Gå til innhold

Hvilken PSU?

OlaML

Anbefalte innlegg

Poster i dette forumet siden det ikke er et PSU-forum og fordi skjermkort-1337zor'ne sikkert har mye erfaring med dette... :p

Har hørt at 9800Pro krever sin PSU...hvor mye vekt bør jeg legge på dette ved valg av kabinett/PSU?

Er det fornuftig å kjøpe kabinett og PSU separat? (m/tanke på pris)

Finnes det en "minium Watt" grense man bør se for seg?

(Skal drive en USB joystick samt andre peripherals innimellom...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at 9700 og 9800-kortene krever en del strøm. Det som er anbefalt som minimum hvis du har et slikt kort er 300watt. Så hvis du sitter på noen hd og en cpu som trekker litt så bør du nok overstige 300 watt. Personlig så anbefaler jeg deg til å få en på 350 - 450 watt. Alt etter hvilket system du skal kjøre den på selvfølgelig. Når det gjelder valg av PSU så virker det som om de fleste her på forumet ikke anbefaler Q-Tec. Men MIST, 350W, ATX12V, 12cm PAPST vifte derimot er det mange som anbefaler.

Hvis du skriver litt mer hvilket system du skal ha den til blir det lettere å hjelpe deg å finne en som passer dine behov. Om det gjør noe med støy osv..

MVH Lars

Lenke til kommentar

Alt over 300Watt er bra og det har du jo. :thumbup: Du er trygg. Har selv et lite kabinett men noen kabinettvifter må jeg ha ellers å blir det for varmt. Har du plass til et AGP kort i kabinetet ditt uten at kortet berører andre komponenter så er de lite vits i å bytte kabinett! :green:

Lenke til kommentar
Alt over 300Watt er bra og det har du jo. :thumbup: Du er trygg. Har selv et lite kabinett men noen kabinettvifter må jeg ha ellers å blir det for varmt. Har du plass til et AGP kort i kabinetet ditt uten at kortet berører andre komponenter så er de lite vits i å bytte kabinett! :green:

Hehe, har ingenting akkurat nå, hverken 9800Pro, kabinett eller PSU. :p

Er det noen kabinetter som er beryktet for å være spesielt bråkete eller varme?

Jeg gidder ikke bruker så mye penger på en kasse, men jeg gidder ikke kjøpe meg trøbbel heller.

Lenke til kommentar
Alt over 300Watt er bra og det har du jo.  :thumbup:  Du er trygg. Har selv et lite kabinett men noen kabinettvifter må jeg ha ellers å blir det for varmt. Har du plass til et AGP kort i kabinetet ditt uten at kortet berører andre komponenter så er de lite vits i å bytte kabinett! :green:

Hehe, har ingenting akkurat nå, hverken 9800Pro, kabinett eller PSU. :p

Er det noen kabinetter som er beryktet for å være spesielt bråkete eller varme?

Jeg gidder ikke bruker så mye penger på en kasse, men jeg gidder ikke kjøpe meg trøbbel heller.

Skjekk testene her på hw.no ;)

Lenke til kommentar
jeg kjører en 260w psu med dette opsettet:

xp2500@3200

2kab-vifter

Abit nf7 v.20

PowerColor 9800pro flashet og klokket til 440/390

2xcdrom

1x80gig hd.....

Funker problemfritt, disse "psu requirements" er kraftig overdrevet....

Er sikkert ikke vanskelig å få til å kjøre med et sånt oppsett, men hvis du da har full belastning på CPU og GFX-kort vil du nok merke betydelige ustabiliteter.

Lenke til kommentar

Prismessig så er det nok lurest å kjøpe PSU og kabinett sammen, men hvis du vil ha god kvalitet kombinert med lavt støynivå på PSU, er nok det beste å kjøpe det separat. Finn deg f.eks. et stilig kabinett på Microplex og sleng med en Mist eller Fortron/Source 350W. Det burde holde til oppsettet ditt.

Det er sikkert en del gode kombinert-løsninger også, hvis du ikke vil bruke så mye penger på det. Ta en titt rundt og se om du finner noe spennende.

Lenke til kommentar

Er veldig enig med det som Sylteagurk sier. Men hvis du skal ha et kabinett med strømforsyning så er vel chieftech sannsynligvis det beste valget. Er ikke så veldig mange kabinett som blir levert med PSU så det er veldig begrenset utvalg. Er litt usikker på støynivået på chieftech PSU'ene hvis det er en tellende faktor for ditt valg, men de har godt rykte på seg for å være veldig stabile.

Ellers så har jo Microplex og 3dfxcool mange lekre kabinetter hvis du skal kjøpe separat.

MVH Lars

Lenke til kommentar

stigfjel wrote:

Enermax er absolutt å anbefale.

Er det egentlig det? Syntes og huske at microplex sluttet med disse PSU'ene grunnet for stor returprosent.

Angående valg av PSU vil jeg anbefale tre merker:

Antec: Deres Truepower serie er det mest stabile spenningene jeg har sett noen gang. Rett og slett best i min verden. Koster litt mer, men man får det man betaler for. Har også et lavt støynivå.

Fortron Source : 350 wattern fra deres serie har jeg selv i min egen maskin og er meget fornøyd med både støynivå og stabile spenninger. Koster dessuten mindre enn MIST sin 350 watter, selv om det er samme PSU.

MIST: Microplex sitt kvalitetsmerke. Har ikke disse selv men vet at det er Fortron Source som lager disse. Koster litt mer enn Fortron sine men har lys samt S-ATA strømkontakt.

just my two cents

henrik

Endret av Sir_Arcus
Lenke til kommentar
Er det egentlig det? Syntes og huske at microplex sluttet med disse PSU'ene grunnet for stor returprosent.

Jeg for min del har hatt Enermax Silent Plus 550W i 3 mnd, og ingenting har vært galt med den. Men tviler ikke på at tidligere modeller har hatt problemer. Men den jeg kjøpte var nok ny av modell.

Lenke til kommentar
jeg kjører en 260w psu med dette opsettet:

xp2500@3200

2kab-vifter

Abit nf7 v.20

PowerColor 9800pro flashet og klokket til 440/390

2xcdrom

1x80gig hd.....

Funker problemfritt, disse "psu requirements" er kraftig overdrevet....

Er sikkert ikke vanskelig å få til å kjøre med et sånt oppsett, men hvis du da har full belastning på CPU og GFX-kort vil du nok merke betydelige ustabiliteter.

hmm, nei? jeg kjører battlefield på full grafikk med max details uten problemer. jeg testet også cpu med prime95 i 12 timer, dønn stabil...

Lenke til kommentar
Er veldig enig med det som Sylteagurk sier. Men hvis du skal ha et kabinett med strømforsyning så er vel chieftech sannsynligvis det beste valget. Er ikke så veldig mange kabinett som blir levert med PSU så det er veldig begrenset utvalg. Er litt usikker på støynivået på chieftech PSU'ene hvis det er en tellende faktor for ditt valg, men de har godt rykte på seg for å være veldig stabile.

Ellers så har jo Microplex og 3dfxcool mange lekre kabinetter hvis du skal kjøpe separat.

MVH Lars

Jeg har to stykk 360 Watt Cieftech veldig fornøyd.. Foresten Cieftech fulltower er bra.. Litt dyrt men verdt det...

Lenke til kommentar

MVH Lars

Jeg har to stykk 360 Watt Cieftech veldig fornøyd.. Foresten Cieftech fulltower er bra.. Litt dyrt men verdt det...

Dyrt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...