skierpk Skrevet 3. februar 2004 Del Skrevet 3. februar 2004 Hei! Satte inn en ny disk i maskinen min. Får ikke lov til å formatere den. Disken er en Seagate 160gb SATA. Disken ble formatert i en annen maskin og satt inn i maskinen den står i nå. Skulle flytte over litt filer. Pluttselig får jeg melding om at forsinket skriving er mislykket.... Dette skjedde når det lå ca 117gb på den. Får opp en haug av feilmeldinger når jeg restarter maskinen. Disken viser bare noen mapper i roten, men kan ikke skrives til eller lese fra. Ingen av filene på disken vises heller. Disken kommer opp i utforsker, men ikke i diskbehandlingen. Hvis jeg setter disken i en annen maskin funker den supert. Mine to andre disker funker uten problemer i gjeldende maskin. På forhånd takk Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 4. februar 2004 Del Skrevet 4. februar 2004 Har du installert S-ATA drivere? Nyeste BIOS på hovedkortet? BIOS D7 Highpoint S-ata v1.23 Det er ofte en fordel å klare selve formateringen på det hovedkortet man skal bruke disken på, jeg vet ikke grunnen. Jeg har hatt samme "issue" på mitt nf7-s. En annen ting er at jeg også har opplevd at partition magic ikke får formatert disken i OS, men dersom man booter med floppy og tar det i DOS er det ikke noe problem. Dette heller vet jeg ikke eksakt grunnen til. Har du prøvd noe så fundamentalt som et par rebooter? Har du også sjekket at jumpere på disken står riktig plassert? Evt kan du, for å redde data, sette den på en IDE-SATA overgang og se om du får bedre kontakt med disken da. DrErling Lenke til kommentar
skierpk Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2004 Nå har jeg lagt inn ny Bios og lagt til alle andre nye oppdateringer fra Abit. Fortsatt samme problemet. Støtter ikke kortet mitt disker over 130GB? Prøvde og finne ut av det, men finner ikke noe informasjon noe sted. :-( Lenke til kommentar
NULL Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Windows XP trenger SP1 for å støtte disker over 128 GB. Lenke til kommentar
skierpk Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2004 SP1 er nok lagt inn den og :-) Er litt lei av å ikke få brukt den nye disken min............. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå