XmasB Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hva er de beste simulatorene for helikopter? Tenker da på typen med våpen inkludert. Ikke MS flight sim... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Comanche skal være ganske bra, men har ikek testet det selv.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Comanche er mindre enn simulator, og mere et peke-og-klikke-skytespill. Med simulator snakker vi om 1 knapp for hver rotor, et mylder av radar/MFD-displays å "dekode", og mest sannsynlig ha brukt 10 tastetrykk bare for å få helikopteret opp i lufta. Kamp-simulatorenes æra virker å være over, husker på 90-tallet, da spratt det opp 4-5 titler i året ala Gunship 2000, som virkelig var simulatorer man måtte lese 200 siders manual for å skjønne bæret av, og lære 40 keyboard shortcuts. For ikke å snakke om de hardcore jetfly sim'ene i Jane's-serien. Men tror ikke det finnes mange helikopter-sims for tiden. Er vel ingen som kjøper dem, og da får ingen sponsorpenger til å lage dem heller. Markedet som bestemmer desverre. Apache Longbow-serien er jo legendarisk, men også ganske gammel. Du kan jo se etter de. Endret 4. februar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
TCi Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Apache Longbow-serien er jo legendarisk Apache Longbow Gold, det første spillet jeg kjøpte på min første pc Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 gunship 2000 og Jane's AH64D Apache Longbow er vel de ultimate helikopter simulatorene jeg har vært borti Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 urban strike til snes Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Egentlig er jeg vel på utkikk etter et simlutaor-lite spill. Ikke bare action, men heller ikke så avansert at det krever en 500 siders manual for å lette. Testet Lock on (Fly-sim) noen runder, men dette var for tungt å kjøre på pcen. Det var også litt mye å sette seg inn. Sikkert moro når man har kommet inn i det, men det virker som om det kan ta sin tid. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 For morro skyld kan du prøve Comanche 4. Ha rhørt mange som kaller det en simulator, selv om det ikke er det. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Operation flashpoint. Her er det enkelte brett der du flyr helikopter. Kanskje ikke det du leter etter, men det er verdt et forsøk om du ikke har noe annet Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Digital integrations två spel "Apache Longbow" och "Hind" (släpptes '95-'96) har båda två möjlighet att flyga med hög realism. I Hind, som är min favorit, kan man även välja om man vill att huvudrotorn skall snurra åt "rätt" håll eller åt det håll som är standard för helikoptrar från väst... Dessa kan köpas separat eller i packen "Front Line Fighters", där de kommer tillsammans med "F-16 Fighting Falcon". /Olle Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Operation flashpoint. Her er det enkelte brett der du flyr helikopter. Kanskje ikke det du leter etter, men det er verdt et forsøk om du ikke har noe annet opf er ikke helikopter simulering, det har det med for å gi spilleren mulighet til å ta del i alle aspekter ved moderne krigføring. OPF er mest en "krigs" sim, der helhetsfølelsen er viktigere enn enkelt delene (som tanks og helikopter, som egentlig ikke er såå realistiske i OPF...men helheten er det...merkelig nok ) Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Spilte OPF når det kom, men det var fullt av bugs, så jeg ga det opp. Det er sikkert bedre nå. Men spiller Battlefield 1942, med secret weapons og desert combat mod. Det er vel bedre enn OPF? Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Spilte OPF når det kom, men det var fullt av bugs, så jeg ga det opp. Det er sikkert bedre nå. Men spiller Battlefield 1942, med secret weapons og desert combat mod. Det er vel bedre enn OPF? OPF er etter min mening et mye bedre spill en BF 1942 på mange områder. Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg til tider foretrekker en session med BF 1942 foran OPF da det er et raskere spill og mye enklere å spille enn OPF. Men hva OPF mangler i instant action, grafikk og til tider skikkelig slagmark atmosfære, tar det igjen for en mye bedre helhetsfølelse av å være en liten brikke i en stor konflikt. Atmosfæren i OPF er super, mapsene er veldig bra konstruert og alle kjøretøyer og flyvende maskiner er implemenenter på en mer realsistisk måte enn i BF 1942. OPF var ikke så veldig buggy da det kom ut, om man da hadde orginalversjonen. Codemasters la inn en avansert copyprotection som gjorde at spillet oppførte seg til tider uspillelig om man hadde en piratkopi av spillet og/eller hadde installert det fra en brennen istedet for en cdrom. Alt i alt er begge spillene konge, men to separate konger i to forskjellige måter å simulere krig på. Personlig vil jeg alltid foretrekke OPF, i allefall om jeg spiller alene eller på lan, online spill er BF 1942 overlegen. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Noen som husker LHX? Tilbrakte mange timer foran 286`en min med det spillet... Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Synes jeg leste en eller annen plass at det skulle komme en ny apache longbow sim Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 skulle gjerne sett en ny Jane's Ah64D Apache Longbow 3...1'eren er gammel, 2'eren også, og den bruker Glide elns...trenger en D3d/OpenGL versjon...helst ny da Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Noen som husker LHX? Tilbrakte mange timer foran 286`en min med det spillet... Ahh, härliga minnen! Även jag har spelat det åtskilliga timmar. (Men någon realistisk helikoptersim är det inte...) /Olle Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Hmm ,synes å huske at i hvertfall lonbow 2 var meget realistisk. Det var iallefall et meget bra spill Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 joa, realistik nok, men fredeles 3dFX Glide basert, dvs, vanskelig å kjøre på dagens kort? uansett ganske utdatert spill, gfx messig... Lenke til kommentar
mago Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 APACHE-HAVOC is one of the finest helicopter simulators since Longbow 2 http://www.computerandvideogames.com/revie...=20010813000000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå