Gå til innhold

Diskbegrenselse på Abit IT7-max2?

skierpk

Anbefalte innlegg

Hei! Satte inn en ny disk i maskinen min. Får ikke lov til å formatere den. Disken er en Seagate 160gb SATA. Disken ble formatert i en annen maskin og satt inn i maskinen den står i nå. Skulle flytte over litt filer. Pluttselig får jeg melding om at forsinket skriving er mislykket.... Dette skjedde når det lå ca 117gb på den.

Får opp en haug av feilmeldinger når jeg restarter maskinen. Disken viser bare noen mapper i roten, men kan ikke skrives til eller lese fra. Ingen av filene på disken vises heller. Disken kommer opp i utforsker, men ikke i diskbehandlingen. Hvis jeg setter disken i en annen maskin funker den supert. Mine to andre disker funker uten problemer i gjeldende maskin.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installert S-ATA drivere? Nyeste BIOS på hovedkortet?

BIOS D7

Highpoint S-ata v1.23

Det er ofte en fordel å klare selve formateringen på det hovedkortet man skal bruke disken på, jeg vet ikke grunnen. Jeg har hatt samme "issue" på mitt nf7-s.

En annen ting er at jeg også har opplevd at partition magic ikke får formatert disken i OS, men dersom man booter med floppy og tar det i DOS er det ikke noe problem. Dette heller vet jeg ikke eksakt grunnen til.

Har du prøvd noe så fundamentalt som et par rebooter? Har du også sjekket at jumpere på disken står riktig plassert?

Evt kan du, for å redde data, sette den på en IDE-SATA overgang og se om du får bedre kontakt med disken da.

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...