sdn Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Skal ha en Vulcano 11 som jeg ser dem har 100+ av hos komplett.no. Stikker bare ned i butikken deres i Oslo sentrum, men de heter nå Datakjeden. Har Datakjeden samme lagerbeholdning som på komplett.no sin side? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Uansett kan du kontakte den butikken du skal handle i, det er ikke alltid at den spesielle butikken har den varen, selv om det står oppført høy lagerstatus. Det sier jeg ut i fra erfaring, men det er snakk om at en fremtidig webløsning, skal gjøre det slik at man kan se lagerstatus på hver enkelt butikk, så vi får bare vente. Endret 3. februar 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Var det ikkje slik at nettbutikken hadde splittet fra vanlige butikken? Lenke til kommentar
sdn Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Var det ikkje slik at nettbutikken hadde splittet fra vanlige butikken? Ja, det er det jeg også er usikker på... Edit: Jeg ringer de i morgen, tror det er lurest Endret 3. februar 2004 av sdn Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Komplett.no har ingenting med Datakjeden å gjøre. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Jo det kan virke slik, når datakjeden får sin nettside oppe å gå blir vel de to separert, virker som det en midlertidig ordning at de bruker komplett sin webside, men med tanke på funksjonen jeg nevnte over, blir det greitt å se hvilke butikker som har hva. Så slipper man de lange køene som er i dag, for så å finne ut at de er gått tom for den varen. Edir, typo. Fra komplett.no: starten av 2003 solgte vi aksjemajoriteten i Komplett Data-butikkene til de ansatte i butikkene. Som en konsekvens av dette vil butikkene bytte navn til Datakjeden i løpet av sommeren 2003. Datakjeden vil fremdeles være butikkene med lave priser og godt vareutvalg. Komplett er fremdeles med som en minoritetseier og vi anbefaler Datakjeden varmt til alle som vil kjøpe datautstyr "over disk" :-) NB! Du kan fremdeles ikke returnere eller bytte produkter kjøpt på Komplett.no hos Datakjeden. Det er heller ikke mulig å hente varer bestilt på Komplett.no i butikkene og Datakjeden yter ikke brukerstøtte eller service på et produkt kjøpt andre steder (heller ikke på Komplett.no). Endret 3. februar 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 OT: Ja, jeg må bare si at køa som har vært på Datakjeden i Møllergata de(t) siste år(et/ene) er helt latterlig. Jeg har prøvd alle døgnets tider men samme leksa. Har endt med at jeg gladelig betaler 5-10% mer og går på DigitalImpuls (forhenværende IQ data), hvis jeg på død og liv må ha noe med en gang. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 OT: Ja, jeg må bare si at køa som har vært på Datakjeden i Møllergata de(t) siste år(et/ene) er helt latterlig. Jeg har prøvd alle døgnets tider men samme leksa. Har endt med at jeg gladelig betaler 5-10% mer og går på DigitalImpuls (forhenværende IQ data), hvis jeg på død og liv må ha noe med en gang. Eller gå ut på Stovner hvis man har mulighet, der var det aldri kø når jeg bodde i oslo, men de har en relativt liten lagerkapasitet, eneste minus. Lenke til kommentar
sdn Skrevet 3. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) OT: Ja, jeg må bare si at køa som har vært på Datakjeden i Møllergata de(t) siste år(et/ene) er helt latterlig. Jeg har prøvd alle døgnets tider men samme leksa. Har endt med at jeg gladelig betaler 5-10% mer og går på DigitalImpuls (forhenværende IQ data), hvis jeg på død og liv må ha noe med en gang. Trenger vifte enten i morra eller overimorra, da jeg får resten av tinga jeg har bestillt fra mpx (sletta vifta for jeg gadd ikke vente mer, venta siden 13 jan!) Derfor er det like greit å kjøpe den over disk. BTW: Billigere hos komplett enn mpx... visst datakjeden kjører ca samme pris og har den Edit: DigitalImpuls for ikke inn Volcano 11 før 14. Skjønner ikke at den har vært utsolgt så lenge, så mange steder.... Endret 3. februar 2004 av sdn Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Når Komplett har solgt seg ut av butikkene. Vil det da også si at listepris hos Komplett og pris i butikkene ikke lenger har noe med hverandre å gjøre? Og i så fall: Hvorfor oppgir Komplett en såkalt "listepris" som ikke har noen praktisk nytte noe sted? Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Når Komplett har solgt seg ut av butikkene. Vil det da også si at listepris hos Komplett og pris i butikkene ikke lenger har noe med hverandre å gjøre? Og i så fall: Hvorfor oppgir Komplett en såkalt "listepris" som ikke har noen praktisk nytte noe sted? Det kan virke som en midlertidig løsning, var innom en av Datakjede butikkene for noen dager siden, og der var prisene lik som på Komplett.no. Men "listeprisene" blir vel fjernet når datakjeden.no er oppe og går. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 (endret) Uansett kan du kontakte den butikken du skal handle i, det er ikke alltid at den spesielle butikken har den varen, selv om det står oppført høy lagerstatus. Det sier jeg ut i fra erfaring, men det er snakk om at en fremtidig webløsning, skal gjøre det slik at man kan se lagerstatus på hver enkelt butikk, så vi får bare vente. Den fremtidige løsningen har de planlagt i gått over ett år nå. Don't hold your breath. Spesielt med oppsplittingen er det mulig de kansellerer det. Men det hadde vært fint. Endret 3. februar 2004 av joebush Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 (endret) Uansett kan du kontakte den butikken du skal handle i, det er ikke alltid at den spesielle butikken har den varen, selv om det står oppført høy lagerstatus. Det sier jeg ut i fra erfaring, men det er snakk om at en fremtidig webløsning, skal gjøre det slik at man kan se lagerstatus på hver enkelt butikk, så vi får bare vente. Den fremtidige løsningen har de planlagt i gått over ett år nå. Don't hold your breath. Spesielt med oppsplittingen er det mulig de kansellerer det. Men det hadde vært fint. Heldigvis så finnes det andre alternativer til komplett/Datakjeden Endret 4. februar 2004 av stigen1 Lenke til kommentar
sdn Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2004 Ok, men ellers, er det noen som vet om steder man kan få kjøpt Vulcano 11 over disk i Oslo, utenom Datakjeden og DigitalImpuls? Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Her i Sandefjord har Komplett byttet navn til Sålett data. Helt ubrukelig navn etter min mening men. Høres jo helt tåpelig ut. Mvh MajorP Lenke til kommentar
Murty Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Her i Sandefjord har Komplett byttet navn til Sålett data.Helt ubrukelig navn etter min mening men. Høres jo helt tåpelig ut. Rektig nok er det et tragiskt navn.. men Gutta som eier det har ihvertfall litt greie på data.. i motsetning til de som var på "komplett data" før... Snakka med daglig leder komplett data sandefjord den gangen de holdt til oppe på lasken... han sa: Jeg kan egentlig ikke en dritt om data.. jeg bare står her for å selge den.. Dette sa han etter jeg hadde spurt om noe greier om en brent CPU eller no.. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Jo det kan virke slik, når datakjeden får sin nettside oppe ... Uff, kan vi ikke lage en sticky tråd om dette, det er jo så mange feilutsagn.Komplett er ikke det samme som norek, og datakjeden var ikke det samme som komplett før. Komplett ASA er organisasjonen som eier: *komplett.no *komplett.se *komplett.ie *komplett.de *komplett.co.uk *Norek I tillegg eier Komplett ASA 50% av aksjene i Datakjeden-butikkene, som de har kontraktsfestet seg til å selge ut til ansatte i butikkene i løpet av de neste årene (ref. pressemelding for utskillingen av de fysiske butikkene). Prøv å holde tunga rett i munnen før dere skal klage over en av disse enhetene. Ja, de har samme leverandør, men nei, Komplett.no har ikke noe med Datakjeden å gjøre. Og her har du hvorfor de bruker listepriser. Det vet jeg, men hvorfor har Komplett de dustete listeprisene sine? Hadde vært fint om noen kunne bekreftet/avkreftet om Datakjeden bruker Komplett sine listepriser som sine utsalgspriser. Hva er det som er så dustete med de? - hvis du f.eks ringer og bestiller, eller bestiller på fax e.l. så får du "standardprisene" - hvis du bestiller på web får du rabatt (webpriser) - er det så vanskelig å forstå da? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Skal ha en Vulcano 11 som jeg ser dem har 100+ av hos komplett.no.Stikker bare ned i butikken deres i Oslo sentrum, men de heter nå Datakjeden. Har Datakjeden samme lagerbeholdning som på komplett.no sin side? Hvis Datakjeden er tomme kan man stikke innom Digitalimpuls. Det ligger 100m lengre opp i gata. De har en hel masse ting og tang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå