk sammenheng finner vi ulike menneskesyn. Den offisielle Satankirken opererer med et naturalistisk eller kvasinaturalistisk menneskesyn basert på en spesiell forståelse av blant andre Freud, Darwin og Nietzche. Livet må forstås som dennesidig, og hensikten med livet er å nyte det før en dør. For at dette skal være mulig må en gjennom et "frigjøringsprogram" der hemningene påført av den kristne kuturarven kan ristes av. Sann innsikt i menneskenaturen er ideelt sett en tilkjempet forståelse av "mennesket som et avansert dyr", og dette bør være styrende for livsførselen.

Det finnes flere forskjelige typer satanister, man har fjortis satanister som tenner på kirker, offrer geiter etc, og man har mer oppegående satanister.

Virker jo ikke som satanisme er så ille hvis man skal tro på det som står der da... Utifra det der ville jeg ha mer respekt for en "satanist" enn for en kristen/muslim, synes egentlig all religion er noe herk.

Når det gjelder gorgoroth synes jeg egentlig ikke det er så ille. som sagt før i tråden, gikk de vel bare og kjøte noen sauehoder og putta dem på spyd. Ikke det at jeg synes det er bra, men for fansen skaper vel det en utrolig stemning regner jeg med

Lenke til kommentar
Det med at det hadde blitt oppstyr hvis det hadde blitt sendt på NRK er jeg ikke helt sikker på. Faktisk har NRK mye mindre sensur på musikkvideoer etc, enn f. eks ZTV og MTV.

på MTV og ZTV er alt sensurert hvis man ikke venter til etter 3 på natten eller noe sånt.

Derfor det ble reagert så sterkt virker som de har hatt problemer med satanister som har begått rituelle drap osv i Polen, vi har jo hatt våre problemer her i landet også.

Tror nok hadde blitt reagert, men kanskje ikke like voldsomt.

Tiden da det ble brent kirker og begått drap her i landet var trist, de folka der har bare misforstått, finnes alltid noen sånne i alle miljøer.

Lenke til kommentar
Tiden da det ble brent kirker og begått drap her i landet var trist, de folka der har bare misforstått, finnes alltid noen sånne i alle miljøer.

Han er ikkje langt unna drapsmann, han i Gorgoroth heller:

Sin hittil strengaste dom, eitt års fengsel utan vilkår, fekk Gorgoroth-vokalisten etter ein valdsepisode der han skal ha mishandla offeret i timar. 28-åringen vart dømt til å betale han 158.000 kroner i erstatning.

I denne dommen, som er frå 2001, skriv retten at valdsbruken var «særleg rå og brutal, og av eit omfang som gjer at handlinga ikkje har noko forståeleg motiv».

- Lekamsskading resulterer normalt i 90 dagars fengsel. Her fekk han tolv månader pluss ein stor erstatning, noko som viser kor ekstremt grovt dette var, seier politiadvokat Terje Gjertsen, som også har ført saker mot mannen tidlegare.

http://www.bt.no/lokalt/sf/article.jhtml?articleID=231964

Kanskje ikkje noko satanistisk rituale, men fyren er nok ikkje heilt stabil...

Lenke til kommentar

slike 'satanisme' er jo bare tåpelig!

det er ikke ulovlig som dere sier å kjøpe sauer og blod, tåpelig er det likevel.

det som er helt på trynet er at de henger opp modeller eller ska eg si offrer, den ene av de besvimte jo!

Lenke til kommentar
Er det ett bra liv? Å gjøre det motsatte av det som sees på som godt? Gir jo lite mening...

Det har ikke noe med satanisme å gjøre. Det har mest med missforstått fjortisatanisme å gjøre ;)

Satanisme er jo å stikke kjepper for gude sine planer/ Gjøre det motsatte av hva gud vil! Og unngå alt som har med å leve godt og gjøre!! Er du satanist så velger du en vond og ond veg istedenfor en god vei... Det skjønner du og?

Endret av Buddah
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på Gud og svarte erik (fanden så mongo med sensur på satan), og jeg er ikke kristen, så jeg skjønner ikke hva som er så gale. BTW, har du lest noe fra den linken jeg pastet?

PS: Les bibelen, hvem gjør mest slemt? Gud eller satan?

Endret av olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...