MrMarbles Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Noen som vet hva denne kan overklokkes til? Altså, hva man kan forvente og få ut av den? Sitter og vurderer den, siden den faktisk har HT og jeg har Geil Golden Dragon PC3200 (2x256) minne som jeg ikke har tenkt å bytte ut. Hvis jeg da setter opp FSB til 667(166)MHz, så vil den komme opp på ca. 3818MHz. Kjører jeg minne synkront da, vil jeg ha mye å gå på på minnet. Kjøper jeg 3GHz med 800MHz FSB, så vil jeg enten måtte kjøre minne asynkront eller overklokke bare bittelitt... Vil den klare 3818MHz med luftkjøling? Hadde jo vært fett og fått den opp på 800MHz FSB, altså 4.6GHz, men tviler på at det går Noen som har erfaringer med denne CPU'en og overklokking av den? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Tvilsomt at du kommer opp noe særlig over 3.5GHz med luft, men det er jo bare en måte å finne ut av det på Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 jeg tror heller ikke du vil få den opp over 3.5. Snekker'n klarte afaik 3.5 med heavy vannkjøling.. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Hvorfor ikke kjøpe en 3,0GHz i stedet? Eller en 3,2? Du trenger bare å sette minnefrekvensen til å stå på 4/5 av fsb eller.no... trenger ikke å bytte ut minnet ditt. Edit: Argh, typo... minnefrekvens skal jo være 0,8 av fsb, ikke 1,25 Endret 4. februar 2004 av Dirty Water Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Hvorfor ikke kjøpe en 3,0GHz i stedet? Eller en 3,2? Du trenger bare å sette minnefrekvensen til å stå på 5/4 av fsb eller.no... trenger ikke å bytte ut minnet ditt. Enig! 3,06'en er ikke noe særlig å overklokke siden de fleste er av tidlige steppinger og dermed dårlige å klokke. FSB'en er relativt lav (133MHz) og den låste multiplieren veldig høy (23x). Noe som betyr at du aldri vil få særlig høy båndbredde til minnet på den der sammenlignet med P4 3,00GHz. Jeg synes heller ikke det er så mye vits å oppgradere et slikt system. (med mindre du har myye penger å sløse bort). Det beste er nok enten å beholde det en god stund til eller å selge det for å kjøpe nytt. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Enig med Alastor og JimRamse. 800mhz fsb kan du vertfall glemme! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå