Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny spill / multimedia pc nå snart, burde jeg vente på PCI express, eller blir ikke forskjellen stor nok til å betale det ekstra med en gang. Jeg kommer til å kjøre P4, i det ferdig lyddemp Lian Li kabinettet.

Foreløpig har jeg sett på følgende oppsett

https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2025

Vil gjerne ha invendinger osv på dette, evt hva annet jeg burde satse på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke så ekstrem stor forskjell på pris?

Men pris/ytelse, hvor mye bedre fungerer en athlon 64? Jeg kommer hovedsaklig til å spille, alt fra gode gamle CS og Q3 til nye flotte spill som HL2 og Doom3(Når disse en gang i fremtiden dukker opp) Og er det virkelig verdt og vente i månedsvis på at pciexpress skal komme, for så å vente på at det skal synke i pris, vil det virkelig være så ekstremt stor forskjell?

På forhånd takk

Mvh

xist

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis funnet frem til hardware.no. Du har klart å registrere deg i forumet. Du har til og med klart å lage en post!

Men gidder du å sjekke (f.eks) hardware.no's tester av CPU'er? Nei.

I stedet for å bruke 5-10 minutter på å skrive et svar der du lurer på hvor mye forskjellen er, hvorfor SJEKKER du ikke bare? Slipper du å ta noen andres ord for det også.

Du trenger kort sagt å streamline tankegangen din litt ;)

Mvh, Kim

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk lest en del tester, noen fra hw og noen fra andre sider, og resultatene er jo blandede, jeg ønsket kun og få reaksjoner fra andre brukere på forumet, resultater fra den virkelige verden, ikke en ultraclean testpc som kjører et par tester, jeg ville vite hvordan de fungerte mot hverandre i realiteten.

Jeg hadde også et annet spørsmål, om det virkelig er så viktig å vente på PCI express, jeg spiller som sagt, og driver noe med videoredigering (går vel mest på cpu/ram/hd)

btw: medlem siden 2001

Mvh

xist

Lenke til kommentar

A64 er vel jevnt over bedre i spill. Det er i hvert fall mitt inntrykk fra drøssevis av tester.

R420 og NV40 slippes på AGP før de slippes på PCI-X såvidt jeg vet, så selv den generasjonen vil du jo fint klare med kun AGP. Spørsmålet blir jo om du skal sitte på hovedkortet ditt lenge, og bare oppgradere skjermkort om 1 år, da er det ikke sikkert du finner spesielt funky skjermkort til AGP. ;)

Mvh, Kim

Lenke til kommentar

Takk takk, jeg tror jeg kommer til å vente på hovedkort med pci express og agp, så jeg kan kjøpe et vanlig skjermkort nå, og heller oppgradere senere. Eneste jeg fortsatt sitter og klør meg i hodet etter er A64 eller P4, er virkelig valgets kvaler det her ;)

Btw: er A64 noe særlig og overklokke? Hørte noe rykter om at det ikke var noe særlig med hovedkort for dette enda? eller er jeg helt på tyttebærtur nå? ;)

Mvh

xist

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...