Gå til innhold

Gode simulatorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Comanche er mindre enn simulator, og mere et peke-og-klikke-skytespill.

Med simulator snakker vi om 1 knapp for hver rotor, et mylder av radar/MFD-displays å "dekode", og mest sannsynlig ha brukt 10 tastetrykk bare for å få helikopteret opp i lufta.

Kamp-simulatorenes æra virker å være over,

husker på 90-tallet, da spratt det opp 4-5 titler i året ala Gunship 2000,

som virkelig var simulatorer man måtte lese 200 siders manual for å skjønne bæret av, og lære 40 keyboard shortcuts. For ikke å snakke om de hardcore jetfly sim'ene i Jane's-serien.

Men tror ikke det finnes mange helikopter-sims for tiden. Er vel ingen som kjøper dem, og da får ingen sponsorpenger til å lage dem heller. Markedet som bestemmer desverre.

Apache Longbow-serien er jo legendarisk, men også ganske gammel. Du kan jo se etter de.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Egentlig er jeg vel på utkikk etter et simlutaor-lite spill. Ikke bare action, men heller ikke så avansert at det krever en 500 siders manual for å lette.

Testet Lock on (Fly-sim) noen runder, men dette var for tungt å kjøre på pcen. Det var også litt mye å sette seg inn. Sikkert moro når man har kommet inn i det, men det virker som om det kan ta sin tid.

Lenke til kommentar

Digital integrations två spel "Apache Longbow" och "Hind" (släpptes '95-'96) har båda två möjlighet att flyga med hög realism.

I Hind, som är min favorit, kan man även välja om man vill att huvudrotorn skall snurra åt "rätt" håll eller åt det håll som är standard för helikoptrar från väst...

Dessa kan köpas separat eller i packen "Front Line Fighters", där de kommer tillsammans med "F-16 Fighting Falcon".

/Olle

Lenke til kommentar
Operation flashpoint. Her er det enkelte brett der du flyr helikopter.

Kanskje ikke det du leter etter, men det er verdt et forsøk om du ikke har noe annet

opf er ikke helikopter simulering, det har det med for å gi spilleren mulighet til å ta del i alle aspekter ved moderne krigføring.

OPF er mest en "krigs" sim, der helhetsfølelsen er viktigere enn enkelt delene (som tanks og helikopter, som egentlig ikke er såå realistiske i OPF...men helheten er det...merkelig nok ;) )

Lenke til kommentar
Spilte OPF når det kom, men det var fullt av bugs, så jeg ga det opp. Det er sikkert bedre nå. Men spiller Battlefield 1942, med secret weapons og desert combat mod. Det er vel bedre enn OPF?

OPF er etter min mening et mye bedre spill en BF 1942 på mange områder. Jeg skal være ærlig og innrømme at jeg til tider foretrekker en session med BF 1942 foran OPF da det er et raskere spill og mye enklere å spille enn OPF. Men hva OPF mangler i instant action, grafikk og til tider skikkelig slagmark atmosfære, tar det igjen for en mye bedre helhetsfølelse av å være en liten brikke i en stor konflikt. Atmosfæren i OPF er super, mapsene er veldig bra konstruert og alle kjøretøyer og flyvende maskiner er implemenenter på en mer realsistisk måte enn i BF 1942. OPF var ikke så veldig buggy da det kom ut, om man da hadde orginalversjonen. Codemasters la inn en avansert copyprotection som gjorde at spillet oppførte seg til tider uspillelig om man hadde en piratkopi av spillet og/eller hadde installert det fra en brennen istedet for en cdrom.

Alt i alt er begge spillene konge, men to separate konger i to forskjellige måter å simulere krig på. Personlig vil jeg alltid foretrekke OPF, i allefall om jeg spiller alene eller på lan, online spill er BF 1942 overlegen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...